الهه آرزوهای ژابی را بر باد داد/ اولین قهرمانی تیم ایتالیایی در اروپا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم آتالانتا با شکست ۳-۰ بایرلورکوزن در فینال لیگ اروپا، برای نخستین مرتبه جامی بین‌المللی به افتخاراتش افزود.

دیدار فینال رقابت‌های لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در ورزشگاه آویوای شهر دوبلین پایتخت جمهوری‌ایرلند برگزار شد، جایی که آتالانتا و بایرلورکوزن به مصاف هم رفتند و لادئا (الهه) با پیروزی ۳-۰ به نخستین قهرمانی‌اش دست پیدا کرد.

بازی را آتالانتا تهاجمی شروع کرد و خیلی زود هم به گل رسید. در دقیقه ۱۲ آدمولا لوکمن پاس در عرض زاپاکاستا را به سقف دروازه تیم آلمانی رساند. در دقیقه ۲۶ باز هم آدمولا لوکمن بود که با شوتی دقیقه به گوشه دروازه ماتی کووا فاصله را ۲ برابر کرد. شاگردان ژابی آلونسو به تدریج از لاک دفاعی خارج شدند تا مانع از اولین شکست‌شان در این فصل در یکی از حساس‌ترین دیدارها شوند. با این حال نیمه نخست لورکوزن کاملاً ناکام بود.

در نیمه دوم بایر بیش از نیمه نخست تهاجمی بود و برای جبران مالکیت توپ را بیشتر در دست گرفت. با این حال آتالانتا در ضدحمله‌ای سریع در دقیقه ۷۵ با ضربه دیدنی پای چپ آدمولا لوکمن به گل سوم رسید و این بازیکن نیجریه‌ای تیرخلاص را وارد کرد.

به این ترتیب بایرلورکوزن برای نخستین مرتبه در فصل جاری شکست خورد تا با این باخت یک جام هم از دست ژابی آلونسو بپرد. آتالانتا هم برای اولین مرتبه در تاریخش قهرمان لیگ اروپا شد که برای جان‌پیرو گاسپرینی هم نخستین جام دوران سرمربیگری‌اش بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جهان AE ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    آتلانتا و هوادارانش از فردا مانند هواداران لنگ خبیث که یک قهرمانی در جام درجه دو جام در جام آسیا را با قهرمانی های باشگاههای آسیا تاج کبیر مقایسه می‌کنند حتما قهرمانی در لیگ درجه دو اروپا را با قهرمانی میلان و اینتر و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا مقایسه خواهند کرد
    • عروس العین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      بشرطی فکر می کنی که کیسه‌ قهرمان اسیا شده وشما هم خوشحالید به خودتون میبالید واما دیگه از اون چهار جانبه سال‌های گذشته خبری نیست حالا اگر چز چهار تیم اسیا شدین اونموقع بیا خوشحالی کن درهر صورت لیگ اروپا. دست کمی از لیگ قهرمانان اروپا نداره.. البته واسه متخصص اسیا اینا چیزی نیستن اما ازعمل تاواقعیت خیلی خیلی فاصله هست کیسه کشای متوهم زده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی