یک نام تکراری در لیست داوران لیگ برتر/ ۱۵ سوت در ۲۸ هفته؛ ۴ بازی متوالی در ۲۳ روز!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با غیبت پیام حیدری در رقابت‌های هفته بیست و هشتم برادرش بیژن به تنهایی رکورد دار قضاوت در لیگ برتر شد.

بیژن حیدری این هفته نیز در فهرست داوران لیگ برتر بود، چهارمین قضاوت متوالی او در بالاترین سطح فوتبال ایران که یک اتفاق نادر در تاریخ فوتبال جهان است. معمولاً داوران در بهترین حالت هفته در میان قضاوت دارند آن هم در شرایطی که فاصله بین بازی‌ها زیاد باشد.

اما در هفته‌های پایانی فصل که حساسیت مسابقات به اوج خود رسیده فقدان داور استاندارد و سطح بالا، کمیته داوران را واداشت تا هر هفته از اندک بضاعت خود استفاده کند و بیژن حیدری به عنوان بهترین داور سال‌های اخیر به یک رکورد جهانی رسید!

او از هفته ۲۵ در ۱۲ اردیبهشت تا هفته ۲۸ در ۴ خرداد، هر هفته قضاوت داشت! آن هم با فاصله زمانی کم بین بازی‌ها و هر مسابقه در یک شهر ایران! ابتدا در تهران،  سپس اهواز، بعد اراک و حالا هم که قضاوت در قائمشهر!

این هفته قضاوت بازی حساس صدرنشین و قعرنشین لیگ برتر به دکتر بیژن سپرده شد، چهارمین قضاوت او برای استقلال در این فصل و دومین قضاوت برای نساجی و عجیب اینکه بازی رفت دو تیم در ۲۸ آذر را هم دکتر بیژن سوت زد. این مسابقه پانزدهمین قضاوت او در این فصل هم بود که لقب پرکارترین داور فصل را بی‌رقیب به او می‌رساند!

مهم‌تر اینکه همیشه حساس‌ترین بازی‌ها را دکتر بیژن سوت زده است. او که به همراه برادرش در سه هفته متوالی ۲۵ تا ۲۷ قضاوت حساس‌ترین بازی‌های فصل را بر عهده داشت، با غیبت پیام در هفته بیست و هشتم رکورد توالی در قضاوت را هم به تنهایی تصاحب کرد!

در اینکه او داور بسیار خوبی است تردیدی وجود ندارد اما آیا کمیته داوران هم در قبال حفظ سرمایه‌هایش وظیفه‌ای دارد؟ این سفرهای پیاپی با به هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن، چقدر می‌تواند در عدم تمرکز و در نتیجه اشتباهات سهوی داور تاثیر بگذارد؟

خدا را شکر که تا امروز قضاوت‌های دکتر حیدری مشکلی نداشته که اگر داشت، یک لحظه تصور کنید جواد نکونام و استقلالی‌ها چه بر سر او می‌آوردند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • یاشاسین اردبیل IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    پس بیژن حیدری به ضرر استقلال سوت نزده!؟ مطلبتان برای انبساط خاطر بد نبود
  • نعیم IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    داور کوپال بزارن بلدِ چطور سرتیمی را ببره!!؟
  • ع IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    اگر کاری که با زاهدی فر تو فینال حذفی پارسال شد با این 2 تا ازگل بشه دیگه سوت رو میزارن کنار میرن ظرف ها رو میشورن
  • شمیم IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    قشنگ معلومه، از فامیلای بیژن حیدری🤣🤣🤣🤣
  • ولی اله GB ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    برای شما طرفداران پیروزی مشکلی نداره ولی برای استقلالی‌ها همیشه مشکل بوده
  • نا شناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    دیشب از برنامه شبکه سه آقای میثاقی بازی پیروزی و استقلال خوزستان بحث داوری را دیدم لگد آقای کنعانی زادگان روی شکم بازیکن استقلال واقعا اخراج داشت ولی داور فقط به خطا اکتفا کرد
  • .h IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    بنیادی فر ؟ کاظمی؟ ۲ تا بازی امروز استقلال و پرسپولیس دست ایناست😂😂 خنده دار نیست؟ بعد نکونام میگه میخوان ما قهرمان نشیم دیگه بیشتر از این؟؟ نگران نباش سهمیه پنالتی بر میگرده
  • یوسف IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    فکرشو بکن 15قضاوت..... یعنی هر جور که فکر کنی می‌رسی به افشاریان و برادران حیدری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی