نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
۰ |
۰
به استقبال دربی نصف جهان؛ اعاده حیثیت!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با برگزاری دربی اصفهان تمام تیم‌های لیگ بیست و سوم در تعداد بازی مساوی می‌شوند.

با یک نگاه به جدول لیگ مشخص می‌شود که دو تیم اصفهانی با یک مسابقه کمتر از سایر رقبا برگزار کننده تنها دیدار معوقه این فصل خواهند بود. دیداری که قرار است ۲۹ فروردین در اصفهان، در ورزشگاه نقش جهان به میزبانی سپاهان برگزار شود.

دربی همیشه و در همه جای دنیا دیداری حساس و سرنوشت ساز است اما این بار و در این یک مورد اهمیتی به مراتب فراتر از همیشه دارد. تیم‌های اصفهانی در دو دهه اخیر مدعی تغییر پایتخت فوتبال ایران شده‌اند و تقریباً هر فصل مدعیان اصلی قرمز و آبی پرطرفدار پایتخت برای کسب قهرمانی هستند. اما این فصل شرایط دو تیم نوسانات زیادی داشت. سپاهان و ذوب آهن هر دو فصل را درخشان آغاز کردند و تا پایان دور رفت جز ۵ تیم بالای جدول بودند. سپاهان که با پیروزی‌های پی در پی و پرگل مقابل مدعیان و رقبای اصلی روی دوری افتاده بود که اگر ادامه پیدا می‌کرد، بی تردید سریع‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را به نام خود سند می‌زد.

همان جور که شرایط به نفع زردها پیش نرفت، برای سبزهای اصفهانی هم اوضاع در دور برگشت بد شد. محمد ربیعی هر چهار بازی خانگی خود در فولادشهر را باخت و از دو بازی بیرون خانه دو مساوی داشت که بازی سوم در تبریز مقابل تراکتور بحران زده با چهار گل پیروز و سر و سامانی به شرایط خود داد. هر دو تیم اصفهانی در سال ۱۴۰۳ نتایج خوبی نداشتند. سپاهان ۲ هفته قبل در آبادان به صنعت نفت باخت که یک سال از آخرین برد خانگی این تیم می‌گذشت. بعد مساوی برابر تراکتور و این هفته هم سپاهان مقابل نساجی متوقف شد. یعنی اگر ملاک آخرین بازی دو تیم باشد، ذوب آهن شرایط بهتری دارد اما به شکل کلی هر دو تیم اصفهانی در حالتی بحرانی و با نیاز فوق العاده به این سه امتیاز به دربی رسیدند. سپاهان حالا به کلی از قافله مدعیان قهرمانی جا مانده و برای اعاده حیثیت هم که شده باید مابقی دیدارهایش را ببرد.

از آن طرف ذوب آهن هم برای احیا و خداحافظی با بحران به دنبال دومین پیروزی متوالی بیرون خانه خواهد بود و البته که انگیزه جبران شکست دربی رفت را هم دارد. دربی رفت چهارشنبه ۲۵ مرداد در فولادشهر با گل‌های رضا اسدی و شهریار مغانلو در نیمه دوم به سود سپاهان تمام شد. دو بازیکنی که با ۱۰ و ۱۱ گل به ترتیب، صدرنشینان جدول گلزنان این فصل لیگ ما هستند. در شطرنج ۲ مربی که بدترین روزهای کارنامه عمر حرفه‌ای خود را این فصل و به ویژه در دور برگشت در دو تیم اصفهانی سپری کردند!

در حال حاضر سپاهان با ۳۹ امتیاز در پله چهارم نشسته و ذوب آهن با ۳۰ امتیاز قعرنشین نیمه بالایی جدول است. سپاهان با این ۳ امتیاز می‌تواند جای تراکتور در رتبه سوم را بگیرد و خود را به ۸ امتیازی استقلال در صدر جدول برساند. ذوب آهن هم می‌تواند با این سه امتیاز در جدول صعود و همسایه گل گهر شود اما با توجه به فاصله هفت گله در تفاضل، نهایتاً جانشین شمس آذر در پله هفتم جدول خواهد شد. اما همه این‌ها یک طرف و اعاده حیثیت با پیروزی در دربی یک طرف، کیست که از اهمیت پیروزی در این جدال رودررو بی‌خبر باشد؟ جدالی که می‌تواند برای بازنده حکم خروج از دایره مربیان لیگ بیست و سوم را صادر کند! 

بیشتر بخوانید: کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟/ سنگینی کفه ترازو به نفع تیم نکونام؛ ثبات پرسپولیس با حضور اوسمار...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی