۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزشگاه پیر شهر لندن که متعلق به باشگاه وستهم یونایتد بود تخریب شد.

ويرانی خاطرات چكش‌ها

سرانجام اتفاقي كه هواداران وستهميونايتد از آن بيم داشتند رخ داد و ورزشگاه 114 ساله «آپتونپارك» يا همان «بولينگراند» تبديل به ويرانه شد. باشگاه وستهميونايتد از سال گذشته تصميم گرفت ورزشگاه قديمياش كه ديگر كارايي لازم نداشت را ترك كند و به ورزشگاهي جديد پا بگذارد. اين اتفاق از فصل جاري رخ داد و ورزشگاه «المپيكلندن» كه در حال حاضر ورزشگاه «لندن» ناميده ميشود ورزشگاه خانگي چكشها شد اما از چندي پيش مشخص شده بود ورزشگاه آپتونپارك كه در محلي به همين نام در شرق لندن واقع شده، ويران خواهد شد تا به جاي آن آپارتمانهاي مسكوني ساخته شود. روزنامه «ديليميل» پس از اين اتفاق گزارشي از آپتونپارك و چرايي نقل مكان وستهم به ورزشگاه المپيك منتشر كرده است.

 

چرا چكشها با آپتونپارك خداحافظي كردند؟

هواداران وستهميونايتد در بين هواداران تيمهاي لندني بيش از همه آشوبطلب هستند و بارها سابقه درگيري با پليس را هم داشتهاند. علاوه بر اينكه ورزشگاه آپتونپارك ديگر فرسوده شده بود برخي معتقدند كنترل هواداران وستهم در اطراف اين ورزشگاه آسان نبود و با حضور در المپيكپارك پليس راحتتر ميتواند با آشوب آنها مبارزه كند. طبق گزارشها حتي اين فصل در ورزشگاه المپيك هم هواداران وستهم دست از رفتارهايشان برنداشتهاند و بارها صحنههاي خشونتآميزي در رقابتهاي ليگ برتر و حتي مقطع كوتاه حضورشان در ليگ اروپا به وجود آوردهاند. هواداران وستهم در حال حاضر چندان راضي از حضور در المپيكپارك نيستند چراكه فاصله سكوها در اين ورزشگاه با زمين بسيار زياد است اما مجبور هستند اين شرايط را تحمل كنند.

 

خاطرات فراموش نشدني در ورزشگاه پير

در ورزشگاه قديمي آپتونپارك، وستهميونايتد 114 سال خاطرهانگيز را سپري كرد. اسلاون بيليچ كه خودش زماني در ورزشگاه آپتونپارك براي چكشها بازي ميكرد در آخرين فصل هم روي نيمكت تيم نشست. فصل قبل وستهم عملكرد خوبي داشت و در هفته سيوهفتم، روز 10 مي سال 2016 براي آخرين مرتبه در آپتونپارك برابر منچستريونايتد به ميدان رفت. چكشها اين بازي را 3 بر 2 بردند و وينستون ريد مدافع نيوزيلندي تيم هم آخرين گل اين ورزشگاه را به ثمر رساند. پيش از اين وستهم لحظات خاطرهانگيز ديگري هم در آپتونپارك داشته كه از اين جمله ميتوان به پيروزي دراماتيك در نيمهنهايي جامدرجام باشگاههاي اروپا سال 1976 برابر اينتراختفرانكفورت، بازي يكچهارم نهايي جامحذفي 1980 برابر استونويلا و گل خاطرهانگيز پائولو ديكانيو در سال 2000 برابر ويمبلدون، اشاره كرد. آپتونپارك همچنين محل شكوفايي برخي از اسطورهها و ستارههاي فوتبال جزيره هم بوده. از جف هرست، بابي مور و مارتين پيترز قهرمانان جام جهاني گرفته تا فرانك لمپارد و ريو فرديناند كه سالهاي بعد در تركيب چلسي و منچستريونايتد درخشيدند.

 

حراجِ آپتونپارك

پس از اينكه تيم وستهميونايتد ورزشگاه آپتونپارك را ترك كرد تصميم گرفته شد برخي از اقلام اين ورزشگاه به حراج گذاشته شود. از پرچم كرنر و برخي صندليهاي ورزشگاه گرفته تا پيراهن و مدالهاي قديمي در موزه باشگاه همگي در حراجي به فروش رفت. نكته جالب در اين بين اهداي صندليهاي خاص به برخي از هواداران خاص بود. دارندگان بليت فصل فرصت داشتند تا صندلي خودشان در ورزشگاه آپتونپارك را تحويل بگيرند. شايد باور نكنيد ولي طرفداران متعصب وستهميونايتد در اين حراجي حتي تابلو سرويس بهداشتي را هم ميتوانستند خريداري كنند. علاوه بر آن صندليهاي بازيكنان ذخيره و صندليهاي موجود در اتاق مديريت هم قابل فروش بود. ارزشمندترين اقلام براي فروش هم دروازههاي زمين و تابلوي جايگاه تيفوسيهاي وستهم به شمار ميرفت. در مجموع در اين مزايده 1085 قطعه براي فروش گذاشته شد كه احتمالاً اكثر آنها توسط هواداران وستهميونايتد خريداري شده است. قطعاً طرفداران اين تيم لندني از قطعات كوچك ورزشگاه 35 هزار نفري آپتونپارك بيش از ورزشگاه المپيك خاطره دارند و خواهند داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی