نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ترامپ نه «هيكل ورزشكاري» دارد و نه اينكه عملاً در ورزشي به صورت جدي فعاليت داشته باشد.

دونالدو ترامپ: ورزشی كه در آن تبحر دارم حرف زدن است!

روزنامه خبرورزشی / کارن فیروزی؛ قبل از اينكه دونالد ترامپ به عنوان كانديداي رياست جمهوري آمريكا ثبتنام كند، حزب جمهوريخواه برنامهاي براي تقابل با دموكراتها و البته رئيسجمهور وقت آمريكا يعني باراك اوباما داشتند؛ آنها به دنبال اين بودند كه نامزدي را معرفي كنند كه مثل اوباما «هيكل ورزشكاري» داشته باشد! اين موضوع در حد يك بند دلمشغولانه، فكر جمهوريخواهان را درگير كرده بود. در واقع فعاليتهاي گسترده ورزشي باراك اوباما و از همه مهمتر، تبحر رئيسجمهور وقت در بازي بسكتبال، يكي از چند رشته ورزشي مورد علاقه آمريكاييها، حسابي روي مخ جمهوري خواهان رفته بود.

 

طرح اگرچه در ابتدا بيشتر شبيه يك شوخي بود ولي براي حزب رقيب دموكراتها تقريباً در اولويت قرار داشت: اينكه كانديداي منتخب آنها هر طور شده ورزش كند و يا اينكه حداقل به ورزش علاقه داشته باشد. روز گذشته كه دونالدو ترامپ، نامزد جمهوريخواهان، به طور رسمي به عنوان رئيسجمهور بعدي آمريكا معرفي شد، آن «خواسته» در نگاه اول با واقعيتهاي موجود همخواني نداشت. ترامپ نه «هيكل ورزشكاري» دارد و نه اينكه عملاً در ورزشي به صورت جدي فعاليت داشته باشد.

 

عشق گلف

اين موضوع كه البته رئيسجمهور بعدي آمريكا كلاً قيد ورزش كردن را زده باشد چندان هم صحيح نيست؛ البته به آن شرط كه «گلف» براي هواداران اين حزب يك ورزش محسوب شود! در واقع كل ورزشي كه دونالدو ترامپ انجام ميدهد و به قول خودش در آن تبحر دارد گلف است. او در يكي از سخنرانيها مربوط به ستاد انتخاباتياش خودش را گلفباز قهاري معرفي كرد و گفت: «من هميشه گلف بازي كردهام و در اين رشته تبحر خاصي هم دارم. شايد خيليها با بازي گلف وزنشان كم نشود ولي من با انجام اين ورزش چند گرمي از وزنم را از دست ميدهم. در واقع اگر بخواهم درباره اثر مستقيمش حرف بزنم اين است كه گلف من را از يخچال خانه دور نگه ميدارد؛ خب، وقتي يخچال دم دست شما نباشد نه تنها وزنتان بالاتر نميرود بلكه چند گرمي هم از وزنتان كم ميشود». علاقه ترامپ به گلف مثل بسياري از سياستمداران آمريكايي، علاقهاي جدي است. او بارها تورنمنتهاي مختلفي در سالهاي دور در اين رشته به راه انداخته و حتي چند مقام غيرحرفهاي هم دارد. حتي راهاندازي تورنمنت گلف در اسكاتلند، فارغ از اينكه موفق بوده يا شكست خورده، هم در برنامههاي كاري او ديده شده است.

 

مديريت در فوتبال آمريكايي

سال 1983 براي دونالد ترامپ از لحاظ ورزشي سال جالبي بود؛ او با راهاندازي تيم نيوجرسي جنرالز تلاش كرد به جنگ با ليگ حرفهاي فوتبال آمريكا در اين كشور برود. ماجراي آن تيم و كلاً آن ليگ اين بود كه قرار شده بود به غير از فصولي كه فوتبال آمريكايي برگزار نميشود ليگي معادل با بازيكنان تقريباً مسن ولي قديمي فوتبال آمريكايي راهاندازي شود تا مگر گردش مالي اين رشته در اين ورزش بالاتر برود. يكي، دو سال اول اين موضوع دوام آورد ولي دونالد كه با ثروتش بخش اعظمي از اين تورنمنت را ميچرخاند به ناگاه تصميم عجيبي گرفت و با بقيه مديران تيمهاي ديگر روي هم ريخت تا اين ليگ را درست در زمان برگزاري ليگ حرفهاي و اصلي فوتبال آمريكايي برگزار كنند؛ موردي كه نتيجهاي به غير از شكست براي رئيسجمهور فعلي آمريكا نداشت و او خيلي زود يعني درست پس از 3 سال حضور در اين عرصه عطايش را به لقايش بخشيد و رفت.

 

قرعهكشي ليگ اتحاديه فوتبال انگليس

فصل 1991-1990 براي دونالدو ترامپ كه هرگز علاقهاي به فوتبال (ساكر آمريكاييها) نداشت سال پيچيدهاي بود؛ او كه شناختي از تيمهاي انگليسي و از همه بدتر شناختي از جام اتحاديه فوتبال انگليس نداشت خيلي غيرمنتظره مراسم قرعهكشي مرحله حذفي آن را در يك برنامه تلويزيوني انجام داد. اگرچه او هرگز ارزش تيمهايي مثل نوريچ سيتي يا ليدز را نميدانست ولي يكي از جنجاليترين بازيهاي آن دور از ليگ اتحاديه در فوتبال انگليس را قرعهكشي كرد؛ جايي كه منچستريونايتد را به جنگ با ليدز يونايتد فرستاد كه در آن سالها رقباي سرسختي براي يكديگر محسوب ميشدند. در آن سالها البته فكر و ذكر ترامپ درگير يك رشته ورزشي ديگر بود؛ او كه همواره به دنبال فربهتر كردن حساب بانكياش بود به سرش زده بود با چند مولتي ميلياردر ديگر تور دوچرخهسواري در آمريكا راهاندازي كند؛ چيزي مثل جيروديتالي و يا توردوفرانس. با اين حال اين برنامه ورزشي ترامپ هم مثل ساير برنامهريزيهايي كه در اين حوزه داشت راه به جايي نبرد.

 

حضور در كشتي كچ

هر جا كه پاي پول و شرطبنديهاي كلان باشد ردي از دونالدو ترامپ هم ديده ميشود؛ رئيسجمهوري فعلي آمريكا نقشي پررنگ در مسابقات WWE يا همان كشتي كچ حرفهاي مشهور دارد؛ نه اينكه خودش بخواهد روي رينگ برود و حرفهاي مبارزه كند بلكه در حاشيه آن و با پرورش دادن كشتيگيراني كه برايش مسابقه دهند. او در چند دوره حرفهاي راسل منيا در كشتي كچ حضور داشته و در يكي از مهيجترين شرطبنديهايي كه صورت داد توانست در نهايت موي سر رقيب را روي رينگ بتراشد و او را كچل كند! دليلش هم اين بود كه كشتيگير ترامپ توانسته بود كشتيگير رقيب را شكست دهد. البته با جستوجويي ساده در ميان ويدئوها لحظهاي كه ترامپ رقيب را خاك ميكند و با مشت به سر و صورتش ميزند هم قابل دسترسي است. هر چند كه هنوز هم نمايشي بودن مسابقات WWE بيش از واقعي بودنش به چشم ميآيد.

 

آخرين تلاش نافرجام ورزشي

آخرين تير در تركش دونالدو ترامپ براي ورود به ورزشي به غير از گلف، مربوط به سال 2014 است؛ او در چند نوبت تلاش كرد تيمي حرفهاي در فوتبال آمريكايي يا همان راگبي آمريكايي بخرد ولي باز هم موفق نشد؛ آخرين تيمي كه دونالدو ترامپ براي خريدش پا پيش گذاشت بوفالو بيلز بود كه مذاكرات آنها به نقطه نهايي نرسيد و همه چيز دوباره براي اين مرد جمهوريخواه به هم ريخت.

 

ورزشي به نام حرف زدن

دونالدو ترامپ البته مبتكر يك ورزش عجيب و غريب است؛ او همين چندي پيش در گفتوگو با مجله سلامت آمريكا از ورزش جديدي كه تبحر خاصي هم در آن دارد رونمايي كرد. ترامپ در پاسخ به اينكه چه ورزشي ميكنيد گفت: «راستش تا چند مدت پيش به اين موضوع فكر نكرده بودم ولي الان فهميدهام كه حرف زدن در نوع خودش يك ورزش است! من تبحر ويژهاي در اين ورزش دارم و به نظرم خيلي مهيج است. همين چند شب پيش مقابل 12 هزار نفر سخنراني كردم. بعداً فهميدم وقتي دارم حرف ميزنم وسخنراني ميكنم به غذا خوردن فكر نميكنم!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی