نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
اشتباهات داوری باعث قهرمانی پرسپولیس شد/ باید با نکونام در استقلال ادامه بدهیم/ کاپیتان آبی‌ها رقیب جدی می‌خواهد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجم اسبق استقلال اعتقاد دارد این تیم برای فصل آینده حتی درون دروازه هم نیازمند تقویت است.

با وجود اینکه بالغ بر یک هفته از پایان لیگ بیست و سوم می‌گذرد، همچنان بحث پیرامون شرایط استقلال در این مسابقات داغ است به همین خاطر سراغ عباس سرخاب رفتیم و با مهاجم اسبق آبی پوشان پیرامون وضعیت جواد نکونام و شاگردانش صحبت کردیم.

ارزیابی شما از نایب قهرمانی استقلال در پایان فصل پرفراز و نشیب چیست؟
عدم دستیابی استقلال به جام را باید در دو بحث فنی و مدیریتی دنبال کرد. جایی که در ابتدای فصل و در بازار نقل و انتقالات هر روز شاهد اختلافات مدیریت و سرمربی و افزایش تنش بین دو طرف دعوا بوده ایم. در چنین شرایطی طبیعی است که کادر فنی تمرکز لازم را برای هدایت صحیح تیم نداشته باشد. با ادامه این ماجرا فشار رسانه‌ها و مردم برای تغییرات مدیریتی کار را برای بخش فنی تیم سخت کرد و باعث شد آنطور که لازم بود امتیازات نیم فصل اول جمع آوری نشود. با رفتن خطیر و آمدن هلدینگ خلیج فارس می‌توان گفت آرامشی نسبی در اواخر لیگ به استقلال بازگشته است اما باید پذیرفت اثرات اختلافات قبلی همچنان تاثیرات خود را در تیم میگذاشت. در بحث فنی هم باید گفت استقلال در طول فصل بازی محتاطانه ای از خود به نمایش می‌گذاشت و با این شرایط کار تا پیش از دیدار با نساجی مازندران خوب پیش می‌رفت. در شرایطی که پرسپولیس و استقلال شانه به شانه هم در صدر جدول پیش می‌رفتند نتیجه دیدار با نساجی مازندران استقلال را متضرر کرد و عواملی مثل اشتباهات داوری که واقعیت فوتبال ما است باعث شد پرسپولیس قهرمان شود.

شما معتقدید پرسپولیس را با اشتباه داوری قهرمان کردند؟
همگان می‌دانستند پرسپولیس در حالی موفق به کسب قهرمانی می‌شود که بتواند آخرین دیدار خود را مقابل مثل رفسنجان با پیروزی پشت سر بگذارد اما در حالی که استقلال ۲ بر صفر از پیکان پیش بود گل مشکوک به آفساید پرسپولیس در دقیقه ۸۶ بازی مقابل مس رفسنجان باعث شد دست استقلال از جام کوتاه بماند.

فکر می‌کنید اختلافات جواد نکونام و مدیریت باشگاه تا چه میزان سرمربی استقلال را از اهدافش دور کرد؟
واضح است که اختلافاتی اینچنینی تمرکز هر سرمربی را از بین خواهد برد و جواد نکونام هم از این قاعده مستثنی نبوده است. اگرچه ما پیشکسوتان با اعلام حمایت از تیم به دنبال حل مشکلات بوده‌ایم اما کمبودها و تغییر و تحولات در مجموع باعث شد کادر فنی نتواند به ایده‌آل‌های خود دست پیدا کند. امیدوارم با واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس ثبات مدیریتی و فنی در سال‌های آینده ادامه داشته باشد که بدون شک به دنبال این اتفاق و حمایت و تقویت کادر فنی و جذب نفرات برتر که سال‌ها بتوانیم از آنان در ایران و آسیا برای مدعی قهرمانی بودن استفاده کنیم، شرایط برای درخشش نام پرآوازه استقلال فراهم خواهد شد.

اشتباهات داوری باعث قهرمانی پرسپولیس شد/ باید با نکونام در استقلال ادامه بدهیم/ کاپیتان آبی‌ها رقیب جدی می‌خواهد

با توجه به تغییر و تحولات احتمالی در نیمکت فنی استقلال نظرتان در رابطه با ادامه کار جواد نکونام چیست؟
اعتقاد من ادامه کار با نکونام امری منطقی است چرا که تجربه و شناخت لازم را در این فصل نسبت به باشگاه و بازیکنان پیدا کرده است و از طرفی دیگر امیدوارم خبری از فشارهای مدیریتی فصل قبل نباشد تا شرایط برای شروع فصلی درخشان مهیا باشد. در حالی که دیگر تیم‌های مدعی به دنبال حضور قدرتمندانه‌تر برای فصل آینده هستند بدون شک ثبات فنی و مدیریتی در استقلال می‌تواند شرایط را برای موفقیت آبی پوشان تا حدود زیادی تضمین کند. باید از تغییرات فنی پرهیز کرد. با احترام به همه شایستگان حضور روی نیمکت فنی استقلال اما ادامه کار جواد نکونام را منطقی می‌دانم.

بخشی از موفقیت استقلال در فصل آینده به چگونگی عمل کردن در بازار نقل و انتقالات تابستانی است. عمده نیازهای فنی استقلال را چه می‌دانید؟
استقلال اگر برای قهرمانی  لیگ و حرف‌ تازه داشتن در آسیا قرار است بسته شود باید در تمامی پست‌ها تقویت شود. با چنین نگاه و هدفی بازیکنان خارجی و داخلی که قرار است جذب باشگاه شوند باید در حد و اندازه‌های نام بزرگ استقلال باشند. من حتی معتقدم در کنار سید حسین حسینی که به هیچ عنوان دروازه بانی ضعیف نیست، باید یک رقیب قوی قرار داشته باشد تا در صورت مصدومیت احتمالی تیم دچار مشکل نشود. برای حضور و مدعی بودن در سه جام باید ۲۲ بازیکن آماده و با انگیزه داشت تا سرمربی با دستانی باز بتواند در طول فصل از بازیکنان خود ر اساس شایستگی‌هایشان استفاده کند.

بحث فساد در فوتبال این روزها حسابی داغ شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
متاسفانه بحث مطرح شده این روزها اتفاقی تازه در فوتبال و ما نیست اما ورود مسئولین ضد فساد کار خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیریم. اگرچه این روزا بحث در خصوص فساد در فوتبال مطرح شده است اما من معتقدم کل ورزش باید از سیستم دلالی و فساد مدیریتی پاک شود. متاسفانه عده‌ای مافیای فوتبال شدند و حالا که این مبارزه با فساد شروع شده است امیدوارم ادامه‌دار باشد و تا پایان ماجرا ادامه داشته باشد. وجود فساد در ورزش باعث می‌شود ورزش ما از پیشرفت لازم دور شود. مطمئناً با از بین بردن فساد شرایط برای رشد ورزش فراهم خواهد شد و آن وقت قطعاً حرف‌های تازه‌ای خواهیم داشت و شرایط برای میزبانی ایران از مسابقات در تمامی رشته‌ها فراهم خواهد شد. این اتفاق تنها زمانی محقق خواهد شد که مدیرانی سالم و پاکدست و سیر داشته باشیم نه گرسنه!

بیشتر بخوانید: با VAR استقلال قهرمان می‌شد/ ۱۰ سال است فریاد می‌زنیم مفسدین فوتبال را بگیرید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    کیسه کذاب
    • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      هر چند اشتباهات داوری جزئی از بازیه و فوتبال ما هنوز این موضوع رو درک نکرده اما❌ اشتباهات داوری برای دو تیم یکسان بوده
    • حاج ۳لسچ IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      بهترین فرصت برای دیده شدن!!😉
  • تاجی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    در همین برنامه های کارشناسی 6 سود استقلال رو زدن عدم دریافت کارت زرد دوم که قابل بحث هست ، چرا که در لیگ های معتبر اروپایی و جام های معتبر هم داوران به سادگی از کارت زرد دوم استفاده نمیکنن و این موضوع در همه تیم ها رعایت شده ولی چون برای استقلال سود خاصی از دواری پیدا نکردن ، این قضیه رو پر رنگ کردن ،،، اما سود لنگیا 7 گل آفساید و عبور توپ از خط دروازه هست که میشه 20 امتیاز خالص .... حالا کاری با سایر سود های این تیم از اخراج ها و پنالتی های ناعادلانه ندارم ... و اینکه همه میدونن که 90 درصد مجریان و کارشناسان دواری و داوران در لیگ لنگی هستند و کارشناسیشون به درد خودشون میخوره ...در کل تاریخ لیگ برتر این همه گل آفساید به نفع یک تیم گرفته نشده که در یک فصل برای لنگیا گرفتن و جالبیش اینه که لنگیا همیشه هم حق به جانبن ... من بودم آب میشدم از این همه هجم فساد
  • اقتدار ایران اسلامی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    بیا پایین.میگم ایمون زاید بیاد.
  • شش تایی ها IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    این دیگه کیه.
  • برزیل ایران IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    باید دوچرخه را بکنند سه چرخه .
  • ع ق QA ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    حتمأ سبب اين اشتباكات اون اميه كه ارام كنارش زديم قايمش كرديم تا ماست مالي كنيم جعل و توطئة ش را در قرار داد موبايل فروشي كه جعل كرديم مبلغش را و پولش را هفت هفت میلیارد دادیم به مربی که کل قراردادشان را هر یکیصدو پنجاه ملیون ثبت کرده بودیم
  • 🚩 IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    خداداد افشاریان: پرسپولیس با وجود من 2 سال قهرمان شد❗ علی خسروی شب قبل از بازی مهم استقلال: استقلالی ها میخوان کلک منو بکنن، آهای داورا کجایید؟ با اینکار خسروی جو داوری رو علیه استقلال کرد که فرداش تو اون بازی کاملا داوری علیه استقلال بود و اتفاقا امتیاز هم از دست داد❗ علی خسروی تو اینستاگرامش چندین بار به خانوم های استقلالی توهین کرد و مثلا محروم شد اما باز اومد صداوسیما کارشناسی کرد❗ داور عرب براقی بدون اینکه کسی اسمی ازش ببره اومد رو آنتن زنده و گفت من به کسی جواب پس نمیدم و از پرسپولیس حمایت کرد❗ میثاقی وکیل مدافع پرسپولیس❗ شرکت کردن خورشیدی داور مسابقه و کمکش در جشن قهرمانی پرسپولیس❗ شواهد و اسناد همکاری های غیرقانونی سهیل مهدی با باشگاه پرسپولیس❗ پرسپولیس تنها تیم مخالف VAR امید عالیشاه هم اعتراف کرده❗ قضاوت با شما
  • مصطفی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    خیلیه ها ... عباس آفساید نژاد... شکوه کنه از گل آفساید ...!!!!!
  • عدالت خواه IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    ایولا به عباس سی ثانیه 💙🙋‍♂️
  • رامین تاج IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    بارها عیار حسینی مشخص شده که در خد استقلال نیست ولی متاسفانه هروقت غیارش مشخص میشه یک مربی با سیستم دفاع تیمی میاد موقعیت رو دروازمون هلق نمیشه کلین شیت میکنیم یه عده با خرجو تبلیغات مجازی باند گلر فکر میکنن آقا در حد تیمه همین امسال چندتا بازی توپ اومد تو چارچوب نه نگفت نمونش دربی رفت و دوتا بازی مهم با مس که چهارتا گل ازش خورد تو دوبازی هم لیگ هم حذفی تو بازی بامس ازکف رفت
  • 6 IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    یاد ابوعطا افتادم...
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    کیسه کذاب
  • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    استفاده ارکلمه اشتباهات راه فراری است برای عدم استفاده ازحقیقت فساد وتبانی....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی