نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
۱ |
۰
تصمیم جنجالی فدراسیون فوتبال برای مسابقات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال در یک تصمیم مهم اعلام کرد از فصل آینده چمن مصنوعی نمی‌تواند میزبان بازی‌های لیگ یک باشد و همه بازی‌ها باید در چمن طبیعی برگزار شود.

بازی در چمن مصنوعی دو سه سالی است در لیگ برتر ممنوع شده است و تیم‌های مس رفسنجان و نساجی که بازی‌های خود را در چمن مصنوعی برگزار می‌کردند، زمین میزبانی خود را طبیعی کردند.

حالا فدراسیون فوتبال در یک تصمیم شجاعانه اعلام کرد از این پس بازی‌های لیگ یک هم باید در زمین طبیعی برگزار شود و دیگر بازی در چمن مصنوعی ممنوع است. بازی در چمن مصنوعی نه تنها موجب پایین آمدن کیفیت بازی‌ها می‌شود، بلکه مصدومیت بازیکنان را به همراه دارد.

اما به این تصمیم خوب و شجاعانه باید یک متمم مهم اضافه شود. اینکه تیم‌ها چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک باید کیفیت زمین‌ها را افزایش دهند. اکنون حتی در لیگ برتر و البته بیشتر در لیگ یک کیفیت خیلی از زمین‌ها بد است.

در لیگ‌های اروپایی اتحادیه ی برگزاری مسابقات در ابتدای فصل از زمین‌ها بازدید می‌کند و زمین‌های خراب برای برگزاری بازی تایید نمی‌شود تا کیفیت آن بهبود یابد. این قدر از سوی اتحادیه برگزاری مسابقات روی کیفیت زمین سخت گیری می‌شود که تیم‌ها به صورت اتوماتیک وار متوجه شده‌اند که باید کیفیت زمین برگزاری مسابقه را در شرایط ایده آلی نگه دارند.

نه فقط فوتبال ایران بلکه فوتبال همه ی ممالک نشان داده سخت گیری و قانونگذاری موجب بهبود رفتار باشگاه‌ها در اجرای الزامات می‌شود و در فوتبال ایران هم هر گاه نکته ای از سوی فدراسیون فوتبال الزام شده باشگاه‌ها به آن تن داده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ق QA ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    دخالت نکنید این یک رای فنی است یعنی شما نمی دانید چمن مصنوعی نوعی توهین به کلاه گیس دارهاست؟! اگه قصد مصدوم کردن بازیکنها را دارید که چمن طبیعی ها فدراسیون و وزارت آبی همه ش طبیعی نیست و شن و خاک اره نصفش را گرفته و اصلا شبیه شبیه چمنه مثل داروهای تقلبی بعدش من و شما چه کاره ایم فدراسیون مسئول فنی داره اصلا چه معنیی داره بازیکن بدوه خوب راه بروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی