نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کری دوباره در برابر جیمز یک بازیکن ناکام بود و زور استیفن این مرتبه هم به لبرون نرسید.

پادشاه در نقش بابانوئل

به گزارش روزنامه خبرورزشی، 6 ماه بعد از اينكه كليولند كاواليرز شرايط را در فينال اصلي NBA مقابل گلدن استيت به نفع خودش تغيير داد و شكستهايش را با پيروزي و سرانجام قهرماني به پايان رساند، سناريو دوباره تكرار شد. ماجرا از اين قرار بود كه در حساسترين بازي فصل NBA بامداد گذشته تيمهاي كليولند كاواليرز و گلدن استيت، صدرنشينان كنفرانس شرق و غرب، در خانه كليولند به مصاف هم رفتند تا حساسترين بازي «كريسمس دي» را در اين ليگ برگزار كنند.

 

گلدن استيت با استيفن كري آمده بود انتقام شكست فينال را بگيرد ولي از طرفي كليولند با پادشاه جيمز هم ميخواست نشان دهد قهرماني در NBA اتفاقي نبوده؛ شروع بازي و حتي رسيدن به كوارتر چهارم آن هم براي كليولنديها شبيه كابوس بود چون گلدن استيت با فرماندهي استيفن كري بر بازي مسلط نشان داد و در كوارتر چهارم حتي 14 امتياز هم از ميزبان پيش افتاد.

 

در اين لحظه، لبرون جيمز كه از ابتداي كوارتر به دليل استراحت كردن روي نيمكت نشسته بود وارد ميدان شد و آتش بازي را شروع كرد. «پادشاه» يكي پس از ديگري فاصله امتيازات را كم كرد به طوري كه در دو دقيقه مانده به پايان ديدار دو تيم در عدد 103 با هم برابر شدند. اتفاق مهمتر چند ثانيه بعد رقم خورد، جايي كه لبرون با زدن دانكي فوقالعاده چند ثانيهاي از حلقه آويزان ماند تا پاسخ محكمي به استيفن كري داده باشد كه براي سومين فصل رقيب اصلي او در راه رسيدن به عنوان برتري بازيكن NBA است. در نهايت، گلدن استيت از برتري امتيازي و اختلاف قابل توجهش هرگز استفادهاي نكرد چون وقتي سوت پايان بازي به صدا درآمد روي تابلو نتيجه قابل تأملي رقم خورده بود: 109 بر 108 به سود كليولند!

 

لبرون جيمز كارش را در اين بازي فوقالعاده انجام داد؛ او در 41 دقيقهاي كه براي تيمش بازي كرد 31 امتياز، 4 پاس منجر به امتياز و 13 ريباند ثبت كرد تا در كنار كايري اروينگ (25 امتياز) ستاره تيمش باشد. در سوي مقابل هم اگرچه ستاره تازه به خدمت گرفته شده گلدن استيتيها يعني كوين دورانت 36 امتياز و 15 ريباند داشت ولي نتوانست مانع از شكست تيمش در حساسترين تقابل فصل باشد؛ تقابلي كه به احتمال فراوان در ديدار نهايي اين فصل NBA باز هم بايد شاهد آن بود.

 

لبرون جيمز: ميخواهيم تبديل به تيم كاملي شويم

در ديدارهاي اينچنيني بايد در دفاع خوب بازي كني و پرتابهايت را هم وارد حلقه كني. در ابتداي كوارتر چهارم، كوين دورانت توانست براي تيم رقيب چنين كاري كند و در يك چشم به هم زدن 14 امتياز از ما پيش بيفتند. در اين لحظات سعي كرديم خونسرديمان را حفظ كنيم. اين بازي جزئي از مسيري بود كه بايد طي ميكرديم تا نشان دهيم ميخواهيم تبديل به تيم كاملي شويم: اينكه مسابقه به مسابقه بهتر شويم. فكر ميكنم خواستهمان در اين بازي عملي شد. بازي كردن در كريسمس آن هم چنين بازي رقابتي و پرفشار، هميشه دوستداشتني است. اينجا هم اگر قرار باشد درباره آخرين پرتاب كايري اروينگ حرف بزنم بايد بگويم من را به ياد پرتابي انداخت كه در هفتمين فينال اصلي NBA وارد حلقه شد و كار را تمام كرد. هرچند كه شرايط كاملاً فرق ميكرد ولي اين پسر خاص است!

 

كوين دورانت: ميدانيم كه بايد بازي را ميبرديم

خب در چنين شرايطي صحبت كردن درباره بازي چندان ساده نيست. راستش هنوز هم نميدانم روي آخرين توپ چه اتفاقي افتاد چون مالكيتش را ميتوانستيم در اختيار داشته باشيم. من زمين خوردم ولي تنها كسي نبودم كه زمين خوردم... به هر حال بسكتبال همين است. درباره بازي در روز كريسمس هم بايد بگويم كه بازي فوقالعادهاي بود به ويژه اينكه تنش زيادي هم داشت. ما ابتكار عمل را در اين ديدار در دست داشتيم ولي متأسفانه توپهاي زيادي را هدر داديم. ميدانيم كه بايد اين بازي را ميبرديم. از طرفي اين فقط يك بازي در ماه دسامبر بود؛ حالا به خانههايمان برميگرديم، كمي استراحت ميكنيم و بعد منتظر ميمانيم ببينيم ادامه راه چه ميشود.»

لبرون؛ بابانوئلي با دو كيف پرپول

درست مثل ليگ برتر فوتبال انگليس بازيهاي NBA هم تعطيلي ندارد؛ نشانهاش همين بازي جذاب تيمهاي كليولند و گلدن استيت. با اين حال حتي اين بازي مهم و مهيج هم باعث نشده كه لبرون جيمز از بازي كردن در نقش بابانوئل طفره برود! او بامداد يكشنبه با دو كيف پرپول به ارزش يك ميليون و 300 هزار دلار (!) به خانوادهاي در اوهايو سر ميزند تا هديه كريسمس آنها را بدهد. در واقع اين خانواده اتفاقي انتخاب نشده بودند. اين پول، جايزه اين خانواده بود كه در برنامه «وال» يكي از برنامههاي شبكه NBC به دست آورده بودند. با اين حال موردي كه اين جايزه را ارزشمندتر كرده بود حضور لبرون جيمز به عنوان دهنده جايزه بود كه كلي اعضاي خانواده را شگفتزده كرد. در ويدئوي منتشر شده شادي زايدالوصف مادر خانواده جالب توجه است. او خطاب به لبرون ميگويد: «لبرون ميخواهم همين جا بابت اين فرصتي كه براي ما به وجود آوردي تشكر كنم؛ نه تنها به خاطر خانوادهام بلكه به خاطر منطقهاي كه در آن هستيم. واقعاً شانس زيادي نصيب ما و بچههايمان شد كه هرگز نميتوانستيم تصورش كنيم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی