استقلال نگران تکرار اتفاقات ۲۳ سال پیش/ سرنوشت پورحیدری برای نکونام تکرار می‌شود؟
منبع: فوتبالی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی سه هفته تا پایان لیگ باقی مانده که استقلال و پرسپولیس شانه به شانه یکدیگر پیش‌ می روند و تکلیف تیم قهرمان هنوز مشخص نشده است.

درحقیقت آخرین باری که مسابقات یک هفته لیگ ۲۳ تمام شد و تیمِ نکونام صدرنشین نبود در ذهن کسی نیست: هفته چهاردهم که سپاهان در صدر حضور داشت. استقلال در ۲۰ هفته اخیر فقط یک هفته را در جایی دور از صدر، سپری کرده است: هفته چهاردهم که بعد از سپاهان، دوم بود.  

این برای هفتمین بار است که در فاصله ۳ هفته مانده به پایان فصل، استقلال در صدر جدول حضور دارد. در ۶ مرتبه قبلی، آبی‌ها ۲ بار در پایان فصل و در طول این ۳ هفته صدرنشینی و جام قهرمانی را به پرسپولیس و پاس هدیه دادند ولی در ۴ مرتبه آخری که در این بازه زمانی، صدرنشین بودند درنهایت عکس‌شان در استیل براق جام افتاد و با آن، دور افتخار زدند.

آن ۲ ناکامی

    استقلالِ ۴۴ امتیازی در لیگ اول ۴ امتیاز از ۳ بازی پایانی گرفت (یک برد برابر پیکان، یک مساوی با ابومسلم و یک باخت به ملوان) درحالیکه تیمِ دوم یعنی پرسپولیسِ ۴۰ امتیازی صاحب هر ۹ امتیاز شد. بنابراین وقتی سوت پایان فصل زده شد، تیمِ پورحیدری ۴۸ امتیاز داشت و تیمِ پروین ۴۹ امتیاز و قهرمان شد. استقلال در اولین دوره لیگ برتر، برتری ۴ امتیازی‌اش را در ۳ هفته پایانی از دست داد و یک امتیاز هم عقب افتاد.

    همین اتفاق در لیگ سوم هم رخ داد. استقلال درحالی وارد ۳ هفته پایانی فصل شد که با ۴۵ امتیاز در صدر قرار داشت و پاس را با ۴۴ امتیاز در تعقیب خودش می‌دید. تیمِ قلعه‌نویی در ۳ هفته پایانی صاحب ۶ امتیاز شد (۲ برد برابر سپاهان و پگاه و باخت به استقلال اهواز) ولی تیمِ جلالی هر ۳ بازی‌اش را برد. بنابراین پاس با ۵۳ امتیاز، قهرمان شد و استقلال ۵۱ امتیازی روی پله دوم قرار گرفت. استقلال در سومین دوره لیگ برتر، برتری یک امتیازی‌اش را در ۳ هفته پایانی از دست داد و ۲ امتیاز هم عقب افتاد.

۴ جام

    استقلال در لیگ‌های پنجم، هشتم، دوازدهم و بیست و یکم فاتح لیگ برتر شد. آنها در همه این فصول، درحالی وارد ۳ هفته پایانی شدند که صدرنشین بودند و درنهایت هم با جام قهرمانی دور افتخار زدند. آنها اما در هیچکدام از این ۴ فصل نتوانستند هر ۹ امتیاز ۳ بازی آخر را کسب کنند. در لیگ ۵ صاحب ۷ امتیاز شدند، در لیگ هشتم به ۵ امتیاز رسیدند، در لیگ دوازدهم ۴ امتیاز کسب کردند و در لیگ بیست و یکم هم ۵ امتیاز گرفتند.

امیدواری تاریخی

    در ۲۲ دوره‌ای که لیگ برتر برگزار شده تنها ۶ بار تیمی که در ۳ هفته پایانی صدرنشین بوده، قهرمان نشده است: استقلال در لیگ‌های اول (پرسپولیس قهرمان شد) و سوم (پاس قهرمان شد)، استقلال اهواز در لیگ ششم (سایپا قهرمان شد)، سپاهان در لیگ هفتم (پرسپولیس قهرمان شد)،  تراکتور در لیگ چهاردهم (سپاهان قهرمان شد) و پرسپولیس در لیگ پانزدهم (استقلال خوزستان قهرمان شد). در ۱۶ دوره دیگر اما تیمی قهرمانی فصل را جشن گرفت که با صدرنشینی وارد ۳ هفته پایانی شده بود؛ این اتفاقی است که در هر ۷ دوره آخر لیگ برتر افتاده و باید دید به پله هشتم می‌رسد یا اینکه با هت‌تریک استقلال بعد از ۷ فصل، اتفاق دیگری می‌افتد؟

بیشتر بخوانید: مبارزه از راه دور ۲ حریف کم‌انگیزه در لیگ برتر؛ تیم‌هایی که جام را لو داده‌اند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • بهمن پرسپولیس پرازافتخار IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    واقعااین نکونام چقدمعلومه ببسوادوشخصیت خودش راباچرت وپرتاش خراب میکنه .تیمی که سه گل عقبه همه خوبه دیدن چطوازجان مایه گذاشتن ...امااستقلال خارج ازمین ..یه روزمیبری باهمین بیژن خان حیدری میگی داورفقط بیژن ..تازورت نمیرسه ..این قدرمیخوای خرابش کنی که انگاردشمنته ..وای ازچرت وپرتات
  • پ IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    استقلال ۶ تایی هی زور بزن بدبخت . حسرت قهرمانی به دلتون می مونه بیچاره ها. همون موقع که سوگلی ساواک و دربار پهلوی بودید هم هیچ ...خی نبودید همه اش با پارتی بازی حق کشی بالا میو مدید یادمون نرفته خجالت بکشید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی