نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
قهرمانی خاتون بم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

لیگ شانزدهم برتر فوتبال زنان ایران که از بیست‌وششم آبان ۱۴۰۲ فعالیت خود را با حضور ۱۰ تیم آغاز کرده بود، بعد از ماراتنی ۱۴۵ روزه با قهرمانی خاتون بم به پایان رسید.

برحسب یک تقارن غیرمنتظره، جشن قهرمانی خاتون در شیراز و زادگاه ملیکا محمدی برگزار شد و در غیاب این ستاره فقید، همبازیان او جام قهرمانی را بالای سر بردند. با توجه به کسب دهمین قهرمانی در تاریخ لیگ، بمی‌ها روی لوگوی خود در مراسم جشن قهرمانی ستاره درج کرده بودند و حالا آن‌ها اولین تیم ستاره‌دار فوتبال باشگاهی زنان محسوب می‌شوند.

خاتون بم با ۴۶ امتیاز اول شد، ملوان بندرانزلی با ۴۳ امتیاز دوم، شهرداری سیرجان با ۳۸ امتیاز سوم و سپاهان اصفهان هم با ۳۳ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت.

آمار شگفت‌انگیز خاتون بم

دهمین قهرمانی خاتون در شرایطی رقم خورد که این تیم مانند فصول گذشته همه عناوین تیمی را درو کرد! خاتون طی این فصل و بعد از انجام ۱۷ مسابقه، موفق به زدن ۶۹ گل شد! این یعنی بهترین خط حمله لیگ که از آنِ شاگردان مرضیه جعفری شد آن‌هم با اختلاف ۲۵ گل بیشتر نسبت به دومین خط حمله برتر که برای ملوان بندرانزلی بود! آن‌ها با دریافت تنها ۷ گل در ۱۷ مسابقه، بهترین خط دفاعی لیگ را نیز داشتند و این در شرایطی بود که بعد از هفته پنجم، سه بازیکن تأثیرگذار و ملی‌پوش خود در خط دفاعی و خط دروازه را به دلیل سانحه تصادف از دست داده بودند. خاتون در مجموعِ ۱۸ هفته، در ۱۳ مسابقه برنده میدان بود و در ۴ مسابقه هم با تساوی متوقف شد. نقطه عطف و قابل توجه در خصوص عملکرد شگفت‌انگیز خاتون این بود که برای سومین فصل پیاپی هیچ تیمی موفق به شکست دادن آن‌ها نشد.

خانم‌گلی مشترک

هفته پایانی لیگ از حیث تعیین خانم گل رقابت‌ها اهمیت ویژه‌ای داشت‌ چراکه زهرا قنبری و افسانه چترنور با ثبت ۱۵ گل زده مهیای حضور در هفته پایانی شدند. زهرا قنبری موفق به‌ثبت ۴ گل برابر حریف شیرازی شد و افسانه چترنور هم ۴ بار برای ملوان موفق به گل‌زنی شد تا مشترکا با ۱۹ گل به عنوان خانم‌گلی لیگ برسند. قنبری که تجربه ۸ قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال را دارد، توانست در فصل جاری برای چهارمین بار به مقام خانم‌گلی برسد و رکورد خود را از این حیث دست‌نیافتنی‌تر کند. قنبری سابقه ثبت ۲۸۱ گل را دارد و برترین گل‌زن تاریخ رقابت‌هاست!

با زهرا قنبری گفت‌وگویی در خصوص قهرمانی خاتون بم، خانم گلی و بهترین بازیکن فصل داشتیم.

زهرا قنبری

فصل شانزدهم لیگ با تمام اتفاقات تلخ و شیرین آن به پایان رسید!
فصل بسیار پرچالشی بود. در سوگ ملیکا نشستیم و بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی را از دست دادیم. تیم‌ها همه در شرایط بسیار خوبی گام به لیگ گذاشتند و تا لحظات آخر مشخص نبود که کدام تیم می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما همدلی و قولی که به ملیکا داده بودیم قوت قلبی برای ما شد تا دهمین جام را به دست ‌آورریم.

البته قهرمانی هم بدون شکست به دست آمد.
خود این مسئله رکوردی است که سه فصل است شکسته نشده. ما بهترین خط حمله و دفاعی را هم یدک کشیدیم. این عناوین کم‌چیزی نیست. در طول فصل خیلی صحبت‌ها از تیم‌های محتلف شنیده شد که چرا ما مصدوم نمی‌شویم! ولی باور کنید خیلی از بازیکنان ما مصدومیت داشتند و با درد بازی می‌کردند چون ما با از دست دادن ملیکا و نبود زهرا و بهناز نتوانستیم بازیکن جایگزین کنیم و فشار زیادی روی همه بود. پس با همان مصدومیت‌ها و درد به کارمان ادامه دادیم چون متعهد به تیم، مربی و باشگاه بودیم. همدلی و رفاقتی که بین تک‌تک ما و خانم جعفری بود عاملی شد تا با غیرت خاصی به کارمان ادامه دهیم. خود من مچ و آشیل پایم درد می‌کرد ولی باعث نشد تا از هدف و قولی که به ملیکا دادم دور شوم. خدا خودش شرایط ما را می‌دانست و قضاوت‌ها را شنید ولی ما را در رسیدن به این قهرمانی کمک کرد و فصل را شیرین و دلچسب برای‌مان به پایان برد.

گفته شد داوری‌ها به نفع خاتون بم گرفته می‌شود و آن‌ها دوپینگ می‌کنند؟
همه این صحبت‌ها در طول فصل به گوش ما رسیده است. هدف ما بزرگ‌تر بود و توجهی به این صحبت‌ها نکردیم. داوران هم مانند سایرین انسان و جایزالخطا هستند و ممکن است اشتباه هم بکنند. مگر در بازی ما با پالایش گاز ایلام این اشتباهات اتفاق نیفتاد ولی ما صحبتی کردیم؟! ورزش همیشه یک طرفش برد است و سوی دیگر آن باخت ولی مهم آن است که از اخلاق انسانی دور نشویم و زحمات دیگران را زیر سوال نبریم! دوپینگ ما همان تلاش و همدلی تیمی بود که حاصل تمرینات سخت و عملکرد خوب در میدان بود. همیشه می‌گویند جلوی پای هر آدم موفقی سنگ‌اندازی می‌کنند ولی مهم این است که مسیرت را درست طی کنی.

زهرا قنبری فوتبالیست

حاضر نشدن پالایش گاز ایلام در بازی برگشت شما را از اختصاص دادن خانم گلی به تنهایی محروم کرد.
واقعیت این است که فصل گذشته هم با حاضر نشدن سه، چهار تیم مقابل خاتون بم من این عنوان را در بازی‌های آخر از دست دادم اما امسال هم تا روزهای پایانی هم در صدر بودم ولی با نیامدن تیم ایلام کار من سخت‌تر شد و یک فرصت بیشتر نداشتم. هر چند که با درگذشت ملیکا و با تدابیر خانم جعفری من تا خط دفاع و هافبک وسط عقب‌تر کشیدم و این مسئله فرصت را از من گرفت ولی با این حال در بازی برابر شیرازی‌ها از هم‌تیمی‌هایم ممنونم که به من کمک کردند که سال فوق‌العاده‌ای را با قهرمانی تیم و کسب عناوین بهترین بازیکن و خانم گل به پایان برسانم. شما اگر در آمار نگاه کنید می‌بینید نزدیک به ۸ تا ۹ پاس گل هم در آمارم وجود دارد ولی آن‌چه برای من مهم‌تر بود قهرمانی تیم بود.

بهترین بازیکن سال هم شدید.
من خودم در برنامه متوجه تفاوت رای‌ها شدم و این را به فال نیک گرفتم. باید از مردم خوب کشورم تشکر کنم که به من رأی دادند. انتخاب با درصد بالا من را خیلی خوشحال کرد.

خیلی‌ها  معتقدند بهترین بازیکن اخلاق هم هستید.
همیشه سعی می‌کنم اخلاق حرفه‌ای را در میدان رعایت کنم. به هم‌تیمی‌هایم، پیشکسوتان و مردم کشورم احترام بگذارم و خوشحالم اگر این عقیده را دارید.

چرا زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی در مراسم جشن قهرمانی نبودند؟
هنگام اعلام اسامی برای گرفتن مدال نام آن‌ها برده شد ولی به‌دلیل این‌که آن‌ها هنوز درگیر درمان خود هستند نتوانستند به مراسم بیایند. امیدوارم هرچه سریع‌تر سلامتی کامل خود را به‌دست‌ آورند و به ‌زودی در مستطیل سبز شاهد هنرنمایی‌های‌شان باشیم.

باشگاه ملوان انزلی بیانیه‌ای علیه باشگاه خاتون بم صادر کرده و قهرمانی‌تان را زیر سؤال برده؛ پاسخی برای آن ندارید؟
مطمئن هستم خانم ناظمی (رئیس سازمان لیگ) کار خودشان را بلد و به قوانین کاملا آشنا هستند. مهم این بود که تیم قهرمان و مشخص شده کت تن چه کسی است. این بیانیه حالا چطور بعد از قهرمانی مطرح می‌شود؟ ما نیز بسیاری از موارد را می‌دانیم ولی آیا لب به سخن گشودیم؟ تیم ما تمام حواسش را برای قهرمانی و بازی کردنش گذاشت و به آن هم رسید. باید گفت در این دوره و زمانه خیلی‌وقت‌ها پشت ‌سر خدا هم حرف می‌زنند پس بهتر است تمرکزتان روی کارخودتان باشد!

قبل از بازی آخر شایعاتی مطرح شد مبنی بر این‌که خانم جعفری قرار است هدایت خاتون بم را کنار بگذارد و به تیم دیگری بپیوندد. درست است؟!
تیم بم برای خانم جعفری همانند فرزندش می‌ماند. فکر نمی‌کنم او بم را رها کند مگر دیگر تیمداری در این شهر صورت نگیرد. من تا جایی که می‌دانم این شیطنت رسانه‌ای بود که از طرف برخی‌ها مطرح شد. به نظرم بم و خانم جعفری را نمی‌توان از هم جدا کرد.

خود زهرا قنبری در تیم خاتون بم می‌ماند؟
اولویت اول من خاتون بم خواهد بود اما از آن‌جا که قرارداد دو ساله من به پایان می‌رسد باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود ولی بم در درجه اول برایم مطرح است.

سخن آخر؟
هر ‌چه که دارم حاصل دعای خیر پدر و مادرم است. قدردان آن‌ها هستم و دست‌شان را می‌بوسم.

این گفت‌وگو را هم بخوانید: عاطفه رمضانی: استقلالی هستم و این بازیکن را دوست دارم/ همیشه پشت تیم‌های بزرگ حرف زیاد است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    چرا تیم پالایش گاز ایلام حاضر نشد و شما 3 بر صفر برنده شدید!؟ این اسمش دوپینگ از طرف فدراسیون نیست!؟
  • راستین IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    🤣🤣بعدادعاقشنگیشون میشه وپسرارو زشت وبدترکیب میخونن ببینیدتازه این ورزش پسراس که بهشون انرژی میده وشادابشون میکنه شمارو چکارکرده همتون شدین قل محمدنصرت‌الله عین‌الله باقرزاده اون اولی سمت چپ فکرکنم ازلحاظ جنسی هم مردی شده منبع انرژی مردها زنهارو ترکوندفکرکنیدمشکلات وفکروسختیاشون چکارشون میکنهذوشمادرچه حد توانشودارین وهی نگین احتیاجی نداریم ب مردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی