نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
۴ |
۲
چرا استقلال از لیگ نخبگان آسیا حذف نخواهد شد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی تاج در مصاحبه‌ای گفت تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشکلی ندارند.

فصل گذشته تیم استقلال شانس حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد، به این خاطر که تا ۱۱ فروردین بدهی با استراماچونی را صاف نکرد.

این فصل هم شائبه‌هایی در مورد حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از مسابقات لیگ نخبگان آسیا وجود دارد و دلیل هم این است که مالکیت دو باشگاه هنوز از هم تفکیک نشده است. اما چرا مهدی تاج با وجود این مشکلات گفته است تیم‌های استقلال و پرسپولیس مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای ندارند؟

واقعیت این است هر دو تیم پرونده‌های بدهی که منجر به صدور رای نهایی شده بود را مختومه کردند. آخرین بدهی تیم استقلال مربوط به باشگاه سانتاکلارا بود که باشگاه استقلال با کمک فدراسیون فوتبال این بدهی ۵۰۰ هزار یورویی را پرداخت کرد. از سویی مهدی تاج به این خاطر با این لحن صحبت کرد که این کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران است که در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرد.

یکی دو سالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا این وظیفه را از خود سلب کرده و آن را به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال‌های ملی واگذار کرده و خود تنها رصد می‌کند. پیش از این یک شرکت آلمانی به نیابت از کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک بارگذاری شده از سوی باشگاه‌ها را بازبینی می‌کرد و در نهایت رای می‌داد. 

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تیم‌ها به دلیل مشکل مالکیتی از جدول بازی‌ها کنار گذاشته نمی شوند. تنها الزام برای آنها ایجاد می‌شود این است که مشکل را برطرف کنند. مهم‌ترین موضوعی که منجر به کنار گذاشته شدن تیم‌ها از جدول مسابقات می‌شود، بدهی و مسائل کلان مالی از جمله عدم رعایت فیرپلی مالی است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش مهدی تاج برای استقلال و پرسپولیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی