۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژوزه مورینیو معتقد است مربی که اخراج شود چندان از لحاظ فنی مربی خوبی نیست.

مورينيو: مربی‌ای كه اخراج نشود، مربی خوبی نيست!

به گزارش روزنامه خبرورزشی، كار مربيگري در منچستريونايتد براي ديويد مويس بسيار دشوار بود به طوري كه حضورش باعث شد منچستريونايتد در نهايت به رتبه هفتم جدول برسد و بدترين نتيجهاش را در تاريخ ليگ برتر بگيرد. درست برعكس او ژوزه مورينيو به رغم شروع بدي كه در اين فصل داشته، حس ميكند كه از جايگاهش راضي است و تيمش در راه رسيدن به صدر جدول تلاش ميكند: «كار كردن در يونايتد به من فشاري وارد نكرده. من حس ميكنم تاريخچه غنياي كه اين باشگاه دارد، يك نكته مثبت است و بار منفي براي من نداشته. مشكل اين است كه بايد كاري كنيم شرايط براي دنبال كردن موفقيت و تداوم اين تاريخ ادامه داشته باشد اما اين ماجراي ديگري است. براي من كه كار خيلي ساده بود. وظيفه دشواري به من سپرده شده اما خيلي راحت حس كردم كه اينجا خانه من است و در اين باشگاه حس خوبي پيدا كردم. اينجا خيلي راحت ميشود حس كرد كه باشگاه ميخواهد بهتر بشود و هوادارانش ميخواهند دوباره شاد باشند. براي همين از بدو ورود حس خوبي پيدا كردم. بعد از پنج، شش ماه كار كردن در اين تيم كاملاً احساس كردم كه در خانهام هستم. مسلم است كه اينجا سطح توقعات بسيار بالاست و نتايج هم فراز و نشيب زيادي دارند و جايگاه فعلي مطلوب ما نيست اما از لحاظ اشتياق به كار و علاقه به باشگاه جديد من هميشه اينجا راضي بودهام.»

 

 مويس تيمي با سن و سال بالا را تحويل گرفت و مورينيو با اشاره به اين نكته گفت كه مثل لوئي فانخال سعي كرده تيم را رو به جوانتر شدن ببرد: «داشتن گري نويل، پل اسكولز، ديويد بكام، رايان گيگز و نيكي بات در تيم زماني كه بيست و پنج شش ساله بودند، يك نكته است و داشتن اين ستارهها در بالاي سي سالگي نكته ديگري است. به نظر من جوانتر شدن تيم مسئله مهمي بوده چون ليگ برتر در حال تغيير كردن است. ميدانم كه ليگ برتر در حال تكامل است اما در عين حال فكر ميكنم مربياي كه اخراج نشود، مربي نيست يا حداقل مربي خوبي نيست. ما بايد اخراج بشويم. بنابراين فكر ميكنم كه مويس فقط يك دوره بد در يونايتد داشته و او هم مجبور بود كاري كه من كردم را انجام بدهد.»

 

مورينيو در مورد تمديد قرارداد سه ساله خودش در يونايتد هم صحبت كرده هرچند كه دوره دوم كارش در چلسي با اخراج او به پايان رسيد: «دوست ندارم دو باشگاه را با هم مقايسه كنم. وقتي تيمي را ترك ميكنم، درها را پشت سر خودم ميبندم. اين فصلي است كه تمام ميشود. با آنها خداحافظي كردم و حالا هم از انتخابم راضي هستم. اينجا با آغوش باز از من استقبال شد و هيأت مديره و مالكان با آرامش از من استقبال كردند. آنها ميدانند كه چه ميخواهند چون تجربه كافي در اين زمينه را داشتهاند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی