نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
هر کسی درباره حسن یزدانی و قاسمپور حرف نزند/ تیلور یک بار مصدوم بود اما وقتی دوباره ظهور کرد...
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اکبر فلاح در گفتگویی مفصل در خصوص شرایط تیم ملی کشتی صحبت کرده است.

اکبر فلاح، قهرمان سابق جهان و مربی سازنده کشتی ایران، درباره مسائل این روزهای تیم ملی کشتی و همچنین موضوع جدال احتمالی کامران قاسمپور و حسن یزدانی با روزنامه اعتماد صحبت‌های جالبی کرده است:

  • ما در مسابقات جهانی سه تا سهمیه گرفتیم که هر سه وزن شانس کسب مدال المپیک را دارند. مثلا در وزن ۱۲۵ کیلو که کشتی‌گیر ما بی‌رقیب است و توقع می‌رود خوشرنگ‌ترین مدال را در این وزن کسب کنیم در وزن ۸۶ کیلو هم که آقای یزدانی ۹ مدال جهانی و المپیک دارد و خیلی امیدواریم که او بتواند طلای المپیک را بیاورد و اگر دوست داشت با مدال طلا، کشتی را کنار بگذارد و در وزن ۶۵ کیلو هم که ما قهرمان اول جهان را داریم‌ که خیلی امید داریم مدال طلا را در المپیک تکرار کند. ما در این سه وزن شانس کسب مدال را داریم.
  • ما توقع داریم که نه تنها سهمیه بگیرند بلکه اینها هم مدال المپیک بگیرند. در این سه وزن هم کشتی‌گیران خوبی داریم که حتما می‌توانند سهمیه بگیرند و حتما این توانایی را دارند. با این امکاناتی که فدراسیون دراختیارشان گذاشته این توقع بی‌جا نیست. با جابه‌جایی که در مربیان داشتیم به‌طور حتم بهترین انتخاب هم برای المپیک کرده و توقع می‌رود با این مربیان و کشتی گیران هم سهمیه بگیریم و هم در المپیک افتخارآفرینی کنند.
  • خب رقیبان ۱۲۵ کیلو مشخص است که چه کسانی حضور دارند اما در وزن ۵۷ تا که وزن اول ما است تا دل‌تان بخواهد رقیب داریم! در ۱۲۵ تا می‌توانیم‌ اسم ببریم که رقیب ما یک گرجی است که شرایط سنی‌اش بالای ۳۰ سال است و یک ترکیه‌ای که ‌او هم ‌همین ‌شرایط را دارد. یعنی تمام رقیبان اصلی وزن ۱۲۵ کیلوی کشتی‌گیر ما رو به سقوط هستند و کشتی‌گیری نداریم‌که از کشتی‌گیر ما زیر بگیرد. برای همین هم مدال طلای ۱۲۵ تای ما می‌شود گفت قطعی است. اما در وزن ۵۷ قهرمان‌جهان و المپیک زیاد داریم برای همین است که می‌گویند کار برای ما سخت است اما این دلیل نمی‌شود در وزنی که ۴ تا رقیب داریم‌کشتی‌گیر خودمان را نادیده بگیریم و بگوییم کار شدنی نیست. به نظر من کار شدنی هست و کشتی‌گیر ما وقتی در کشور ما انتخاب می‌شود یعنی یک مرحله مدال را گرفته‌ چون انتخاب شدن در کشور ما مثل جهانی می‌ماند و در همین مرحله هم می‌تواند بگوید جزو ۶ تای برتر هستم و اگر سهمیه را بگیرد، می‌تواند ادعا کند می‌تواند در المپیک جزو ۴ تای برتر است و شانس مدال را داشته باشد. نباید در هیچ وزنی ناامید باشیم یا کشتی‌گیران رقیب را به قدری بزرگ کنیم که کشتی‌گیر ما فقط به فکر کسب سهمیه باشد. باید از تجربه‌ای که در این چند سال به دست آمده استفاده کرد تا یک مدال خوشرنگ برای خانواده کشتی بیاوریم.
  • درباره کشتی‌گیران مازندران فکر می‌کنم آنجا از بس کارشناس و قهرمان جهان هست به علاوه مربیان خودشان می‌توانند بهترین نظر را بدهند. بعدش خودشان و مربیان اینها بیایند وزن‌شان را مشخص کنند. به نظر من دیگر کسی نباید در این خصوص کارشناسی کند. چون بالای سرشان هم نبودیم و از شرایط روحی و وضعیت آنها اطلاعی نداریم با یک نظر بی‌خود باعث ایجاد دلخوری می‌شویم. افرادی که به آنها نزدیک‌تر هستند بهتر می‌توانند نظر بدهند و من شرایط این ‌آقایان را نمی‌دانم و این کارشناسانه ‌نیست و دخالت محسوب می‌شود. توصیه می‌کنم هرکسی که از نزدیک شاهد کار قاسمپور و یزدانی نیست برای‌شان کارشناسی نکند.کارشناسی این دو باشد با مربیان ‌خودشان و خودشان و مربیانی که در تیم ملی با آنها کار می‌کنند که بهتر از دیگران می‌توانند کارشناسی کنند.
  • حریف حسن یزدانی همین تیلور نزدیک مسابقات جهانی دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه پا شد و نتوانست به جهانی برود و در آن سال حسن بود و کشتی‌گیر هند آمد که در مقابلش حاضر نشد و راحت‌ترین مدال جهانی‌اش را گرفت اما سال بعد تیلور دوباره ظهور کرد و با آمادگی خیلی بیشتر یک عمل سنگین را پشت سر گذاشت و باز هم قهرمان‌ شد. خب کشتی‌گیر ما هم ‌می‌تواند چون نزدیک به ۷ یا ۸ ماه است که از جراحی حسن گذشته و به خوبی ریکاوری شده و سرحال است و این کار شدنی است چون خیلی‌ها بعد از عمل برگشتند و مدال خودشان را تکرار کردند و خیلی‌ها هم‌عمل کردند اما بعدش نتوانستند مدال‌شان را کسب کنند. دو روی سکه است حالا امیدوارم برای حسن این‌طور باشد و بتواند مدالش را تکرار کند.
  • کار خیلی سختی است که بتوانیم همه را داشته باشیم. باید این را به رییس کمیته ملی المپیک می‌گفتیم که وزن ۹۲ را کنار می‌گذاشت چون کشتی‌گیر ما در این وزن استاندارد است. در وزن بالاتر از استاندارد در می‌آید و در وزن پایین‌تر، بی‌جان می‌شود. اینکه ‌بخواهیم او را به زور یک وزن بالا یا پایین ببریم جز ضرر برای این کشتی‌گیر و خدشه‌دار شدن اعتبارش نیست. مثل حضور در وزن ۹۷ تا که به امریکا خیلی راحت باخت. چرا باید زوری آن استاندارد را خراب کنیم؟ هرکسی در وزن‌ خودش کشتی بگیرد و در همان وزن هم برای کشتی کشورمان افتخار کسب کند.
  • علم غیب ندارم که پیش‌بینی کنم اما کشتی ما همیشه جزو ۳ تیم برتر جهان است. هر موقع بچه‌ها به لحاظ بدنی و روحی شارژ شدند و بهتر تمرین کردند در دنیا اول شدند و در زمان عادی هم نایب قهرمان شدیم و در بدترین شرایط سوم جهان شدیم چون از تمام تیم‌های دیگر یکدست‌تر بودیم. با یک مربی ساده هم تیم ما روی سکو می‌رود منتها توقع داریم که امسال در المپیک کمتر اشتباه کنیم و همان شود که وقتی نام ایران در کشتی می‌آید تن کشتی‌گیران دنیا می‌لرزد. باید از این ۶ تا وزن ۳‌تا مدال بگیریم حالا اگر ۴ تا شود که خیلی خوب کار کردیم و هرچه بیشتر مدال بگیریم یعنی توانایی مربی و فدراسیون ما بالا بوده که توانستیم این موفقیت را کسب کنیم اما ۳تا مدال توقع بجایی است که چه در آزاد و چه فرنگی به دست بیاوریم مخصوصا اگر یکی از مدال‌ها طلا باشد که کارنامه قبولی را گرفتیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Rrrrrrrrrr IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    از نظر من وفایی پور بره المپیک بهتره تا حسن بره
  • روجا IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    متاسفانه با همین سطح فکر پایین کشتی مملکت رو به اینجا کشوندین و می‌خواهید از حسن یزدانی که به قدری بی انگیزه است که به عنوان جایزه بهش قول بازنشستگی می دید انتظار طلای المپیک رو دارید ! مطمئن باشید هیچ کدوم از این افراد در المپیک مدال نخواهند آورد کسانی مدال میارن که سرتا پا انگیزه باشن و آماده و از قبل تمام حریفاشون رو آنالیز کرده باشن
  • تکرارتاریخ امپراطوری خشایارکبیر.ایرانم🇮🇷 IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    اونهای که میگن وفای پور بره اقا شما داریدمیبینیدهمینجا توایران خودمون دوازده هیچ داره حسن اقا میبره اش با چه عقلی میگین هادی بره باباجان احساساتی نمیشع ایشون کشتی قبلی باسوادکوهی همی ثانیهای اخر سوادکوهی رهاش کرد چون حالت دلسوزی نخاست بیشتر لحش کنه اونجا وفایپور استفاده کرد من دوسش دارم هادی رو ولی بخداقسم حتی به به مدال نمیرسه المپیکه ها الکی نیست تیلورکه هیچ همون نفر دوم وزن تیولو اسمش چیه الان توزهنم نیست همونم نمیتونه شکست بده اینکه توفضای مجازی گنده گوی کنع کسی بگه من ده هیچ میکنم تیلور رو فلان میکنم این مردم فریبی مثل هالک دیدین رفت به طور یک قهرمان واقعی خورد ابرو مارو برد شمامطمعن باشید در فضای بسته هزاربار این دونفرباهم کشتی گرفتن اگه یکبار وفایپور میبرد اون رو میفرستادن اگه به گنده بودن باشه شما هیکل گلیچ رو ببین.پس خواهشااگه ایرانی و دلسوز هستید تفرقه ندازید اگه هم از طرف شبکهای اینترنشنال اسرائیلی برای تخریب اومدین خدا خودش رسواتون کنه به امیدخدا دستگیرمیشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی