۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تقویم لیگ برتر برای پرسپولیس در فصل شلوغ این باشگاه چندان مناسب نیست. این‌طور در نظر بگیرید که انگار این تقویم، دست‌هایش را دور گلوی پرسپولیس گرفته و می‌فشارد تا راه نفس‌کشیدن تیم برانکو را بگیرد.

دومین دعوای زمستانی در راه است

به گزارش خبرورزشی، این موضوع از چند حیث برای برانکو و پرسپولیسیها مهم است که میخوانید. 

بهمن دشوار در راه سرخها

پرسپولیسیها در هفته بیستم که میشود 17 بهمنماه سال جاری باید مقابل تراکتورسازی رقیب اصلیشان (تا اینجای کار) در مسیر قهرمانی قرار بگیرند. یک هفته بعد، در هفته 21 لیگ برتر مقابل استقلال دربی را برگزار خواهند کرد که انجام این دو بازی برای تیم بسیار سخت و دشوار به لحاظ بدنی و روانی خواهد بود. با این حال آنها در هفته 22 لیگ باید روز 28 بهمن یعنی 4 روز بعد از دربی میزبان سپاهان اصفهان باشند که این بازی هم داستانهای خاص خودش را دارد.

اسفندماه جنجالی نزدیک است

این تمام ماجرا نیست، بعد از بازی روز 28 بهمن، سرخپوشان باید روز 3 اسفندماه از الهلال عربستان میزبانی کنند آن هم در کشور ثالث که این کار، وضعیت را سختتر میکند. فاصله زمانی اندک و مسافرتی که در پیش است در کنار مهمترین بازی گروه 4 برای سرخها. روز 10 اسفند، سرخپوشان با تیم چهارم گروهشان که قرار است از پلیآف بیاید مصاف میدهند و روز 15 اسفند از هفته 23 لیگ مقابل نفت تهران قرار میگیرند. 4 روز بعد یعنی 19 اسفند نیز میزبان استقلال خوزستان از هفته 24 لیگ هستند. سپس 24 اسفندماه آخرین دیدار سال 95 خود را مقابل الریان در قطر بــــرگزار میکنند. یعنی در عرض 20 روز، 5 بازی سنگین که تکلیف قهرمانی در لیگ برتر و صعود از گروه چهارم لیگ قهرمان آسیا را مشخص خواهد کرد.

شرایط سخت برای بازیکنان

پرسپولیسیها وقتی از بازی 24 اسفندماه خارج شوند، باید 8 یا 9 بازیکن خود را دوباره به اردوی تیم ملی بفرستند چون ایران روز 3 فروردین 96 باید در دوحه به مصاف تیم ملی قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 برود. با این حساب بازیکنان پرسپولیس سه ماه دشوار را در پیش دارند. همچنین در فروردین و اردیبهشت، پرسپولیس باید در کنار لیگ برتر و لیگ قهرمانان، بازیکنانش را به صورت مداوم در کمپ تیم ملی ببیند.

تیم 15 نفره پرسپولیس

برانکو عاشق ثبات در تیمش است. او یازده بازیکن را به زمین میفرستد و خیلی هنر کند، دو تعویض دارد مگر اینکه مجبور به انجام تعویض سوم شود. تقویم فشرده سرخپوشان در بهمن و اسفند، ترکیب اصلی پرسپولیس را خسته میکند و این مسئله در سال خوب سرخپوشان میتواند نگرانکننده باشد.

دعوای دیگری در راه است؟

با این حساب باید منتظر دعوای جدیدی باشیم؛ دعوایی که مهدی تاج از حالا انتظارش را میکشد و این موضوع را به صورت علنی در برنامه 90 نیز عنوان کرد. پرسپولیس با همه مشکلاتی که دارد باید به این شکل بازیهای سخت را یکی پس از دیگری انجام دهد و همین امر، کادر فنی پرسپولیس را نگران میکند. تجربه نیز نشان داده هر وقت برانکو ایوانکوویچ نگران شود، مصاحبههای تندی انجام میدهد. اگر شرایط اینطور پیش برود، باید در انتظار مناقشه دیگری بین پرسپولیس و سازمان لیگ باشیم. این لیگ فشرده و تقویم دردسرساز مثل یک شمشیر دولبه برای سرخپوشان عمل میکند و این احتمال وجود دارد که پرسپولیس را به طور کامل از اهدافش دور کند.   

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی