نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فان‌باستن پس از ال‌كلاسيكو گفت‌و‌گویی جالب با لوئیس انریکه سرمربی بارسا داشته است.

پروژه تحقيقاتی ماركو

ماركو فانباستن اسطوره سالهاي نه چندان دور دنياي فوتبال اوايل هفته گذشته و بعد از الكلاسيكو گفتوگويي را با لوئيس انريكه، سرمربي وقت بارسلونا داشت.

 

خيليها از نظر فوتبالي فانباستن را يكي از پسران يوهان كرويف ميدانند. او كه يكي از اسطورهايترين بازيكنان تاريخ باشگاه آژاكس بود در زمان حضور در باشگاه ميلان، موفق شد توپ طلا را از آن خود كند و با تيم ملي كشورش، هلند نيز به قهرماني در يورو دست يافت. فانباستن تمايل زيادي داشت تا از ايدهها و نظرات شخصي سرمربي جوان بارسلونا در مورد مشكلات اين روزهاي فوتبال مدرن مطلع شود و در جريان مشكلاتي كه به چشم او آمده و همچنين راهكارهاي احتمالياش قرار بگيرد و از همين رو چند ساعتي را با انريكه به گفتوگو پرداخت.

 

او بعد از اين گفتوگو، عازم لندن شد تا با گري لينكر، بازيكن سابق بارسلونا كه اين روزها به عنوان يكي از كارشناسان محبوب شبكه تلويزيوني بيبيسي بريتانيا مشغول كار است ديدار كند.

 

در جريان اين ديدار و گفتوگو، لوئيس انريكه با شفافيت تمام از ايدهها و دلنگرانيهاي فوتبالياش با فانباستن صحبت كرد و تأكيد اكيدش روي نياز به وجود يك تقويم منسجم و واقعي در سطح جهاني بود و درعين حال يادآوري كرد كه هرچه سريعتر بايد مدت زمان برگزاري رقابتهاي ليگهايي مثل ليگ اسپانيا كه با حضور 20 تيم برگزار ميشود، كوتاهتر شود. انريكه يكي از مربياني است كه هميشه اعلام كرده بايد نيازهاي باشگاهها را هنگام برنامهريزيها براي بازيها درنظر گرفت و زماني منطقي و لازم براي استراحت بازيكنان مدنظر قرار داد.

 

ماركو فانباستن اين روزها در حال سفر كردن از اين شهر به آن شهر است تا با فوتباليستها و سرمربيان مختلف فعلي و اسبق دنياي فوتبال ديدار و گفتوگو كند و بتواند شناختي كلي در مورد مشكلات اصلي دنياي فوتبال از نگاه فعالان امروز اين رشته به دست بياورد. بعد از آنكه كار فانباستن در اين زمينه به اتمام رسيد، او گزارش كامل تحقيقاتش را در اختيار جياني اينفانتينو، رئيس فيفا و شوراي مشورتي فيفا قرار خواهد داد تا آنها براي يافتن راهكارهاي اين مشكلات وارد عمل شوند.

 

از سوي ديگر مقامات فيفا نيز در حال گفتوگو با پزشكان، روانشناسان و مربيان بدنساز هستند تا بتوانند گزارش جامع و كاملي در مورد مشكلات موجود در دنياي فوتبال تهيه كنند.

 

ماركو فانباستن قبل از سفر به بارسلونا و لندن، مدتي را در ايتاليا سپري كرد و با بعضي از شخصيتهاي شاغل و اسبق كه در فوتبال ايتاليا كار ميكردند گفتوگو كرد او در حال حاضر دستيار اصلي زونومير بوبان، در بخش رشد فوتبال فيفا است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی