نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

يوسف محمدي، كاراته‌كاي نقره‌اي بازي‌هاي تيمي آسياي 2002 اين روزها با حركت برخلاف باد، با بيماري سرطان مبارزه مي‌كند.

محمدی: می‌خواهم زندگی كنم

او با همراهي هميشگي همسرش و آموزش قهرمانان كوچك لحظاتي به دنياي حرفهاياش برميگردد تا با غول زندگياش مبارزه كند. خودش ميگويد: «ميخواهم زندگي كنم و ميدانم لحظاتي را دارم كه با قهرماني شاگردانم سرطان را مهار و فراموش ميكنم.»

محمدي حدود دو سالي است كه با اين بيماري دست به گريبان شده و كسي از او ياد نميكند: «دو سالي است كه به خاطر بيماريام از دنياي قهرماني و حرفهاي دور شدم. در اين مدت، به تنهايي و با همراهي همسرم سعي ميكنم مشكلات جسمي و زندگي را پشت سر بگذارم، بدون اينكه كسي از مسئولان، مربيان و همتيميهايم سراغي از من بگيرند. انگار تا زماني كه برايشان مدالآور هستي و به نوعي قابل استفاده، تو را ميخواهند. به محض مصدوميت و بيماري فراموشت ميكنند و ميروند سراغ فرد ديگر و استفاده ديگر از شرايط ورزشكار جديد.»

محمدي 5 ماهي است كه دوباره تمريناتش را شروع كرده، چراكه ميخواهد زنده بماند و فرد مفيدي در جامعهاش: «روزها و ماههاي اول خيلي از شرايطم كلافه بودم اما در مبارزه با نااميدي پيروز شدم و حالا نه تنها تمريناتم را شروع كردم بلكه قهرمانان كوچك را آموزش ميدهم.»

باشگاه ديهيم ميزبان او و شاگردانش است: «از قهرمانان كوچك نميتوان انتظار داشت هزينه بدهند. خودم اجاره سالن آنها را ميدهم به اميد روزي كه بتوانند جايگزين قهرمانان فعلي شده و كاراته كشورمان را سرافراز كنند.»

ورزشكار نقرهاي ميخواهد هنوز زنده بماند: «هر وقت ياد ناصر حجازي و منصور پورحيدري ميافتم كه سرطان آنها را از پا درآورد خيلي غمگين ميشوم. آنها قهرمانان ملي ما بودند. ولي من نميخواهم مرگ به سراغم بيايد. دوست دارم زنده بمانم. با همين ورزش و آموزشي كه ميدهم حس ميكنم مثمرثمر هستم. خودم را دست خدا سپردهام و ميدانم كه او هميشه كنارم است. همان كسي كه درد را به تو داده، درمانش را هم ميدهد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی