نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
واکنش رسمی اتحادیه جهانی کشتی به محرومیت سعدالله‌یف/ دلیل دیپورت شانس اول قهرمانی المپیک چه بود؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

UWW با اعلام رسمی ممنوعیت حضور دارنده دو نشان طلای المپیک در مسابقات مقدماتی المپیک، تاکید کرد که هیئت بررسی حضور ورزشکاران بی‌‍طرف در مسابقات، اطلاعات جدیدی در مورد حمایت او از جنگ به دست آورده است.

مهمترین خبری که کشتی جهان را یک روز پیش از آغاز رسمی مسابقات گزینشی قاره اروپا تحت‌الشعاع قرار داد، ممنوعیت دوباره‌ای بود که برای تعدادی از قهرمانان روس از جمله عبدالرشید سعدالله‌یف ایجاد شده است.

این قهرمان نامدار کشتی جهان که دو نشان طلای المپیک‌های ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد و برای کسب سومین نشان المپیکی خود دورخیز کرده است، نمی‌تواند در مسابقات گزینشی باکو شرکت کند و امروز (۱۶ فروردین) این خبر رسما اعلام شد.

بعد از آنکه منابع روسی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، اتحادیه جهانی نیز اعلام کرد که عبدالرشید سعدالله‌یف نتوانسته معیارهای تعیین شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزشکاران بی‌طرف را برآورده کند.

این کمیته به صورت مستمر ورزشکاران روسی و بلاروسی را رصد خواهد کرد تا شرایط تعیین‌شده برای شرکت در مسابقات را کاملا رعایت کرده باشند.

اتحادیه جهانی در این‌باره نوشت: کمیته بررسی ورزشکاران بی‌طرف به اطلاعات جدیدی در مورد حمایت او (عبدالرشید سعدالله‌یف) از جنگ روسیه علیه اوکراین دست پیدا کرده است.

در این گزارش تاکید شده که این کمیته برای هر مسابقه وضعیت ورزشکاران بی‌طرف را مورد بررسی قرار خواهد داد و شاید این بدین معنا باشد که اگر علیخان جبرئیل‌اف نتواند در باکو سهمیه بگیرد و از آن سو هم سعدالله‌یف شرایط مورد نظر IOC را برآورده کند، شاید او بتواند در استانبول که آخرین مسابقه گزینشی المپیک است، روی تشک برود.

بیشتر بخوانید: شوک بزرگ به تانک روسی در آستانه المپیک/ سعدالله‌یف پاریس ۲۰۲۴ را از دست داد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حبیب.محمدی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    حیف حیف این شاالله که برمیگرده روس‌ها به کشتی جان وزیبایی، وتکنیک میبخشند
  • سارا IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    یه حرکت خوب از اتحادیه جهانی کشتی، نمیشه از رییس جمهور قاتل روسیه حمایت کنی و براحتی توی مسابقات شرکت کنی. دستشون درد نکنه، اینجاست که باید گفت آقای روسیه و کشورهای طرفدارش بدونید که اگه ورزش رو از سیاست جدا نکنی خودتون میبازید.
  • علی IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    حیف است در المپیک روسها نباشند. خاصه در کشتی.چرا ورزشکارای امریکا واسراییل رامحروم نمیکنند؟
  • پوریا IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    سعدالله یف دو سال قبل از سیاست زدگی و فساد و تبعیض گلایه و فکت های مستند زیادی برای اثبات گفته هایش ارائه داد تا اثبات نماید ادعای حفظ عرصه بزرگترین رویداد تاریخی ورزش که قرار بود محل اتحاد تمام بشریت با صلح فرای مرزهای جغرافیای در بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ بشریت باشد دروغی بیش نیست. شرمساری دنیای امروز امر برای پوتین که در تحامزگر بودنش شکی نیست باشد باید در غصب نگه داشتن مستعمرات انگلیس ، فرانسه، استرالیا، جنایت سازمان یافته چین در تایلند ، تایوان، حتی کانادا و .. تعمیم یافته تمام ورزشکاران آنها را نیز بصورت غیرقانونی _نقض حریم خصوصی و آزادی بیان!!_ زیر نظر و مثل حکومت کلیسا در دادگاه تفتیش عقاید دادگاهی و از حضور آنها در المپیک مثل ورزشکاران روسی ممانعت بعمل آورند . در تجاوزگریودن پوتین و حکومت های فاشیستی مثل ایران و ... شکی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی