نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
بی‌احترامی صداوسیما به عاشقان فوتبال با بودجه ۲۴ هزارمیلیاردی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تصاویر رقابت‌های فوتبال لیگ برتر به قدری بی‌کیفیت است که برخی کاربران نوشتند انگار صداوسیما با دوربین موبایل در حال فیلمبرداری مسابقات است.

کم‌کم به پایان بیست‌وسومین دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال نزدیک می‌شویم و بعد خیلی زود باید در تابستان آماده بازی‌های فصل بیست‌وچهار شویم. به عبارتی ۲۴ سال است که فوتبال باشگاهی داریم و اگر بخواهیم شفاف‌تر بگوییم، می‌شود گفت نزدیک به یک‌ربع قرن است که فوتبال در سطح اول رده باشگاهی ایران با نام حرفه‌ای دنبال می‌شود، اما هنوز هم با مشکلات زیرساختی زیادی روبه‌رو هستیم.

پرداختن به وضعیت بد چمن بعضی از ورزشگاه‌ها، نداشتن VAR، استاندارد نبودن بسیاری از استادیوم‌ها و خرابی سکوها و از این قبیل مشکلات همیشه موضوع بحث بوده است. البته تا حدودی هم بعضی از این معضلات برطرف شده ولی بسیاری از آن‌ها همچنان پابرجاست. اما موضوع این چند خط بحث ما چیز دیگری است!

در بازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر و فولاد برابر هوادار دو بازی جذاب را شاهد بودیم و تیم‌ها موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند. همچنین برخلاف اکثر بازی‌ها چمن خوب دو ورزشگاه هم به انجام بازی تماشایی آن‌ها کمک کرد و تنها کیفیت بد فیلمبرداری بود که روی مخ مخاطبین تلویزیونی رژه می‌رفت!

تصاویر ارسالی از سیرجان و اهواز به قدری بی‌کیفیت بود که برخی کاربران نوشتند انگار صداوسیما با دوربین موبایل در حال فیلمبرداری مسابقات است! برخی هم نوشتند حتی اگر چمن و استادیوم محل برگزاری مسابقات لیگ برتر خوب باشد صداوسیما جوری تصاویر را نشان می‌دهد که انگار دو تیم در زمین خاکی بازی می‌کنند!

صداوسیمایی که از کنار فوتبال درآمد تبلیغاتی فراوانی دارد و بودجه امسال این ارگان به ۲۴هزارمیلیارد تومان رسیده همچنان احترامی نه برای فوتبال قائل است و نه هواداران تیم‌ها! چراکه نه خبری از پرداخت حق پخش به فوتبال است و نه کیفیت تصویربرداری بسیاری از بازی‌ها نسبت به چند سال گذشته تغییر چشمگیری داشته است‌. 

کیفیت تصویر مسابقات فوتبال در صداوسیما

باید از مدیران صداوسیما پرسید چطور می‌شود از فوتبال درآمدزایی کنید، اما برای آن و لذت بردن مردم خرجی نکنید؟ آیا نمی‌شود درصدی از پول‌هایی که در این سازمان هزینه می‌شود را برای خرید دوربین و تجهیزات آن کنار گذاشت؟ هواداران میلیونی فوتبال در کشورمان تا کی باید بازی‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس را با حسرت تماشا کنند؟ همین حالا شرکت‌های بزرگ پخش بازی‌های فوتبال با بهترین و به‌روزترین امکانات تصاویری از مسابقات کشورهای عربستان و امارات و قطر یا ترکیه منتشر می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای خیره می‌ماند. اما در ایران هنوز دوربین‌های ۳۰ سال پیش به استادیوم‌ها فرستاده می‌شود.

تنها استادیوم آزادی و انگشت‌شمار بازی‌هایی در سایر نقاط کشور است که با دوربین‌های فول‌اچ‌دی تصویربرداری می‌شود. انتظار می‌رود حداقل برای سال بعد مسئولان رده بالای صداوسیما احترام بیشتری برای مردم قائل شوند و با فراهم کردن شرایط تصویربرداری بهتر در بازی‌های لیگ، در راستای رشد فوتبال حرفه‌ای در کشورمان گامی حقیقی و امیدوارکننده بردارند. خرید چند دوربین با آن حجم بودجه و این مقدار درآمد از فوتبال انتظار بزرگی نیست!

بیشتر بخوانید: تولد دوباره جواد نکونام در استقلال؛ فرار بزرگ از دخمه خودساخته!/ اقدام عاقلانه سرمربی برای تغییر شرایط و جا نماندن از تیم اوسمار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • MD ES ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    گویا نگارنده این یادداشت تصورکرده که قراراست مسئولین به مردم "احترام" بگذارند. آیا از مسئولین جزء بی مسئولیتی، بی غیرتی، بی احترامی، و بسیار "بی" های دیگر آب دیگری گرم شده است؟ مردم ایران در برهه ایی از تاریخ بسرمی برند که تنهای تنها هستند " بی کس" "بی یارویاور" و البته " بی پناه" . شما اگر یکجا در "عملکرد" حضرات احترام به ملت عزیز ایران فرهنگی رو دیدید، این رو هم بگذارید کنارش. همگی نیک می دانیم بودجه 24.000 میلیاردی اگرچه از جیب مردم است اما هرگز برای رفاه و آسایش مردم نبوده و نیست.
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    یه عمره می گن شبکه های دوزاری ما رایگانه، ولی بودجه خدا تومنی از حقی که باید برای مردم باشه می‌خورن. از تبلیغات و درآمدش که نگم برات. زرد و دروغ، میلی و بدرد نخور. چقدر از جون های مملکت نگاه تلویزیون می کنن، حالا غیر از یه فوتبالی. من که حلالشون نمی کنم، هر چند براشون مهم نی. به پول ناحق عادت کردن. بخورید که عروسی به کوچه ما هم می رسه.
  • ماهان IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    حداقل بیاین فیلم برداری رو درست کنید!
  • مهرداد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    بعد بازی بارسلونا دارن بازی می کنن لواندوفسکی انگار تو خونت بازی میکنه
  • حسین IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    بخدا وقتی نگاه تصاویر موقع فوتبال میکنم حالم بهم میخوره در حد گوشی موبایل هم نیست
  • رضا IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    نه اینکه فوتبال خیلی جذابی هم داریم.همینم واسه فوتبال زیاده
  • سوزوکی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    فوتبال هم دیگه از تلویزیون نگاه نمی‌کنیم چون هیییییچ جذابیتی نداره
  • سعید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    با سلام آخه دویدن دنبال توپ ،توی تپه های آزادی که آبروی همه ملت برد وپول یا مفتی که هر مدیر عامل دولتی به بازیکنای دو زاری میده.لطفا طرفداری نکنیم از هیچ تیمی.آخه لیگی که خروجی اش چند دهه است توآسیا حرفی برای گفتن نداره.بیننده اش رو درک نمیکنم.بازی تیم دسته ۲ لیگ آلمان بهتر وقابل تجزیه وتحلیل .ولی هر جور بازی لیگ رو میبینی نمیتونی بگی چه سیستم بازی در نظر دارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی