۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هفته دوازدهم لیگ برتر با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید. بازی های این هفته لیگ چند ستاره مسلم داشت. مانند مرتضی تبریزی از ذوب آهن و ساسان انصاری از فولاد که موفق شدند این هفته هت تریک کنند.

برترین بازیکنان هفته دوازدهم لیگ برتر

ذوب آهن ۳ – پیکان ۰

بهترین بازیكن میدان:مرتضی تبریزی (ذوبآهن اصفهان)

وقتی یك بازیكن در یك بازی 3 گل میزند و 3 امتیاز نصیب تیمش میكند بدون توضیح خاصی بهترین بازیكن میدان بوده است.

نکته مثبت: همه میدانستند بازی زیر باران شدید برگزار میشود با این حال 200 نفر حدود دو ساعت زیر باران و با لباس خیس به تشویق ذوبآهن پرداختند.

نکته منفی: بارش باران برای مردم اصفهان و رودخانه اكثراً بیآب زایندهرود خوشحالكننده است اما همین باران نشان داد زمین چمن فولادشهر چقدر خراب شده و نیاز به بازسازی دارد.

 

سیاه جامگان ۰ – صنعت نفت آبادان ۱

بهترین بازیکن میدان: رضا نوروزی (صنعت نفت آبادان)

رضا نوروزی دیروز در خط حمله نفت همه كار كرد و فقط گل نزد. او بارها خط دفاعی سیاهجامگان را آزار داد تا به عنوان بهترین بازیكن میدان برگزیده شد.

نکته مثبت: بازی خوب و رو به جلوی صنعت نفت در خانه سیاهجامگان حتی پس از به ثمر رساندن گل برتری در نیمه اول نكته مثبت بازی دیروز مشهد بود. نفتیها هرگز به دفاع كردن فكر نكردند.

نکته منفی: استقبال كم هواداران مشهدی از بازی در روزی كه هوا به شدت مطبوع و دلانگیز بود نكته منفی دیدار سیاهجامگان و صنعت نفت بود. البته هواداران آبادانی حضور پررنگ و مؤثری داشتند.

 

 

تراکتورسازی یک – پدیده یک

بهترین بازیكن میدان: شهاب گردان (پدیده)

به رغم اینكه یك گل دریافت كرد اما بیش از سه یا چهار موقعیت حتمی را از بازیكنان تراكتور مهار كرد.

نکته مثبت: حركت پسندیده هواداران تراكتورسازى و رها كردن بادكنكهای مشكی در آسمان تبریز، به یاد جانباختگان قطار تبریز- مشهد صحنههای زیبایی را در ورزشگاه خلق كرد.

نکته منفی: با توجه به همرنگ بودن پیراهن مشكی گردان، دروازهبان پدیده با بازیكنان تراكتورسازی، بازی با 7 دقیقه تأخیر آغاز شد.

 

سایپا ۰ – استقلال خوزستان ۲

بهترین بازیکن میدان: مهدی مومنی (استقلال خوزستان)

هافبك تهاجمی تیم مهمان در جریان بازی پرفروغ و مؤثر ظاهر شد و گل اول استقلال خوزستان به خاطر حركت او و گرفتن پنالتی به دست آمد. مؤمنی در نیمه دوم هم بارها مدافعان سایپا را آزار داد.

نکته مثبت: الساندرو فلیپ، حامد شیری، امید خالدی، علی قلیزاده، مهدی ترابی، غلامرضا رضایی و... از جمله غایبان سایپا در بازی با استقلال خوزستان بودند. حسین فركی بعد از باخت خانگی، نه غیبت 6 بازیكن فیكس خود را بهانه كرد و نه به داور كه دو پنالتی برای خوزستانیها اعلام كرده بود اشكال گرفت و مسئولیت شكست را پذیرفت. این رفتار فركی باید الگوی سایر مربیان باشد.

نکته منفی: نیمكت تیم استقلال خوزستان در جریان بازی ملتهب و تنشزا بود و در اوایل نیمه دوم داور مجبور شد سرپرست این تیم را از نیمكت اخراج كند چون مدام به تصمیمات داوری اعتراض میكرد و البته تعداد دیگری هم از روی همین نیمكت به سوتهای داور اعتراض كردند.

 

 

گسترش فولاد ۲ – سپاهان ۱

بهترین بازیكن میدان: مسعود ابراهیمزاده (گسترش فولاد)

مسعود ابراهیمزاده با اینكه در پست دفاع بازی میكند ولی در این بازی به اندازه یك وینگر به قلب خط دفاع سپاهان زد و در نهایت هم موفق شد گل تساوی و روحیهبخش تیمش را به ثمر رسانده و در ادامه یك پنالتی هم برای تیمش بگیرد و روز خوبش را كامل كند.

نکته مثبت: این دومین برد تیم گسترش فولاد تبریز بود كه بعد از 11 هفته از شروع لیگ برتر مقابل پرافتخارترین تیم لیگ برتر به دست آمد و انگیزه زیادی به اعضای این تیم و طرفدارانش داد. گسترش فولاد در هفته هشتم پدیده را 3 بر صفر شكست داده بود.

نکته منفی: علیرضا نقیزاده، بازیكن تیم میزبان كه در بازی قبل هم به استقلال گل زده بود در دقیقه 18 بازی به دلیل آسیبدیدگی مجبور به ترك زمین شد و كمالوند را به شدت ناراحت كرد.

 

فولاد خوزستان ۴ – نفت تهران ۲

بهترین بازیکن میدان: ساسان انصاری (فولاد خوزستان)

ساسان انصاری در این بازی هتتریك كرد و توانست با 9 گل زده صدرنشین جدول گلزنان شود و بهترین بازیكن میدان لقب گرفت.

نکته مثبت: به ثمر رسیدن 6 گل در یك مسابقه میتواند جالبتوجه باشد و این نكته مثبت بازی به شمار میرفت مخصوصاً اینكه از دقیقه 85 تا 3+90، 4 بار دروازه تیمها باز شد و یك شگفتی رقم خورد.

نکته منفی: عدم استقبال تماشاگر از این بازی را میتوان نكته منفی آن دانست چون هوای خوبی در اهواز حاكم بود و بازی هم به شكل زیبایی برگزار شد ولی فقط دو هزار نفر از این مسابقه دیدن كردند.

 

صبای قم ۰ – استقلال ۲

بهترین بازیكن میدان: جابر انصاری (استقلال)

با اینكه زوج خط حمله آبیها در این بازی گل زدند اما نقش جابر انصاری در میانه میدان كلیدیتر بود زیرا توانست با دو حركت جالب زمینهساز هر دو گل استقلال باشد.

نکته مثبت: گلزنی زوج خط حمله استقلال آن هم بعد از انتقاداتی كه در هفته گذشته از این خط صورت گرفته را میتوان نكته مثبت بازی قلمداد كرد به خصوص گلزنی كاوه رضایی كه زیر بار فشار شدید قرار گرفته بود.

نکته منفی: صبا یك بار دیگر ثابت كرد بداخلاقترین تیم لیگ برتر است. دو اخراجی و 9 نفره شدن برای دومین بار در طول این فصل آمار ناامیدكنندهای از نظر اخلاقی برای این تیم بحرانزده رقم زد.

 

پرسپولیس ۱ – ماشین سازی ۰

بهترین بازیکن میدان: رامین رضاییان (پرسپولیس)

رامین رضاییان كه برای اولین بار در فصل جاری در تركیب اصلی پرسپولیس قرار گرفته بود نمایش نسبتاً خوبی ارائه داد.

نکته مثبت: با وجود سرمای بیش از حد هوا، تماشاگران پرسپولیس استقبال نسبتاً خوبی از این دیدار داشتند. همچنین مسئولان ورزشگاه آزادی با كشیدن كاور پلاستیكی روی چمن آزادی و اقدامات خاصی كه انجام دادند زمین را برای برگزاری مسابقه به خوبی حفظ كردند.

نکته منفی: تشكر از بازیكن گلساز توسط گلزن پرسپولیس امر پسندیدهای است اما اینكه وحید امیری بخواهد با پیراهن تیم بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس كفشهای رامین رضاییان را واكس بزند جای نكوهش دارد. انتظار میرود مسئولان باشگاه پرسپولیس این نكته را به وحید امیری كه میدانیم پسر سر به زیر و كمحاشیهای است یادآوری كنند؛ هر چند میدانیم او این كار را ناآگاهانه انجام داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی