نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
مثلث مرگ لیگ برتر؛ از بین آرسنال، لیورپول یا منچسترسیتی کدام تیم قهرمان انگلیس خواهد شد؟/ بکُش تا کُشته نشی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هفت بازی تا پایان لیگ برتر انگلیس باقی مانده و اصلا نمی‌توان حدس زد که کدام یک از سه تیم بالای جدول می‌توانند قهرمان این دوره باشند اما به نظر می‌رسد سیتیزن‌ها مسیر راحت‌تری در پیش دارند.

حتماً وقتی آنتونی تیلور دیروز سوت پایان را به صدا درآورد، کسانی که در بازی خارج از خانه در اولدترافورد حضور داشتند به افق خیره شده بودند. در همین حال، هواداران منچسترسیتی و آرسنال متوقف شدن لیورپول در برابر رقبای منفورشان یونایتد را جشن می‌گرفتند. یک هفته قبل همه چیز برعکس بود. این هواداران لیورپول بودند که با لبخند تماشاگر تساوی سیتی و آرسنال در اتحاد بودند. و در حالیکه هفت بازی مانده به پایان، تنها چیزی که می‌توان با قطعیت در موردش حرف زد این است که ما در این مسابقه درخشان سه اسب داریم که تا رسیدن به خط پایان دائما از هم سبقت خواهند گرفت.

اکنون وارد مرحله خنده‌دار فصل شده‌ایم که هواداران به طور ناگهانی متخصص تیم‌های رقیب خود می‌شوند. هشت ماه است که به هیچ تیمی غیر از تیم خودشان اهمیت نمی‌دادند، اما الان از هواداران سیتی، لیورپول یا آرسنال در مورد لیست بازی‌های لیگ برتر بپرسید و می‌بینید که آنها از بازی‌های باقی مانده هر سه تیم کاملاً مطلع هستند.

انتظار می‌رود که سیتی پپ گواردیولا در سه بازی بعدی خود مقابل لوتون، برایتون و ناتینگام فارست ۹ امتیاز کسب کند. و با اینکه سیتیزن‌ها مانند گذشته در خط دفاعی قدرتمند به نظر نمی‌رسند، انتظار می‌رود قبل از میزبانی از وستهم در روز پایانی، حداکثر امتیاز را در مقابل ولورهمپتون و فولام کسب کنند. اما سیتی باید در بازی مقابل اسپرز با نقشه‌ای قوی به میدان برود، زیرا مردان پپ قبل از پیروزی ۱-۰ ژانویه در جام حذفی، ۵ بازی متوالی را در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر شکست خورده بودند.

در مورد لیورپول، آنها مطمئناً یکشنبه کریستال پالاس را شکست خواهند داد. بازی بعدی آنها مقابل فولام می‌توانست ناخوشایند باشد اما به نظر می‌رسد ذخیره انرژی بازیکنان فولام در حال تمام شدن است. بازی کلیدی آنها می‌تواند چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) و سفر کوتاه قرمزها به استنلی پارک برای رویارویی با اورتون باشد. پس از دیدار از وستهم، لیورپول در فاصله ۶ روزه به مصاف اسپرز و استون ویلا می‌رود. و تیم یورگن کلوپ در روز پایانی در خانه وولوز حاضر خواهد شد.

در همین حال، به نظر می‌رسد آرسنال از درد از دست دادن قهرمانی فصل گذشته بهره برده و غیرقابل توقف شده. استون ویلا یکشنبه در امارات است و بازی‌های بعدی آنها در ولورهمپتون و خانه چلسی است که شاید کمی ریسکی باشد. اما دربی شمال لندن در ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت) در خانه اسپرز برای هر دو تیم بسیار مهم خواهد بود، و آرسنال پس از آن با بورنموث و منچستریونایتد روبرو خواهد شد و در روز آخر از اورتون میزبانی خواهد کرد.

همه ما از درام هفته پایانی در روز یکشنبه اطلاع داریم، اما این یکی می‌تواند فوق‌العاده خاص باشد. جام قهرمانی اصلی در اختیار منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی است، همچنین یک جام یدکی وجود دارد که در سرتاسر جهان به نمایش گذاشته می‌شود و جامی دیگر هم از جنس استیل ضدزنگ هست که در استودیوهای تلویزیونی لیگ برتر می‌بینیم. اگر هر سه تیم در روز نوزدهم مِی (۳۰ اردیبهشت) شانس قهرمانی داشته باشند می‌توان از آن هم استفاده کرد! امیدوار هستیم که اینچنین باشد و هیجان تا هفته پایانی ادامه پیدا کند.

اگرچه نسبت به بازی‌های باقی‌مانده شانس منچسترسیتی برای قهرمانی بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: رقابت سنگین بین سه تیم برتر لیگ/ برای قهرمانی باید بی‌نقص باشیم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی