نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
عکس| روزی که اولین ستاره روی پیراهن استقلال نشست/ قهرمانی آبی‌ها با درخشش دروازه‌بان فقید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۲۱ فروردین سالگرد یکی از بزرگترین افتخارات استقلال محسوب می‌شود.

۵۴ سال قبل در چنین روزی تاج (استقلال) توانست برای اولین بار قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را جشن بگیرد و فوتبال ایران را به نخستین افتخار بین‌المللی خود در سطح باشگاهی برساند. آبی‌پوشان پایتخت که میزبان پیکارهای جام باشگاه‌های آسیا بودند، مقتدرانه تا جدال فینال پیش آمدند و در آن‌جا به مصاف هاپوئل رژیم اشغال‌گر قدس رفتند.

اسرائیلی‌ها ابتدا با یک گل از نماینده ایران پیش افتادند اما گل‌های فراموش‌نشدنی غلام وفاخواه و مسعود معینی موجب شد آبی‌پوشان کشورمان با نتیجه دو بر یک حریف را شکست داده و قهرمانی در این مسابقات را با استفاده از ستارگانی چون ناصر حجازی، منصور پورحیدری، اکبر کارگرجم، جواد قراب، نصرالله عبداللهی و جلال طالبی جشن بگیرند.

در آن تورنمنت محمود خوردبین که حالا یکی از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود، تحت عنوان بازیکن کمکی کنار استقلالی‌ها قرار داشت و یکی از معدود پرسپولیسی‌هایی است که قهرمانی در قاره کهن همراه با یک تیم باشگاهی را جشن گرفته است. یکی از عوامل قهرمانی استقلال در این دیدار فراموش‌نشدنی که امروز سالگرد آن تلقی می‌شود، نمایش فوق‌العاده ناصر حجازی اسطوره فقید آبی‌ها بود.

همچنین فراموش نکنیم منصور پورحیدری دیگر اسطوره فقید آبی‌پوشان نیز تنها شخصی محسوب می‌شود که هم به عنوان بازیکن و هم در قامت سرمربی قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفته است.

در همین ارتباط:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    یک عکس از پیرهن تک ستاره ش بدید ما ببینیم . ضمن اینکه فیفا گفته فقط برای لیگ داخلی میشه ستاره زد
  • لنگ ۴۵ سال حکومتی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    سوزش داره برای عقده پولیسی ها
  • شیخ ممد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    چون تیم کیسه با نماینده دشمن ما اسرائیل بازی کرده برد و قهرمانی این تیم از نظر دینی مذهبی سیاسی مشکل داره و قهرمانی باطل است و هرکسی کیسه را قهرمان آسیا بنامد مورد غضب خدا قرار خواهد گرفت.
  • جهان ES ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    می دانم چقدر برای هواداران لنگ دردناک است که در سابقه ترین پیشکسوتان بالاترین عنوان باشگاهی خود را به عنوان نیمکت نشین تیم تاج بدست آورده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی