هواداران مس رفسنجان به این تیم می‌بالند/ رکورد تیم نویدکیا مثل یک جام است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مس رفسنجان با محرم نویدکیا کماکان بدون شکست در لیگ و جام حذفی می‌تازد.

رکورد بی‌شکستی از آن گزاره‌هایی است که تا پایان عمر برای هر ورزشکار یا مربی بسان یک افتخار بزرگ باقی می‌ماند. در دنیای فوتبال آنقدر این اتفاق کمیاب است که مثلاً برای قهرمان یک لیگ که در یک فصل بدون شکست صاحب جام شده باشد، جام طلایی اهدا می‌کنند. آرسنال در لیگ برتر جزیره در سال ۲۰۰۴ با آرسن ونگر جام طلایی برد، رکوردی که هنوز در پریمرلیگ تکرار نشده است.

همین حالا در میان لیگ‌های معتبر دنیا شاگردان ژابی آلونسو در لورکوزن این شانس را دارند که بوندسلیگا را بدون شکست فتح کنند. البته قهرمانی لورکوزن مسجل شده اما این بدون شکست ماندن آنقدر مهم هست که بازیکنان و مربیان این تیم برایش همه کاری بکنند.

در لیگ برتر خودمان تنها یک بار این اتفاق افتاد و استقلال با فرهاد مجیدی بدون باخت قهرمان شد. افتخاری که شاید تا مدت‌ها دیگر تکرار نشود. همین حالا استقلال با جواد نکونام در صدر جدول و مدعی اول قهرمانی است اما نکونام یک باخت در هفته سوم مقابل سپاهان دارد.

همه این‌ها را گفتیم تا تاکید کنیم بدون باخت ماندن برای هر تیم مربی یا بازیکن در هر رشته ورزشی خود به تنهایی یک افتخار جاودانه است و برای تیم‌هایی که چندان شانسی جهت بردن جام و عنوان قهرمانی ندارند بزرگترین انگیزه می‌تواند باشد. کاری که مس رفسنجان در حال انجام آن است و البته در ادامه این مسیر جام حذفی را هم می تواند ببرد.

مس این فصل و بعد از ۴ سال بدون محمد ربیعی استارت زد. با ساکت الهامی که دور رفت نتایج قابل انتظاری برای خود و مدیران این باشگاه نگرفت. ساکت جدا شد، در حالی که مس اصلاً شرایط خوبی در نیم فصل نداشت. ۱۵ امتیاز از ۱۵ بازی حاصل ۴ برد، ۳ مساوی و ۸ باخت، با ۱۳ گل زده و ۲۲ گل خورده  در رتبه دهم جدول...

و حالا همین مس از ابتدای حضور محرم نویدکیا روی نیمکتش در ۱۱ مسابقه در لیگ و جام حذفی به میدان رفته و تاکنون طعم شکست را نچشیده است. مس در پایان هفته نهم دور برگشت ۳ برد و ۶ مساوی دارد و یکی از دو تیم بدون شکست ما در کنار استقلال است.

در جام حذفی هم مس دو بازی تا اینجا برگزار کرده که صاحب یک برد و یک مساوی شده است. عند الورود تیم‌های لیگ برتری به جام حذفی استقلال بزرگ را شکست داد و حذف کرد و عصر پنجشنبه در شروع مرحله یک هشتم نهایی مقابل پیکان در وقت قانونی و اضافه به تساوی ۱-۱ رسید تا در ضربات پنالتی بلیط حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به نام خود رزرو کند.

حالا مس اولین تیم در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی است و با ادامه این روند شانس قهرمانی دارد. در لیگ هم البته شانس قهرمانی ندارد اما رکورد بی‌شکستی محرم نویدکیا افتخاری است که شاگردانش و هواداران مس می‌توانند تا همیشه به آن ببالند.

بیشتر بخوانید: بهترین‌های هفته ۲۴ لیگ برتر/ ربیعی طلسم شکست، اصفهانی‌ها برگشتند/ جابه‌جایی ۲۴ ساعته در صدر جدول

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی