نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم‌های ملی ایتالیا و آلمان در یک دیدار دوستانه پرهیجان امشب در شهر میلان به مصاف هم خواهند رفت.

يك انتقامِ دوستانه در ميلان

پس از اتمام هفته چهارم رقابتهاي انتخابي جام جهاني در قاره اروپا تيمهاي مطرح اين قاره در ديدارهاي دوستانه به مصاف هم خواهند رفت كه در مهمترين بازي ايتاليا در ورزشگاه سنسيرو شهر ميلان ميزبان آلمان خواهد بود. اگرچه اين بازي دوستانه است اما هميشه تقابل ايتاليا و آلمان جذاب و پرهيجان بوده.

 

ايتاليا

مردم ايتاليا از تيمي كه در يورو 2016 داشتند راضي بودند و با وجود اينكه با شكست برابر آلمان در ضربات پنالتي حتي به نيمهنهايي نرسيدند هم از نمايشهاي تيمِ آنتونيو كونته لذت بردند. با اين حال كونته تصميم به جدايي گرفته بود تا جامپيرو ونتورا مربي كهنهكار، هدايت آتزوري را بر عهده بگيرد. تيم او مثل تيم كونته بازي نميكند و شايد به دليل اين باشد كه او هيجان كونته را در كنار زمين ندارد. ايتاليا پس از يورو نسبتاً خوب نتيجه گرفته اما بردهاي آنها حتي برابر تيمهاي درجه چندم اروپايي هم قاطع نبوده. تنها بازي دوستانهشان را در ماه سپتامبر برابر فرانسه برگزار كردند كه با شكست 3 بر يك همراه شد و اين دومين بازي دوستانه در سال 2016 برابر آلمان خواهد بود. توافق با ژرمنها براي برگزاري دو بازي در سال جاري پيش از اين صورت گرفته بود و آتزوري به فكر گرفتن انتقام دو بازي قبلي در اين بازي دوستانه است. بازي دوستانه ماه مارس در شهر مونيخ را آلمان 4 بر يك برد و در يورو 2016 هم در يك ديدار نفسگير در ضربات پنالتي مغلوب شاگردان يواخيم لو شدند. از نكات مثبت ايتالياي فعلي ميتوان به اضافه شدن بازيكنان جواني مثل بلوتي و بازگشت ستارهاي مثل ايموبيله به تركيب آتزوري اشاره كرد. ونتورا راه درازي پيشرو دارد و بازي امشب هم يك ديدار دوستانه است اما اين مربي 68 ساله خوب ميداند كه مردم ايتاليا دوست ندارند براي سومين مرتبه در يك سال برابر آلمان ناكام باشند.

 

آلمان

تجربه نشان داده يواخيم لو چندان اهميتي به نتيجه بازيهاي دوستانه نميدهد و بيشتر ترجيح ميدهد بازيكنان جوان تيمش را آزمايش كند. تيم او كه روز به روز بهتر ميشود و قاطعانه رقبا را از پيشرو برميدارد پس از شكست برابر فرانسه كه در حساسترين زمان ممكن در يورو 2016 رخ داد نه تنها همه بازيهايش را برده بلكه گلي هم دريافت نكرده است. اگرچه نبايد فنلاند، نروژ، جمهوريچك، ايرلند شمالي و سنمارينو را رقباي نزديك ژرمنها ناميد اما زدن 18 گل در 5 بازي هم فوقالعاده است. فوتبال آلمان آنقدر از لحاظ بازيكن غني شده كه دست يواخيم لو براي اينكه در مهمترين ديدارها به يكباره بازيكن جواني مثل ياشوا كيميش را به تركيب اضافه كند، باز است. او از دلِ رقابتهاي المپيك 2016 هم بازيكنان آيندهداري مثل سرژ نبري، لئون گروتسكا و مكس مِير را به تركيب مانشافت اضافه كرده و ستارههاي جوان بوندسليگا مثل يانيك گرهارت و بنيامين هنريكس را براي نخستين مرتبه فرا خواهند. آلمان طلسم ناكامي در ديدارهاي رسمي برابر ايتاليا را در يورو 2016 شكست و در ادامه اين روند ميخواهند علاوه بر برگزاري يك بازي تداركاتي خوب براي سومين مرتبه در سال جاري برابر حريف ديرينه موفق باشد. برد 4 بر يك در ماه مارس در مونيخ برايشان شيرين بود و شايد اين مرتبه شاگردان جوانتر يواخيم لو بتوانند نتيجهاي خوب برابر آتزوري بگيرند. در بازي امشب ژرمنها ستارههايي مثل نوير، بواتنگ، خديرا، كروس، اوزيل، رويس، شورله و دراكسلر را به دلايل مختلف در اختيار ندارند.

 

مصدومان و محرومان

مهمترين مصدومان ايتاليا كه در اين بازي حضور ندارند جورجيو كيليني، آندرآ بارتزالي، الساندرو فلورنتسي، ريكاردو مونتوليوو و كلوديو ماركيزيو هستند. ژرمنها هم از مانوئل نوير، ژروم بواتنگ، سامي خديرا و توني كروس به همين دليل نميتوانند استفاده كنند. يواخيم لو به ستارههايي مثل مسعود اوزيل و يوليان دراكسلر هم استراحت داده است.

 

آخرين جدال

بازي خاطرهانگيز در مرحله يكچهارم نهايي يورو 2016 آخرين ديدار دو تيم بود كه با گلهاي اوزيل و بونوچي (پنالتي) در 120 دقيقه مساوي شد و اين آلمان بود كه در ضربات پنالتي 6 بر 5 به پيروزي رسيد.

 

آمار بازي

* تيمهاي ملي ايتاليا و آلمان تا به حال 34 مرتبه در تمامي رقابتها برابر هم به ميدان رفتهاند كه 15 برد سهم ايتاليا بوده و 8 برد سهم آلمان.

* برد 4 بر يك آلمان در ماه مارس سال جاري يكي از قاطعترين پيروزيهاي تاريخ بازيهاي دو تيم بوده است.

* اولين بازي دو تيم در سال 1923 برگزار شد كه با برتري 3 بر يك ايتاليا به پايان رسيد.

* ژرمنها امسال طلسم 21 سال پيروز نشدن برابر ايتاليا را شكستند.

* يواخيم لو در زمان حضورش روي نيمكت مانشافت 5 مرتبه برابر ايتاليا قرار گرفته كه يك شكست، دو تساوي و دو پيروزي (يكي در ضربات پنالتي) عملكرد او بوده است.

 

تركيب احتمالي دو تيم

ايتاليا: بوفون، زاپاكوستا، رومانيولي، بونوچي، ديشيليو، دِروسي، كاندروا، بوناونتورا، وراتي، بلوتي و ايموبيله

آلمان: تراشتگن، هنريكس، هوملس، كيميش (هوودس)، هكتور، گوندوغان، وايگل، نبري، گوتسه، مولر و گومز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی