۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب دربی شهر بارسلونا برگزار خواهد شد که برای بارسلونا و اسپانیول یک دیدار حیثیتی است.

دربی كاتالونيا، جنگ ايالتی

در روزي كه رئالمادريد در فينال جام باشگاههاي جهان در ژاپن به مصاف كاشيما آنتلرز ميرود، در اسپانيا هفته شانزدهم لاليگا با دربي كاتالونيا پيگيري ميشود. اين بهترين فرصت براي آبيواناريهاست كه از غيبت كهكشاني استفاده و اختلافشان با صدر جدول را كم كنند. هرچند كه پيروزي در اين ديدار به هيچ عنوان آسان نخواهد بود چراكه اسپانيول در فرم خيلي خوبي قرار دارد و كار را براي همشهرياش سخت خواهد كرد.

 

بارسلونا

بارسلونا پيش از اينكه وارد دربي شماره 164 شود، هفته گذشته 3 بر صفر مقابل اوساسونا به برتري رسيد و در يك ديدار دوستانه مقابل الاهلي عربستان قرار گرفت كه 5 بر 3 پيروز شد. بارسا اما در دو بازي آخر خانگي خود نتوانسته پيروز شود. لوئيس انريكه امسال امتيازات خانگي زيادي را از دست داد. تصور كنيد تيمي كه مدعي قهرماني به حساب ميآيد از 21 امتياز خانگي تنها 12 امتياز جمع كرده است. همين انگيزه بازيكنان بارسا براي بهبود بخشيدن به ركورد پيروزيهاي خانگي و همچنين پايان دادن به 10 هفته شكستناپذيري اسپانيول را زياد ميكند. كاتالانها هماكنون با 6 امتياز اختلاف كمتر نسبت به رئالمادريد در مكان دوم جدول ردهبندي رقابتهاي لاليگا قرار دارند.

 

اسپانيول

اسپانيول با پيروزياي كه هفته گذشته در خانه مقابل اسپورتينگ خيخون به دست آورد ركورد شكستناپذيرياش را به عدد 10 افزايش داد. تيمي كه سانچس فلورس تشكيل داده در خط دفاعي بسيار مستحكم است. اسپانيول در 5 بازي اخير خود 4 كلينشيت ثبت كرده كه نقش بسزايي در حضور آنها در رتبه نهم جدول داشته است. با اين حال نكتهاي كه اسپانيول را براي اين مسابقه آزار ميدهد اين است كه آنها در دو بازي اخير خود در ورزشگاه نوكمپ ميانگين 5 گل خورده را داشتند. اگر همه چيز روي روال باشد و شانس به اسپانيول رو كند آنها حتي اين فرصت را دارند كه پيش از پايان سال 2016 به رتبههاي ششم تا چهارمي هم فكر كنند و با خيال راحت به استقبال ژانويه بروند.

 

اخبار مصدومان

ژرمي متيو تنها مصدوم بارسلوناست كه به اين بازي نميرسد. آن طرف هم پابلو پياتي و پابلو آلوارز غايبان اسپانيول در مصاف با آبيواناريها هستند.

 

جدال آخر

فصل گذشته آخرين جدال بارسلونا و اسپانيول در نوكمپ رخ داد كه بلوگرانا با 5 گل همشهرياش را درهم كوبيد.

 

نكات آماري

* ژاوي با 32 بازي ركورددار بيشترين حضور در دربي كاتالونياست.

* مسي با 16 گل بهترين گلزن دربي كاتالونيا به حساب ميآيد.

* بارسلونا 14 مسابقه است كه به اسپانيول نباخته.

* از 33 دربي اخير، بارسلونا در 30 مسابقه مقابل حريفش شكست نخورده است.

* دو تيم فصل گذشته 4 بار به مصاف هم رفتند كه بارسلونا در سه مسابقه به پيروزي رسيد.

 

تركيب احتمالي

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پيكه، اومتيتي، آلبا، بوسكتس، اينيستا، راكيتيچ، مسي، سوارس، نيمار

اسپانيول: لوپس، سانچس، ريس، مارتين، لوپس، خورادو، پرس، فوئگو، باپتيستائو، مورنو، كايسدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی