نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
دژاوو در آبادان؛ باز هم جشن و پایکوبی برای یک برد ناقابل!/ نزول شان تیم ریشه‌دار تا کجا ادامه دارد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

صنعت نفت آبادان مقابل سپاهان بعد از ۱۲ ماه موفق شد در استادیوم خود به پیروزی برسد و اولین پیروزی خانگی خود در این فصل را به دست بیاورد.

این روزها همه در فوتبال ایران لغت دژاوو را زیاد شنیدند. یک اتفاق تکراری که وقتی می‌افتد، احساس می‌کنیم آن را قبلاً دیده‌ایم و چقدر همه چیز آن حتی با جزئیات برای ما آشناست!

دوشنبه ۲۰ فروردین و در روز پایانی مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر در آبادان، یک دژاوو اتفاق افتاد. شهری که در سال‌های اخیر آمدن و رفتن آدم‌های مختلف هم کمکی به حل مشکل فوتبالش نکرده و کماکان صنعت نفت مثل سال‌های گذشته در خطر سقوط است و برای بقا می‌جنگد.

فصل قبل در همین روزها بود که عبدالله ویسی برای نجات صنعت نفت آمد. آن فصل هم مربیان ریز و درشت آمده و رفته بودند و صنعت نفت از لذت بردن در خانه محروم بود. روزی که صنعت نفت در خانه اولین برد را به دست آورد، انگار جشن ملی برپا شد. همه به یاد داریم آن روز را، یک سال گذشته و هنوز عکس‌ها و فیلم‌های آن شادی دسته جمعی در فضای مجازی دست به دست می‌شود. آنقدر غلظت گریه‌ها و شادی‌ها و فریادها زیاد بود که خود عبدالله ویسی هم لب گلایه گشود!

او همان شب روی خط برنامه تلویزیونی آمد و گفت شان فوتبال آبادان این نیست که برای یک پیروزی چنین از خود بیخود شود. عبدالله ویسی که خود روی دست تماشاگران و بازیکنانش دور افتخار زده بود، می‌گفت مگر قهرمان جام جهانی شده‌ایم؟ مگر صنعت نفت به جام باشگاه‌های جهان رفته است؟ او حق داشت چون تیمی با این ریشه و قدمت با آن بازیکنان بزرگ چرا باید به خاطر یک برد معمولی در لیگ برتر اینگونه از خود بیخود شود؟

حتی در تابستان وقتی عبدالله ویسی مدام بودجه بیشتری می‌خواست و تمام رسانه‌ها و مردم آبادان هم پشت او بودند، باز این ادبیات تکرار می‌شد که شأن باشگاه صنعت نفت و فوتبال آبادان این نیست که هر فصل برای بقا تا روز آخر دلهره داشته باشد. جایگاه صنعت نفت این نیست که به خاطر یک برد این چنین شادی کند. اما مشکلات صنعت نفت این فصل هم ادامه داشت. خود ویسی رفت، ده‌ها مربی ردیف شدند، سهراب بختیاری‌زاده آمد و رفت و حالا فراز کمالوند دوباره با شکستن طلسم پیروزی در خانه مثل عبدالله ویسی روی دست‌ها دور افتخار را تجربه می‌کند. بابت اولین پیروزی خانگی صنعت نفت خوشحالیم اما بابت تکرار این دژو ناراحت و نگران....

همه این اتفاقات به ما می‌گوید مشکل صنعت نفت هنوز حل نشده و حداقل این فصل هم در بر همان پاشنه می‌چرخد. باز صنعت نفت تا هفته آخر نگران سقوط و امیدوار به بقا خواهد بود و باز معلوم نیست فصل بعد چه تیمی بسته شود و چه دلهره و نگرانی به این تماشاگران تحمیل شود!

بیشتر بخوانید:  سرمربی معروف لیگ برتری شهروند برزیل شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی