نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
باارزش‌ترین معامله اسپانسر پیراهن به کدام تیم فوتبال تعلق دارد؟/ جزئیات خواندنی از قراردادهایی که آدیداس، نایکی و پوما بستند
منبع: Daily Mail
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرارداد ۹۰۰ میلیون پوندی منچستریونایتد با آدیداس پرسودترین قرارداد تاریخ لیگ برتر است، اما چند باشگاه دیگر در جهان از آنها پیشی گرفته‌اند.

منچستریونایتد روز دوشنبه با اعلام بزرگترین معامله تولید لباس در تاریخ لیگ برتر، تاریخ‌ساز شد. شیاطین سرخ با اعلام شراکت جدید ۱۰ ساله خود با آدیداس به ارزش ۹۰۰ میلیون پوند که تا سال ۲۰۳۵ ادامه دارد، رقبای خود را از دور خارج کردند. این قرارداد بزرگترین منبع درآمد آنها برای دهه آینده خواهد بود و ثبات باشگاه را تقویت می‌کند.

اما این سوال مطرح می‌شود که قرارداد بزرگ سالانه ۹۰ میلیون پوندی یونایتد در چه جایگاهی در دنیای ورزش قرار دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، نشریه میل  نگاهی دقیق‌تر به پرسودترین معاملات کیت ورزشی می‌اندازد.

رئال مادرید (آدیداس): ۱۱۰ میلیون پوند

غول‌های اسپانیایی و آدیداس از سال ۱۹۹۸ مترادف یکدیگر بوده‌اند. آخرین تمدید قرارداد آنها که در سال ۲۰۱۹ امضا شد و حدود ۱۱۰ میلیون پوند در هر فصل برایشان ارزش داشت، به پرسودترین قرارداد کیت در تاریخ فوتبال تبدیل شد. این معامله پرسود لایه‌های بیشتری هم دارد. ادعا شده که رئال مادرید ۲۰ درصد از کل فروش کالاهای باشگاه را به عنوان بخشی از این قرارداد پس خواهد گرفت، در حالی که آدیداس، به عنوان بخشی از قرارداد، پس از تکمیل بازسازی ورزشگاه فضای خرده‌فروشی خود را در برنابئو خواهد داشت. انتظار می‌رود مرکز آدیداس بزرگترین فضای خرده‌فروشی این برند در جهان باشد. این سوپرمعامله قرار است در سال ۲۰۲۸ منقضی شود.

رئال‌مادرید

بارسلونا (نایکی): ۱۰۰ میلیون پوند

در حالی که رقیب بارسا در ال‌کلاسیکو از سال ۱۹۹۸ با آدیداس مرتبط بوده، بارسلونا از همان سال با نایکی ارتباط برقرار کرده است. این معامله در آن زمان یک رکورد به حساب می‌آمد، قبل از اینکه رئال مادرید با آدیداس از آنها پیشی بگیرد. این یک قرارداد ۱۰ ساله است که تا سال ۲۰۲۸ اعتبار دارد و با توجه به اینکه بارسلونا از زمان همه‌گیری کووید در تنگنای مالی قرار دارد، این معامله به نجاتش آمد.

بارسلونا

منچستریونایتد (نایکی): ۹۰ میلیون پوند

همه چیز در یونایتد رو به بالا است، نه فقط به خاطر سرمربی اریک تن‌هاخ و بازیکنان، بلکه آنها در خارج از زمین نیز در حال پیشرفت هستند، به ویژه با معامله کیت‌هایشان. ریچارد آرنولد مدیر اجرایی یونایتد گفت: «رابطه بین منچستریونایتد و آدیداس یکی از نمادین‌ترین رابطه‌ها در ورزش جهان است که از طریق تعهد مشترک به سبک، استعداد و مهم‌تر از همه، عملکرد بالا شکل گرفته است. شراکت ما که ریشه در دهه ۱۹۸۰ دارد، در دهه گذشته با برخی از خلاقانه‌ترین طرح‌ها و فناوری در لباس‌های ورزشی از نو نوشته شده است. ما اکنون مشتاق هستیم که این مشارکت قدرتمند را دوباره در باقیمانده این دهه و در دهه ۲۰۳۰ تجدید کنیم.»

با چنین قراردادی استاندارد جدیدی در لیگ برتر تعیین شده و اینکه ببینیم کدام تیم انگلیسی زودتر از سد ۱۰۰ میلیون پوندی عبور می‌کند، جالب خواهد بود.

منچستریونایتد

لیورپول (نایکی): ۸۰ میلیون پوند

زمانی که لیورپول در سال ۲۰۲۰ با نایکی قراردادی به ارزش ۸۰ میلیون پوند در سال برای حقوق لباس خود امضا کرد، رقبای خود را شکست داد. این در واقع یک نبرد بسیار پر دردسر بین نایکی و تامین‌کنندگان سابق «نیوبالانس» بود که در دادگاه عالی به پایان رسید. نیو بالانس، شرکت مستقر در ایالات متحده، کیت‌های لیورپول را از سال ۲۰۱۵ تامین کرده بود و آرزو داشت که این همکاری را ادامه دهد، به طوری که برای بحث در مورد پرونده به دادگاه عالی رفت. آنها معتقد بودند که یک بند در قراردادشان در آن زمان به آنها اجازه ادامه همکاری را می‌دهد. بیلی هوگان، یکی از مدیران لیورپول، در بیانیه‌ای گفت: «لباس نمادین ما بخش مهمی از تاریخ و هویت ما است. نایکی به عنوان یک برند، منعکس‌کننده جاه‌طلبی‌های ما برای رشد است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با آنها هستیم تا محصولات جدید و هیجان‌انگیزی را برای طرفداران به ارمغان بیاوریم.»

لیورپول

آرسنال (آدیداس): ۷۵ میلیون پوند

در قراردادی که تا پایان فصل ۲۰۳۰-۲۰۲۹ اعتبار دارد، آرسنال تعهد قوی خود را به آدیداس حفظ کرده است. آنها وقتی دو سال از قرارداد قبلی خود باقی مانده بود قرارداد جدید را تنظیم کردند. قرارداد قبلی آنها ۶۰ میلیون پوند در سال بود که به ۷۵ میلیون در سال افزایش یافت.

آرسنال

پاری‌سن‌ژرمن (نایکی): ۶۸ میلیون پوند

نایکی و پی‌اس‌جی از زمانی که با هم متحد شدند ثابت کردند که شریک خوبی برای یکدیگر هستند و این قرارداد ۶۸ میلیون پوندی در سال نشان‌دهنده یک کودتای بزرگ برای هر دو طرف بوده است. ناصر الخلیفی رئیس و مدیرعامل پاری‌سن‌ژرمن گفت: «این توافق نقطه عطف بسیار مهمی بوده است که نشان‌دهنده موقعیت باشگاه در صحنه جهانی و آرزوهای بزرگ ما برای آینده است. نایکی وفادارترین شریک باشگاه بوده است و این قرارداد نشان‌دهنده تعهد قاطع آنها برای همراهی کردن با ما در هر مرحله از مسیر سال‌های آینده است. به لطف نایکی و جردن، ما رکورد فروش پیراهن‌ها را داشتیم و مشتاقانه منتظر ادامه این رشد سریع هستیم.»

پروژه تجاری آنها با جردن بسیار سودآور بوده است. این قرارداد تا سال ۲۰۳۲ اعتبار دارد.

پاری‌سن‌ژرمن

منچسترسیتی (پوما): ۶۵ میلیون پوند

پوما نمی‌خواست قطار سریع‌السیر من‌سیتی برای موفقیت را از دست بدهد و آنها را در سال ۲۰۱۹ به یک قرارداد ۶۵۰ میلیون پوندی در طول ۱۰ سال محدود کرد. بیورن گولدن، مدیر اجرایی پوما، در آن زمان گفت که این بزرگترین معامله‌ای است که شرکت او تا به حال انجام داده است. قهرمانان فعلی سه‌گانه با سرعتی که پیش می‌روند، می‌خواهند در صنعت پیشرو باشند و در زمان تمدید قرارداد از رئال مادرید و بارسلونا فراتر بروند.

منچسترسیتی

چلسی (نایکی): ۶۰ میلیون پوند

در آن زمان این یک معامله واقعا شگفت‌انگیز بود. وقتی اخبار قرارداد نایکی با چلسی به ارزش ۹۰۰ میلیون پوند در طول ۱۵ فصل منتشر شد، زبان همه از تعجب بند آمده بود. ارزش قرارداد سالانه ۶۰ میلیون پوندی با نایکی دو برابر مبلغ سالانه‌ای بود که عرضه‌کننده کیت قبلی آنها یعنی آدیداس پرداخت می‌کرد. چلسی که مشتاق امضای این قرارداد بود که تا سال ۲۰۳۲ اعتبار دارد، مبلغ ۴۰ میلیون پوند به آدیداس داد تا بتواند قراردادش را شش سال زودتر فسخ کند.

چلسی

یوونتوس (آدیداس): ۴۶ میلیون پوند

با نزدیک شدن به کریسمس سال ۲۰۱۸، یوونتوس بر سر تمدید قرارداد با آدیداس کار می‌کرد. این قرارداد که تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد، ۴۶ میلیون پوند در هر فصل برای غول‌های ایتالیایی به همراه دارد. یوونتوس در سال ۲۰۱۵ با آدیداس قرارداد امضا کرد و وقتی کریستیانو رونالدو را به تیم آورد با افزایش توجهات به باشگاهش قرارداد را تمدید کرد.

یوونتوس

بایرن مونیخ (آدیداس): ۴۲.۵ میلیون پوند

این قرارداد تا سال ۲۰۳۰ اعتبار دارد و به بایرن آرامش خاطر می‌دهد که آدیداس در آینده نزدیک در کنارشان است. بایرن قهرمان آلمان است و شاید تعجب‌آور باشد که آنها در رتبه دهم ایستاده‌اند. سخنگوی آدیداس «اولیور بروگن» در زمان تمدید قرارداد که در سال ۲۰۱۵ امضا شد گفت: «تمدید قرارداد تا سال ۲۰۳۰ باعث می‌شود آدیداس به همکاری موفق چند دهه‌ای خود با بایرن‌مونیخ ادامه دهد. ما در آینده بر مشارکت بیشتر با باشگاه‌ها و انجمن‌های برتر در فوتبال بین‌المللی و بازیکنان جوان نوظهور تمرکز خواهیم کرد.»

بایرن‌مونیخ

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • 😁😁😁 IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    قرارداد پارسال کیسه با همراه اول رو هم بگین. میگن انقد بالا بوده که با چهارپایه باید بهش میرسیدن!! 😁😁😁 ای خدا این کیسه‌کشا چقد ما رو میخندونن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی