۰
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یورگن کلوپ به عنوان یکی از خوش اخلاق ترین سرمربیان فوتبال جهان شناخته شده است. او با این اخلاق خوب در عین حال شخصیتی کاریزماتیک در میان شاگردانش دارد.

گزارش ویژه| خوش خنده ترین سرمربی فوتبال جهان

به گزارش خبرورزشی، ماریو گوتزه شاگرد سابق کلوپ در دورتموند زمانی درباره او گفته بود: او همیشه می خندد اما در نهایت حرف آخر را می زند. بازیکنان دوست دارند خواسته های کلوپ را اجرا کنند. او به شما احترام می دهد و این فرهنگ را جا می اندازد که بهترین عملکرد خود را ارائه دهید.

او این روحیه خوب  را از ابتدای فوتبال خود داشته است. زمان بازیگری در ابتدای فوتبالش زمانی که کمتر کسی او را می شناخت. یورگن کلوپ در سال 1967 در روستای گلتن در اشتوتگارت متولد شد. فوتبال برای از تیم جوانان ارگنزینگن آغاز شد جایی که او خیلی زود متوجه شد استعداد بالایی در گلزنی دارد. او سال 1987 راهی باشگاه فروزیم شد. توانایی بالای او باعث شد همان سال راهی امیدهای اینتراخت فرانکفورت شود.

هم تیمی هایش در ماینس خاطرات بسیار خوبی از کلوپ دارند. او در سخت ترین مواقع هم روحیه خود را حفظ می کرد و خنده همیشگی اش را بر لب داشت. او هدفش ماینس بود و تا پیش از بازنشستگی اش از فوتبال 11 سال در این باشگاه حضور داشت و 52 گل نیز برای ماینس به ثمر رساند.

دوران سرمربیگری خوش خنده ترین مرد فوتبال جهان از سال 2001 در ماینس آغاز شد. او 7 سال سرمربی این تیم بود و موفق شد برای اولین بار در تاریخ این باشگاه ماینس را راهی بوندسلیگا یک کند. ماینس در دوران او به جام یوفا هم رسید.

نام کلوپ در دورتموند سر زبان ها افتاد. جایی که از تیمی جوان با روحیه ای آسیب دیده (به واسطه از دست دادن جایگاهش در فوتبال آلمان) را احیا کرد. در سومین سال حضورش در دورتموند آنها در حضور بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شدند.

مارکو رویس ستاره سرشناس دورتموند می گوید کلوپ در هر تیمی وارد می شود روی روحیه آن تیم کار می کند. بی دلیل نبود دورتموند پس از دوران کابوس وار فاصله سال های 2002 تا 2010 موفق شد روحیه دورتموند را طوری بالا ببرد که این تیم پس از قهرمانی بوندسلیگا چند هفته در فینال جام حذفی بایرن مونیخ را با نتیجه 5 بر 2  در هم بکوبد.

کلوپ موفق شد با چند پسر جوان نام هایی همچون گوتزه، رویس، هوملس، گوندوغان، بندر، سابوتیچ تیمی درجه یک بسازد. ماریو گوتزه درباره دوران کلوپ می گوید: ما سن و سالی نداشتیم. چند بسر بچه جوان بودیم که عاشق کلوپ بودیم. انگیزه داشتیم بهترین باشیم تا او ما را در حالی که بهترین عملکردمان را ارائه می دهیم ببیند. پیش از همه این درخشش ها او بود که با رفتار فوق العاده اش بهترین روحیه را در تیم ایجاد می کرد.

سرمربی خنده روی آلمانی اینروزها چالشی بزرگ را در لیگ برتر انگلیس دنبال می کند. او از فصل گذشته به عنوان سرمربی لیورپول انتخاب شد و حالا این تیم را تبدیل به مدعی قهرمانی لیگ برتر کرده است. درست مانند همیشه روحیه مثبت حرف اول را در تیم های او می زند. او در لیورپول از چند ستاره جوان مانند کوتینیو، مانه، فرمینیو و دیگر بازیکنانش تیمی منسجم ساخته است و درست به مانند دورتموند او روحیه لیورپولی آسیب دیده را احیا کرد تا جایی که این تیم در حضور منچستریونایتد، من سیتی، آرسنال و تاتنهام به عنوان جدی ترین تعقیب کننده چلسی در صدر جدول خود را مطرح کرده است.

بیشترین تصاویری که در رسانه های جهان از کلوپ موجود است او را در حالتی خنده رو نشان می دهد. او همیشه از روحیه بالایی برخوردار است و کمتر کسی به خاطر دارد از کوره در رفته باشد یا رفتاری منفی کنار زمین داشته باشد. با روحیه و مهربان است و در عین حال منسجم و پر جذبه؛ مهم ترین رمز موفقیت او در تمام این سال ها.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی