نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سقوط هواپیمای بازیکنان تیم چاپکوئنسه خاطره اتفاقات مشابه را زنده کرد.

هواپيمای مرگ

با سقوط هواپيماي حامل بازيكنان باشگاه چاپكوئنسه و كشته شدن اكثر مسافران هواپيما، مروري مياندازيم به برخي از سوانح هوايي تراژديكي كه دنياي ورزش را عزادار كردهاند:

 

1- 4 ماه مي سال 1949: بازيكنان تيم تورينو، بعد از برگزاري مسابقهاي در شهر ليسبون مقابل بنفيكا، سوار بر هواپيما شدند اما هواپيماي حامل كاروان تورينو، به خاطر شرايط نامساعد جوي به ديواري برخورد كرد. اين سانحه هوايي 31 كشته داشت كه اكثر آنها بازيكنان تيم تورينو و برخي از اعضاي كادر فني باشگاه بودند. در عين حال، چندين خبرنگار كه تيم را همراهي ميكردند نيز كشته شدند و هيچ فردي نتوانست از اين سانحه هوايي جان سالم به در ببرد.

 

2- 6 فوريه سال 1958: هواپيماي حامل بازيكنان منچستريونايتد بعد از برگزاري بازي برگشت مرحله يكچهارم پاياني جام اروپا مقابل ستاره سرخ بلگراد در حال بازگشت به انگليس بود كه دچار سانحه شد. قرار بر اين بود كه اين هواپيما در شهر مونيخ توقفي داشته باشد اما باند فرودگاه، يخ زده بود و همين باعث شد كه اين پرواز هرگز به مقصد نرسد. 23 نفر از جمله روزنامهنگاران، مديران، اعضاي كادر پرواز و بازيكناني مثل روجر بيرن، مارك جونز و دانكن ادواردز جانشان را از دست دادند و عدهاي هم چند روز بعد از سانحه به خاطر شدت جراحات درگذشتند. 21 نفر از اين سانحه جان سالم به در بردند كه از جمله آنها ميتوان به مت بازبي، سرمربي تيم و بازيكناني مثل بابي چارلتون اشاره كرد. بابي چارلتون چند روزي در بيمارستان بستري بود و بعد از آن سلامتش را به دست آورد.

 

3- 29 آوريل سال 1959: خواكين بلوم قهرمان ژيمناستيك اسپانيايي در سن 25 سالگي در يك سانحه هوايي جانش را از دست داد. او همراه با همسرش، ماريا خوسه بونت سوار بر هواپيمايي بود كه در كوئنكا دچار سانحه شد. علاوه بر او برخي ديگر از اعضاي تيم ملي اسپانيا نيز در اين پرواز بودند. هيچيك از مسافران پرواز شماره 42 ايبريا، از اين سانحه جان سالم به در نبردند.

4- 13 اكتبر سال 1972: پرواز شماره 571 نيروي هوايي اروگوئه به رشتهكوه آند برخورد كرد. در اين هواپيما 45 نفر از جمله برخي از بازيكنان تيم راگبي الد كريستينز حضور داشتند. 16 نفر از اين سانحه هوايي جان سالم به در بردند و توانستند در سرماي هوا به زندگي ادامه دهند؛ آنها در طول اين دو ماه مجبور شدند از گوشت مسافران فقيد پرواز تغذيه كنند تا زنده بمانند.

 

5- 29 نوامبر 1975: گراهام هيل، راننده سرشناس مسابقات سرعت و صميميترين دستيارش بعد از تست كردن يك اتومبيل تازه كه براي فصل بعد طراحي شده بود، در حال بازگشت به انگليس بودند. هواپيماي حامل آنها، در نزديكي شهر لندن به خاطر شدت مه، سقوط كرد و علاوه بر گراهام هيل، توني برايز، ديگر راننده سرشناس هم از دنيا رفت.

 

6- 27 آوريل سال 1993: هر30 مسافر هواپيماي نيروي هوايي زامبيا كه 17 نفر از آنها بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم ملي فوتبال زامبيا بودند، در اين سانحه هوايي از دنيا رفتند. اين هواپيما از فرودگاه ليبرويل در گابن از زمين برخاسته بود و بعد از طي مسافتي در دريا سقوط كرد.

 

7- 7 سپتامبر سال 2011: بازيكنان تيم هاكي روي يخ تيم لوكوموتيو بعد از سقوط هواپيمايشان در ياروسلاو از دنيا رفتند. در اين پرواز 37 نفر مرتبط با اين تيم ورزشي و 8 مهماندار هواپيما حضور داشتند.

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی