نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره برزیلی بارسا نشان داده که راه و روش پنالتی گرفتن را خوب بلد است.

نیمار، استاد پنالتی گرفتن

به گزارش روزنامه خبرورزشی، نيمار ستاره برزيلي باشگاه بارسلونا چهارمين فصل حضورش در اين تيم و در رقابتهاي لاليگا را پشت سر ميگذارد. در طول اين سه سال و نيم او مهارتهايش را به هواداران بارسا ثابت كرده و البته در بسياري از مواقع هم بازيكنان حريف او را به شيرجهروي و تمارض متهم كردهاند. حالا آمار و ارقام هم تا حدودي اين را تأييد ميكنند. نيمار در بين تمام بازيكنان حاضر در لاليگا، بيشترين ضربات پنالتي را براي تيمش گرفته. تا به اينجاي كار، داوران 19 بار خطاهايي كه روي نيمار انجام شده را پنالتي گرفتهاند و از اين حيث نيمار فاصله زيادي با نفر دوم اين ليست (كريستيانو رونالدو) دارد. در طول مدت زمان مشابه، داوران 13 بار به نفع كريستيانو رونالدو پنالتي گرفتهاند.

 

اين آمار مربوط به فصل 2014-2013 تا به حال است. نيمار به خاطر سبك بازياش هميشه با مدافعان تيمهاي حريف درميافتد و در مصافهاي تك به تك فراواني با مدافعان حريف شركت ميكند. به همين خاطر اين آمار چندان هم حيرتآور نيست. در طول هر فصل به طور معمول داوران 3 يا 4 پنالتي را بر روي نيمار سوت زدهاند، به جز فصل قبل كه چه او و چه بارسلونا تمام ركوردهاي ممكن در مورد پنالتيهاي سوت زده شده به نفعشان را جابهجا كردند. در طول فصل قبل نيمار 9 پنالتي براي تيمش گرفت ولي تا به اينجاي فصل جاري، او تنها  3پنالتي براي تيمش گرفته كه برابر با تعداد پنالتيهايش در فصل اول حضور در بارسا و يكي كمتر از 4 پنالتياي است كه در فصلي كه با قهرماني سهگانه بارسلونا همراه بود، براي او گرفته شد.

 

البته اگر تمام خطاهاي روي نيمار، به درستي پنالتي گرفته ميشد، آمار ممكن بود خيلي بيشتر از اينها باشد چرا كه در خيلي از بازيها، داوران زمين خوردنهاي نيمار را به حساب تمارض ميگذارند و برايش پنالتي نميگيرند ولي در حقيقت ميبايست به نفع نيمار و بارسلونا نقطه پنالتي را نشان ميدادند.

 

بازگشت نيمار به روزهاي خوب

با شروع سال نوي ميلادي نيمار هم به روزهاي اوجش بازگشته. او كه در ماههاي ابتدايي شروع فصل با انتقادات زيادي به خاطر عملكردش روبهرو ميشد، حالا اوضاع بهتري دارد. البته مشخص است كه شرايط او مشابه فصول قبل نيست و هنوز نتوانسته روزهاي درخشان فصول قبل را تكرار كند. نيمار در اين فصل در مقايسه با مسي و سوارس هم فاصله زيادي دارد ولي گويا در هفتههاي اخير اوضاع براي او تغيير كرده. در 5 ديداري كه تيمش در سال 2017 ميلادي برگزار كرده، در 4 بازي به ميدان رفته و 2 گل زده كه هر دو از روي نقطه پنالتي بوده؛ در برد تيمش مقابل اتلتيكبيلبائو و رئال سوسيهداد نقشي كليدي را ايفا كرد و ثابت كرد كه همان نيمار چابك، آماده و فعال هميشگي است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی