نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۰
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مثل همیشه، که باخت بزرگان حرف دارد و پرحکایت می‌شود؛ این بار هم فارغ از هیاهوهای درگرفته، چند سخن درست، چند اشاره صحیح و چند نکته مفید، دیدیم و شنیدیم! از جمله اینکه امید ابراهیمی به زبان آمد و به یک کاستی اشاره کرده و گفت: ...یک نفره، نمی‌توانستم با چهار نفر بجنگم!

اذعانی درست! اقراری گویا و در عین حال، بیان یک روند که تصادفی هم نبود و نیست! در استقلال همه «تک-تک» بازی میکنند! در حمله شاهد بازی فردی شاگردان منصوریان هستیم! در دفاع هم همین عیب و همین ویژگی را مشاهده میکنیم! تنها جایی که عملکرد همیشه و پیوسته به هم دو نفرههایی را ملاحظه میتوان کرد، مربوط میشود به حیطه عمل «پادوانی و رابسون»! استقلال با ترکیبسازی، میانهای ندارد!

نه زوجسازی! نه ایجاد مثلث و لاجرم، درباره ساختن گروههای چهارنفره که اصلاً حرفش را نزن! بازی مرکب از دستور کار استقلال حذف است و حمایت و پوشش و کوشش برای ایجاد برتری عددی امری محذوف! اگر ابراهیمی، کارایی سالهای پیش را ندارد، ریشهاش در همین نقیصه است! اگر بختیار رحمانی بازیکن همیشگی نیست، باز ریشهاش را در بازی تکی، آن هم در دل تیم- که هنوز ناتیم است- باید دید! یا بازی بگیر- نگیر کاوه رضایی و گم شدنهای همه گاهی علی قربانی و فراموششدگی گاه و بیگاه جابر انصاری!

از تنها ماندن محسن کریمی هم باید به عنوان یک عیب گفت! کریمی هم مثل بقیه، زود وارد فاز آخر حمله میشود، چراکه زود خود را یکه میبیند و تنها! استقلال یک جا دو، سه باری به زوجسازی روی آورد که نانش را هم خورد! هفته دوازدهم، در قم و بازی پرماجرا برابر صبا!

حرفهای نوع دیگری هم به گوش میخورد! حرفهایی از جنس رجزخوانی! حرفهایی از نوع من بلدم! حرفهایی از تیره من میگویم و تصمیم میگیرم و... حرفهایی نالازم! حرفهای غیرضرور! نشانههایی از نابلدی و مبتدی بودن و درک درستی از مدیریت ورزشی؛ از مدیریت تیمداری و از مدیریت باشگاهداری نداشتن! به سرعت و با تندی وارد وادی مجادله شدن! مجادلهآمیز، زندگی کردن، زندگی تیم را سخت و پرتنش پیش بردن! «ما» را از یاد بردن! همه جا را به صحنه «من و تو» بدل نمودن!

بدسگالی را ترجیح دادن! بدسگالی را تعمیم دادن!

باز هم باید از این تکنوازی ناموزون و از این تکنوازان خواستاندیش گفت؟

برای منصوریان و مهاجری، پیشنهادی دارم:... با هم بنشینید و بازیهای آخر استقلال و پدیده را دوباره، هم با نظر خریدارانه، هم با نگاه نقادانه، بلکه با عینک عیبجویانه- و نه عیبپوشانه، مثل اغلب اوقات-  دوباره و اگر لازم شد ده باره تماشا کنید!

بکوشید دلیل استقرار و جاگیری غلط مردان خود را در کرنرها و ارسالهای منجر به گل پیدا کنید! بکوشید یک دلیل عقلپسند برای آن همه اشتباه در یارگیری و در حمله به توپ و زدن توپ پیدا کنید!

بخواهید تا بدانید! بخواهید تا بفهمید، چرا استقلال مثل پدیده و چرا پدیده، نظیر استقلال گل خوردند! رونوشت برابر اصل! چرا و چرا و چرا؟ این همه شباهت و این همه اشتباه، ریشه در کدام تفکر غلط دارد؟

***

باخت بزرگان صدا دارد و حرف دارد! استقلال این روزها، از خودش بیشتر میخورد و بیشتر میکشد تا از دیگران! مدیریت وارونه، یعنی این!

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی