افشاگری مدیررسانه‌ای فرهاد مجیدی از تخلف یک داور/ در دوره دادکان او کنار گذاشته شد اما امروز سلبریتی است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد نوری‌فر روزنامه‌نگار استقلالی یادداشتی درباره تخلف یک داور مشهور در دوران ریاست محمد دادکان نوشت.

محمد نوری‌فر روزنامه‌نگار ورزشی و مدیررسانه‌ای سابق استقلال در یادداشتی درباره تخلف یکی از داورهای فوتبال در ۲۰ سال قبل نوشت:

بیست سال قبل، هفته اول پاییز ۱۳۸۳،   وقتی که عضو تحریریه روزنامه شرق بودم، یک دوست فوتبالیست مطرح داشتیم که برایمان تعریف کرد یکی از داوران مشهور با او در یک سفره‌خانه‌ در فرحزاد تهران جلسه گذاشته و با ارائه یک پیشنهاد مالی خوب خواسته است که فصل بعد به یک تیم جنوبی برود. آن زمان تیم مورد نظر اوضاع مالی خوبی داشت.

وسوسه روزنامه‌نگاری باعث شد که بدون نام بردن از افراد، گزارشی درباره این تخلف بزرگ و فعالیت یک داور مشهور در امور نقل و انتقالاتی بنویسیم. گزارش را امیر عربی، رفیق سینماگر و فیلمنامه‌نویس امروز و روزنامه‌نگار آن سالها نوشت.  

بعد از انتشار این گزارش، یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران رخ داد. داوران به نشانه اعتراض نسبت به مطلب روزنامه شرق تهدید به اعتصاب کردند. آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند که اگر با این روزنامه برخورد نشود، دیگر قضاوت نخواهند کرد. واکنش رضا غیاثی، رییس وقت کمیته داوران هم این بود: «من از نام این داور اطلاعی ندارم. بنابراین توانایی انتخاب داور برای هفته‌ پنجم را ندارم.»

برای حل این بحران مجبور شدیم که با اعضای سرویس ورزشی تحریریه پیش محمد دادکان، رییس وقت فدراسیون فوتبال برویم.

داخل دفتر محمد دادکان که شدیم، تا نشستیم به امیر عربی گفت: «عربی مدرک داری برای این نوشته‌هات؟» امیر هم زیاد محکم جواب نداد. چون دوست فوتبالیست ما به خاطر آینده فوتبالش نمی‌خواست نامش رسانه‌ای شود یا در دادگاهی شهادت دهد. عربی یک بله معمولی گفت و دادکان ادامه داد: «خب، خیالم راحت شد. چون امروز صبح علیه روزنامه شرق شکایت کردیم، می‌خواستم خیالم راحت شود که مدرک دارید و می‌توانید در دادگاه از خودتان دفاع کنید.»

دادکان بعد از این صحبت نزدیک به سه ساعت درباره دعواهایش با دشمنان مطبوعاتی‌اش حرف زد. حدود ظهر منشی خبر داد که از سفارت آنگولا، مهمان دارند. دادکان رو به ما کرد و گفت: «خب پس، در روزنامه‌تان بنویسید، این اطلاعاتی که نوشتید شیطنت واسطه‌ها بوده و ماجرا را تمام کنید تا خود من پیگیر شوم.»

چند ماه بعد این داور از فوتبال کنار گذاشته شد اما با تغییرات فدراسیون فوتبال دوباره برگشت، ارتقا یافت و حالا جزو سلبریتی‌های کارشناسی داوری محسوب می‌شود.  

ما بیست سال قبل این گزارش را منتشر کردیم، آن روزها سرزنش شدیم که چرا فوتبال را به جنجال کشیدیم اما گذر زمان نشان داد که او تنها داور آلوده نبوده و نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: نکونام: ۲ داور با قضاوت‌های خود جدول را عوض کردند/ نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی کسی پایین برود/ این بازیکن پرسپولیس را می‌خواستم 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • طوفان زرد آسیا IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    این رو که همه میدونند کیه،همون به اصلاح کارشناس و عضو کمیته داوران که بیشتر در فضای مجازی فعال هست.
    • حسین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      دقیقا.تابلو هست این موضوع
  • ناشنا س IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    به یاری خدای برحق وتعالی اونهایی که امروز،درفوتبال حق تیمها رومیخورن تاتیمی جام بیاره بدون زحمت بهش امتیازبدن وخیلی چیزای دیگه درسالهای بعدروشن خواهد شد ومعلوم خواهد شد که چه کسانی درفوتبال بی عدالتی کردن به نادرستی عمل کردن انشالله این مطالب وحرفها بعدا مکتوب بشه برای آیندگان که بدونن به قول ماایرانیها زمستان میرود روسیاهی به زعال میماند یاحق
  • میلاد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    بد نیست یک خاطره هم از پنالتیهای معیشتی استقلال بگه
    • . IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      آره نمونه اش پنالتی وحید امیری در بازی با استقلال خوزستان
    • حقیقت IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      میدونی فرق شما لنگی ها با بقیه چیه؟ اینه که به سنگ پا گفتین برو من جات میمونم!! تو همین لیگ امسال 10تا پنالتی الکی تقدیم لنگ کردن ولی وقتی حرف از پنالتی میشه شماها با پر رویی میاین میگین واسه استقلال گرفتن!
    • پرویز IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      میلاد جون تبریک میگم بهت!! تو جزو معدود طرفداران لنگ هستی که سواد خواندن و نوشتن در حد دوره ابتدایی داری!!!! اکثر شما لنگی ها املاء ((معیشتی)) رو بلد نیست و می‌نويسن ((مشیتی))!!! نه معلومه توی شما ها هم با سواد (البته فقط در حد خواندن و نوشتن) پیدا میشه ، البته تک و توک!!!!
  • سید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    همون آقای دوربینی کمیته داوران هست دیگه.
  • علی.... IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    منظورش همون کارشناس شیتیل بگیره
  • امین IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    همون داور که گل هندبال افشین به سپاهان رو قبول کرد وپراید گرفت
  • نادر IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    این داور شیتیل بگیر را با خودشان ببرن مسابقات آسیایی تا حسرت ۶۰ ساله تمام بشه وکمتر تیم های دیگر قربانی این تیم خاص بشن
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      دقیقا کاملا و متقابلا برعکس گفتی
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      دقیقا کاملا و متقابلا برعکس گفتی
  • اشنا IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    البته هنوز هم جرات نام بردن را نداره اگر شکایت بکنه اسنادی داری یا نه. نه صحبتی از اسناد برده شد نه جواب رفیقش محکم بود . بخاطر ترس از اینده . حالا چه درست بگویی چه نکویی با یک کلمه ثابت میکنم به پرسپولیس ربطی نداره و به داوران حال حاضر هم ارتباطش نمیتونی بدهی. اینهمه داستان برای اینکه لگوید داوران حال حاضر حق استقلال را میخورند . دادکان رفت . اسنادت کو؟ نامردیه بخاطر یک اتفاق از یاد رفته بخواهی غرض و مرضت را بچسبانی به شرایط حاضر. کم نمیارین شماها. ما نه داور نه کسی دیگر را داریم فقط با خدا هستیم و شما با جادو و جمبل. و لاطائلات رسانه پسند بی سرو ته.
  • فرخنده بانو IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    یاد سریال ن. خ افتادم . مدیونید اگر فکر کنید منظور آقای ع. خ هست
  • ع ق QA ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    این های و هوی استقلالی ها دروغگوئی و شلوغکاری است در حالی بیشترین جعل و تقلب و توطئه مال خودشون هست دلیل هم باند آبی فدراسیون که همه از جعلشون از شراکتشون در جریانهای ویلموتس و کی‌روش و انتخاب ها و انتخابها آگاه هستند بد نام ترین جعالها یکی مدیر عامل اسبق دیگری مدیر عامل همین مدتی قبل اینها خودشان هست
  • پرسپولیس ،اصیل IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    وقتی استقلال بالا جدول بود یادت رفته بود،حالا تو هفته های پایانی اومدین پایین هوچی گری شروع شد،،اقای مجیدی خودت یادت رفته زمان مربی گریت داوار سر گل گهر چه آورد ،
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    دقیقا کاملا و متقابلا برعکس گفتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی