۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب ورزشگاه اولدترافورد با دیدار منچستریونایتد و لیورپول اوج حساسیت را به خودش خواهد دید.

جنگ سرخ در تئــاتر رويــاهــا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، «واقعيترين نبرد» توصيف كاملاً درست در مورد رقابتي است كه هيچگاه و در هيچ شرايطي از حساسيت آن كاسته نخواهد شد. امروز از ساعت 19:30 در ورزشگاه اولدترافورد منچستريونايتد با هدايت آقايخاص و ليورپول با هدايت آقاي معمولي در ديداري فوقالعاده حساس به مصاف هم خواهند رفت.

 

منچستريونايتد؛ احياي رؤياها

ژوزه مورينيو خوب ميداند براي هواداران شياطينسرخ پيروز شدن برابر ليورپول بيش از برد در تمامي 6 ديدار اخير تيمش در ليگ برتر اهميت دارد. شرايط جدول به شكلي شده كه بازي برگشت يونايتد برابر ليورپول حساسيت دوچنداني پيدا كرده است. به نوعي ميتوان بازي امروز در ورزشگاه اولدترافورد را نبرد مرگ و زندگي در فصل جاري براي منچستريونايتد دانست، چراكه با پيروزي در آن به فاصله دو امتيازي ليورپول خواهند رسيد و حتي در بين مدعيان قهرماني قرار ميگيرند اما با شكست در آن و حتي تساوي بايد در بهترين حالت به فكر كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا باشند. حالا با گذشتن 20 هفته از ليگ برتر فصل 2017-2016 مشخص شد دوران ژوزه مورينيو تمام نشده و او هنوز ميتواند كارهاي بزرگي انجام دهد. باشگاه منچستريونايتد به او اعتماد كرد و هواداران اين تيم هم پس از 6 برد متوالي در ليگ برتر و پيروزيهايي در جامحذفي و جاماتحاديه با اطمينان بيشتري از موفقيت تيمشان با آقاي خاص ميگويند. شايد تنها نگراني آنها پيروز نشدن در بازيهاي بزرگ باشد و ديدار با ليورپول ميتواند روزي باشد كه تيمِ مورينيو نشان بدهد برابر بزرگان جزيره هم حرفهايي براي گفتن دارد. تيم او در دور رفت برابر ليورپول و آرسنال به تساوي رسيد و از چلسي و منچسترسيتي شكست خورد. بازي امروز ميتواند رؤياهاي شياطينسرخ را در تئاتر رؤياها احيا كند.

 

ليورپول؛ گذر مسير قهرماني از منچستر

سرخهاي مرسيسايد سالهاي زيادي بيشترين كينه را نسبت به اورتونيها داشتند تا اينكه رقيب بزرگي به نام منچستريونايتد از راه رسيد. عنوان پرافتخارترين تيم انگليس را از آنها گرفت و حالا قطعاً بيش از دربي مرسيسايد رقابتشان با شياطينسرخ اهميت دارد. اين فصل ليورپول تبديل به تيمي قابلاطمينان شده و اگر مشكلات خط دفاعي و دروازه اين تيم نبود بدون شك  فاصلهشان با چلسي در پايان هفته بيستم به 5 امتياز نميرسيد. با اين وجود يورگن كلوپ هميشه از اعتماد به بازيكنانش گفته و به قول خودش آنها را براي جنگ به ميدان ميفرستد. كلوپ كه فصل قبل هم برابر منچستريونايتدِ فانخال قرار گرفته بود بيش از مورينيو تجربه حضور در اين ديدار حيثيتي را دارد و به خوبي ميداند ديدار با شياطينسرخ يك نبرد خواهد بود. اين نبردي كه كلوپ همه را به ديدن آن دعوت كرده ميتواند در مسير قهرماني ليورپول نقش پررنگي داشته باشد. اختلاف امتياز با چلسي با گرفتن سه امتيازهاي ديدار مهم قابل جبران است و عملكرد متزلزل مثل ديدار برابر ساندرلند و وستهم از سوي هواداران سرخهاي مرسيسايد قابل قبول نيست. براي ليورپول هم بازي امشب ميتواند در تعيين اهداف آنها تأثيرگذار باشد. برد برابر يونايتد آنها را مدعي جدي قهرماني خواهد كرد و با شكست به چلسي كمك بزرگي ميكنند. در نتيجه ليورپوليها هم فقط و فقط به پيروز شدن در اين ديدار فكر ميكنند.

 

مصدومان و محرومان

امروز منچستريونايتد احتمالاً از ماركوس روخو به دليل آسيبديدگي نميتواند استفاده كند. اريك بايلي مدافع ساحلعاجي شياطينسرخ هم براي حضور در جام ملتهاي آفريقا به اردوي تيم ملي كشورش ملحق شده است. ليورپوليها هم دني اينگز مهاجم هميشه مصدومشان را در اختيار ندارند و ساديو مانه هم در اردوي سنگال براي جام ملتهاي آفريقا حضور دارد.

 

آخرين جدال

ديدار رفت دو تيم در ورزشگاه آنفيلد بندر ليورپول با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

 

آمار بازي

197) منچستريونايتد و ليورپول پيش از اين 197 مرتبه برابر يكديگر قرار گرفتهاند كه 79 بازي را يونايتد برده و ليورپول هم در 65 ديدار پيروز شده است.

50) اين پنجاهمين جدال دو تيم در ليگ برتر خواهد بود. شياطينسرخ در ليگ برتر 27 برد داشتهاند و در ديگر ديدارها 13 شكست و 9 تساوي براي آنها رقم خورده است.

11) ليورپوليها از 14 بازي آخرشان در اولدترافورد در ليگ برتر 11 بازي را واگذار كردهاند.

16) اين جدال با 16 كارت قرمز دومين بازي پراخراج در تاريخ ليگ برتر پس از دربي مرسيسايد است.

27) ليورپول در ليگ برتر بيشتر از هر تيم ديگري از منچستريونايتد شكست خورده كه 27 باخت بوده است.

1) يورگن كلوپ در 6 جدالي كه با ژوزه مورينيو داشته تنها يك مرتبه شكست خورده، 3 پيروزي كسب كرده و 2 رقابت اين دو مربي هم مساوي شده است.

8) استيون جرارد با 8 گل زده بهترين ركورد را در ليگ برتر برابر منچستريونايتد دارد و وين روني هم با 6 گل زده همراه با رابي فاولرِ ليورپولي در رده بعدي قرار ميگيرد.

35) در ديدار رفت دو تيم منچستريونايتد تنها 35 درصد مالك توپ بود كه كمترين مالكيت آنها در 13 سال اخير است.

5) خوان ماتا در 4 بازي آخر تيمش برابر ليورپول در 5 گل تأثير مستقيم داشته، 3 گل زده و 2 پاس گل ارسال كرده است.

14) آدام لالانا با 7 گل زده و 7 پاس گل تأثيرگذارترين بازيكن انگليسي ليگ جزيره است.

450) وين روني در صورت حضور در اين ديدار ميتواند بازي شماره 450 خودش براي منچستريونايتد را ثبت كند. او شانس پشت سر گذاشتن ركورد 249 گل زده بابي چارلتون را هم دارد.

 

تركيب احتمالي دو تيم

منچستريونايتد: دخئا، والنسيا، جونز، اسمالينگ، دارميان، اِررا، كريك، ماتا، پوگبا، مخيتاريان و ايبراهيموويچ

ليورپول: مينيوله، كلاين، ماتيپ، لورن، ميلنر، لالانا، هندرسون، واينالدوم، فيرمينو، كوتينيو و استوريج

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی