نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
نمره بیست برای جریمه‌ها!/ چرا تنبیه در فوتبال ایران کارکرد نداشته است؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعد سپاهان، هیئت مدیره فولاد هم دست به کار جریمه شد تا این داستان در فوتبال ایران ادامه‌دار باشد.

بعد از شکست یک بر صفر فولاد مقابل شمس آذر خبر رسید که اعضای هیئت مدیره این باشگاه کلیه بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم را ۲۰ درصد قراردادها جریمه کرده‌اند. اتفاقی که هفته قبل بعد از شکست سپاهان مقابل صنعت نفت آبادان افتاده بود و البته که نتیجه‌ای هم نداشت، چرا که سپاهان این هفته نیز در خانه از پس نساجی بر نیامد و مساوی کرد!

در این که تنبیه و تشویق باید به موازات یکدیگر باشد و این دو در کنار یکدیگر دو بال پرواز و پیشرفت هستند، تردیدی وجود ندارد. تیم‌های فوتبال ما برای هر پیروزی و هر موفقیت خوب پاداش می‌دهند که خیلی مواقع عدد آن از حقوق ماهیانه افراد هم بیشتر می‌شود. اصلاً پاداش قهرمانی و گرفتن جام یا برخی جوایز خاص در قرارداد می‌آید و هیچکس با اصل پاداش مشکلی ندارد....

اما نکته در طرف مقابل قضیه یعنی تنبیه است. در این فوتبال به کرات دیده‌ایم که مسئولان تیم‌ها بازیکنان و مربیان را به درصدی از قرارداد جریمه کرده‌اند اما چرا هیچ کدام از مشکلات فنی و اخلاقی فوتبال ما حل نشده است؟ شاید اصلی‌ترین جواب این باشد که بعد از اعلام هر جریمه با اولین برد یا اولین گل یا اولین اتفاق رقم خورده توسط بازیکن یا تیم، کل آن داستان جریمه منتفی می‌شود!

به عبارت دیگر تقریباً در این فوتبال همه می‌دانند که این گونه اخبار فقط حرف است و هیچ وقت اجرایی نخواهد شد. درست مثل بچه‌ها که در کودکی از موجودی ادیده به نام لولو می‌ترسند اما وقتی بزرگ می‌شوند می‌فهمند که او وجود ندارد و دیگر نگرانش نیستند!

اما همه این‌ها باز باعث منتفی شدن یک سوال ذهنی نمی‌شود، چرا همه در این فوتبال ۲۰ درصد قراردادها را جریمه می‌کنند؟ چرا ۱۵ یا ۲۵ درصد نه؟ فقط عدد ۲۰ در دنیای فوتبال ما وجود دارد؟! کاش برای تنوع هم که شده یک بار عددی دیگر را تجربه کنیم، شاید این بار جواب داد و این جریمه‌ها پابرجا ماند و با اولین نتیجه فراموش نشد!

البته که امیدواریم دو تیم خوب فولاد و سپاهان از شرایط فعلی خارج شوند و هواداران خود را دوباره خوشحال کنند اما به ما حق بدهید که خیلی خوشبین به تاثیر این جریمه‌ها نباشیم!

بیشتر بخوانید: دختر جیمی‌جامپ استقلالی از بازیکن محبوبش یادگاری گرفت/ فرار پیروزمندانه به سمت سکوها +عکس و ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سامان IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    چون این جریمه ها قانونی نیست و فقط برای انتشار در رسانه ها و دلخوشی هوادارانه . اگر قرار بر جریمه باشه باید در متن قرارداد شرایط و درصد و .... ذکر شده باشه و همه میدونن که چنین چیزیو تو قرارداد باشگاه های ایرانی نمینویسن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی