۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خبری آمده است که درباره‌اش قضاوتی نداریم! نمی‌دانیم از اتفاق خوب و خوشایندی اطلاع می‌دهد یا حامل هیچ خوبیتی نیست! خبر مورد اشاره بدین قرار است: فرهاد کاظمی، به عنوان سرمربی تیم ماشین‌سازی، جانشین رسول خطیبی شد! او فردا علیه تیم سیاه‌جامگان روی نیمکت می‌نشیند!

کاظمیها، در فوتبال ما پرشمار نبوده و نیستند! فرهاد کاظمی در عالم مربیگری دو چهره دارد؛ اول- مربی تیمهای بهمن، پاس، ابومسلم و سپاهان که از مردان متعلق به «موج نو»ی مربیگری فوتبال به حساب میآمدند! مردی که در کارنامهاش قهرمانی لیگ برتر- با سپاهان- هم به چشم میخورد و یکی از مربیانی بود که «بازی» را بر نتیجه ترجیح میداد و به لطف بازیهای زیبا، به نتایج مطلوب و دلخواه نیز دست مییافت!

بعد از حدود 11 سال، هنوز شیرینی مسابقه پرسپولیس- سپاهان که 3-3 مساوی شد، زیر دندان مشکلپسندان و زیباپسندان خوشسلیقه فوتبال ایران است!

دوم- فرهاد کاظمی دیگری هم داریم! که بد بازی میکند! که جواب خوبی را با خوبی نمیدهد! که نتیجهگرایی میکند! که میبازد و اعتباری در کارنامه خود، پدید نمیآورد! که در استعدادیابی و پرورش جوانان مستعد، به گرد پای کاظمی اول نمیرسد!

درباره تصمیم و انتخاب ماشینسازان تبریز، که تیم بدی هم ندارند، بیرأی و فاقد نظریم! نمیدانیم مردی که مأمور است به نجات ماشینسازی، از کدام جنس است؟ نمیدانیم فرهاد کاظمی مورد بحث، از کدام تیره و از کدامین طایفه است؟ مردی بازنده که مربیگری، شغل او است یا نه! با مربیای مواجهیم که این شغل را وسیله ارتقای «هنر مربی بودن» کرده است! مردی که نحوه کارش و نتیجه کارش و ابزار انسانی کارش- گزینش همکارانش- بیغلط است و دیدنی و البته که صحیح!

در ماشینسازی، با کدام فرهاد و کدام کاظمی مواجه خواهیم شد؟ منجی ماشینسازی، یا ناجی خودش؟ دومی اگر باشد، وای به حال ماشینسازی که امیدها دارد برای نجات از وضعیت مبتلا به!

حرف از ماشینسازی شد، پس لازم است درباره رسول خطیبی هم چیزی بگوییم! لازم است بدانیم او که تیمهایش خوب میدوند و با سرعت کافی هم میدوند! چرا میبازد؟ اشکال فوتبالی که مردان رسول بازی میکنند، ناشی از کدام علت است و معلول کدام دلیل!

در بازی تیم رسول، فضاسازی و باز بازی کردن، از اهمیت لازم و کافی برخوردار نشان میدهد اما این ویژگی و تمام عناصر لازم دیگر در فاز حمله است که ضرورت اجرایی لازمی دارند! ماشینسازی به هنگام دفاع، تیم سختگیر و تیم سفت و سختی که باید باشد نیست! در تیم ماشینسازی، گویا چنین باور و چنان نهاده شده است که دفاع کردن، امری است درجه2. اصول دفاع، نزد هر تیمی که رسول خطیبی را بالای سر خود دارد، از اهمیت کافی برخوردار نیست! هم از اهمیت کافی و هم از تمرکز و تجمع لازم!

چنین است، که خط دفاع ماشینسازی، بیشترین گل خورده را دارد: 13 بازی و 22 گل خورده با تفاضل گل منهای 14.

فرهاد کاظمی، اگر پایبند مربیگری نوع اولش باشد، میتواند دفاع بیدر و پیکر ماشینسازی را به سامان کند! میتواند درست و قوی، دفاع کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی