نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی منچستریونایتد – لیورپول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول مدعی اول عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس در حساس‌ترین دیدار هفته سی‌ودوم به مصاف منچستریونایتد خواهد رفت.

امشب از ساعت ۱۸ ورزشگاه اولدترافورد میزبان نبرد حساس شمال‌غرب انگلیس خواهد بود. در دیداری از هفته سی‌ودوم لیگ برتر انگلیس، لیورپول صدرنشین به مصاف رقیب دیرینه‌اش منچستریونایتد خواهد رفت.

منچستریونایتد؛ حال رقیب را بگیر!

اوضاع منچستریونایتد تعریفی ندارد و حالا تنها دلخوشی هواداران به این است که مانع قهرمانی لیورپول و یورگن کلوپ شوند! در حالی که تصور می‌کردند در لندن به بردی بزرگ و روحیه‌بخش دست پیدا خواهند کرد، با دفاع تیمی آماتورگونه و عجیب مقابل چلسی تن به شکست دادند. یونایتد اگر خوش‌شانس باشد می‌تواند فصل بعد در لیگ درجه سه اروپا یعنی لیگ کنفرانس حاضر شود. فصل به فصل شیاطین‌سرخ بیشتر از تیمی که سرالکس فرگوسن ساخته بود فاصله می‌گیرند و حالا دیگر یک قدرت در لیگ برتر نیستند. آیا با این وضعیت به اریک تن‌هاخ باز هم اعتماد می‌کنند؟

لیورپول؛ سکوی قهرمانی در تئاتر رؤیاها

لیورپولی‌ها می‌جنگند تا فصل آخری که یورگن کلوپ اینجاست بتوانند جام‌های دیگری کسب کنند. دومین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می‌تواند رؤیایی باشد و قرمزهای مرسی‌ساید هم نشان داده‌اند حتی در شرایطی که گل بخورند یا در آستانه از دست دادن امتیاز باشند هم خونسردی‌شان را حفظ می‌کنند تا حداکثر امتیازها را بگیرند. اگرچه لیورپول دو رقیب سمج مثل آرسنال و سیتی را دارد، ولی روندی که قرمزها در پیش گرفته‌اند می‌تواند آن‌ها را به جام برساند. البته منچستریونایتد هرکاری می‌کند تا مانع قهرمانی دشمن دیرینه شود. لیورپول در تئاتر رؤیاها به رؤیای پایان فصل نزدیک‌تر خواهد شد؟

آخرین جدال
۱۷ مارس ۲۰۲۴ در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی انگلیس، منچستریونایتد مقابل لیورپول در دقیقه ۱۲۰ گل پیروزی را زد تا با برتری ۴-۳ رقیب را حذف کند. مک‌تامینی، آنتونی، رشفورد و دیالو گل‌های یونایتد را زدند و مک‌آلیستر، صلاح و الیوت هم برای لیورپول گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۱۳) در تاریخ ۱۳۰ ساله نبرد بزرگ منچستریونایتد و لیورپول، این دو تیم ۲۱۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. در این دیدار که اولین مرتبه سال ۱۸۹۴ برگزار شد، منچستریونایتد ۸۳ برد داشته، لیورپول ۷۱ بازی را برده و ۸۲ بازی هم مساوی شده است.
۶۳) در ۶۳ نبرد لیگ برتری بین منچستریونایتد و لیورپول، شیاطین‌سرخ ۲۹ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۱۹ برد کسب کرده‌اند. ۱۵ بازی هم برنده نداشته است.
۶۸) لیورپول با کسب جام قهرمانی در جام اتحادیه از منچستریونایتد جلو زد. قرمزهای مرسی‌ساید ۶۸ جام کسب کرده‌اند، در حالی که شیاطین‌سرخ ۶۷ جام به‌دست آورده‌اند.
۵) در ۵ بازی آخر این دو تیم در لیگ برتر که در اولدترافورد برگزار شده، لیورپول ۲ برد کسب کرده، منچستریونایتد یک مرتبه پیروز شده و ۲ مرتبه هم بازی این دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.
۲) لیورپول این فصل ۲ شکست داشته که هردو خارج‌ازخانه و در لندن ثبت شده است. شاگردان یورگن کلوپ کمترین باخت را در این فصل داشته‌اند.
۶) اریک تن‌هاخ و یورگن کلوپ ۶ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند. سرمربی هلندی ۲ برد و سرمربی آلمانی ۳ برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.

مصدومان و محرومان
لیساندرو مارتینس، ویکتور لیندلوف، لوک شاو، آنتونی مارسیال و تایرل مالاسیا مصدومان منچستریونایتد هستند. احتمال دارد رافائل واران، جانی اوانز و کاسمیرو هم به همین دلیل به دیدار حساس مقابل لیورپول نرسند. در سمت مقابل لیورپول هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند از آلیسون بکر، ترنت الکساندر آرنولد، تیاگو آلکانتارا، دیوگو ژوتا، جوئل ماتیپ و استفان بایچتیچ استفاده کند. واتارو اندو هم مصدوم بوده اما احتمالاً به این بازی خواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
اونانا، وان‌بیساکا، کامباولا، مگوایر، دالو، مک‌تامینی، ماینو، فرناندش، گارناچو، رشفورد و هویلون
لیورپول: کِلِهِر، بردلی، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، اندو، سوبوسلای، مک‌آلیستر، صلاح، دیاس و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی