نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لسترسیتی قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس در عین ناباوری یکی از کاندیداهای سقوط است.

كابوس قهرمانی، شكنجه لستر در اين فصل

به گزارش روزنامه خبرورزشی، لسترسيتي، پديده فصل گذشته ليگ برتر انگليس كه فصل را با قهرماني به پايان برد، در اين فصل شرايط متفاوت و نابساماني دارد. آنها تنها يك امتياز با منطقه سقوط جدول فاصله دارند و ممكن است در فصل بعد از قهرمانيشان در ليگ برتر، به دسته پائينتر سقوط كنند. از سال 1927 به بعد، 68 تيم در 44 كشور دنيا توانستهاند به قهرماني برسند و سال بعد از آن به دسته پائينتر سقوط كردهاند.

 

هميشه ميگويند كه بدترين اتفاق براي رؤياهاي زيبا اين است كه روزي به پايان ميرسند و دوباره بايد با روي سرسخت واقعيت روبهرو شد. اين اتفاقي است كه به همين زودي براي لسترسيتي رخ داده. اوايل فصل گذشته كمتر كسي ميتوانست فصلي چنين زيبا را كه با قهرماني لستر به پايان رسيد براي آنها متصور شود. لستر قهرمان فصل 2016-2015 ليگ برتر شد و شاگردان رانيري توانستند در 38 هفته يك رؤيا را تبديل به واقعيت كنند اما حالا لستر به جايگاه هميشگياش بازگشته و براي سقوط نكردن ميجنگد.

 

رانيري و شاگردانش اميدوارند تا بتوانند در ليگ برتر بمانند و واردي كه در فصل گذشته ليگ برتر 24 گل زده بود تا به اينجاي فصل تنها 5 گل زده. محرز كه فصل قبل را با دادن 11 پاس گل به پايان برده بود، اين فصل فقط 2 پاس گل داده و لستري كه فصل قبل در هفته بيست و چهارم با 3 امتياز برتري نسبت به تيم دوم، صدرنشين جدول ليگ برتر بود، حالا يك امتياز با منطقه سقوط فاصله دارد و رؤياي آنها خيلي زود تبديل به كابوس شده و خطر سقوط اين تيم را تهديد ميكند.

 

تنها تغييري كه لستر در اين فصل و در مقايسه با فصل قبل با آن مواجه شده، جدايي كانته و پيوستن سليماني، انديدي و موسي به اين تيم است. اركستر رانيري، هيچوقت اينقدر متزلزل نبوده و حالا سرنوشتي مشابه با 68 قهرماني كه فصل بعد با سقوط مواجه شدند، انتظار اين تيم را ميكشد.

 

از شكوه تا سقوط

در طول سالها، بسياري از قهرمانان ليگهاي مختلف به خاطر اختلافات مديريتي، بينظميهاي مالي، فساد و خريد بازيها و مسائل ديگر به دسته پايينتر سقوط كردند كه از بين سرشناسترين اين تيمها ميتوان به مارسي، ميلان و يوونتوس اشاره كرد. در مورد برخي مثالهاي ديگر هم توضيح و دليل منطقي وجود ندارد كه از اين جمله ميتوان به تيم KB دانمارك كه در سالهاي 1948، 1949 و1950 قهرمان ليگ اين كشور شد و در سال 1951 به دسته پائينتر سقوط كرد؛ در سال1952 به ليگ اصلي بازگشت و دوباره در سال 1953 قهرمان ليگ شد، اشاره كرد. يا مثال ديگر تيم ليگاي كيتو، قهرمان اكوادور در سالهاي 1998 و 1999 است كه در سال 2000 سقوط كرد و يا تيمهايي مثل بران نروژ و يا هلسينگبورگ سوئد كه دو فصل متوالي قهرمان شدند و بعد به دسته پائينتر سقوط كردند.

 

يك اتفاق بعيدتر در ليگهاي مراكش و فنلاند رخ داده كه طي آن دو قهرمان به صورت متوالي به دسته پائينتر سقوط كردهاند. اسپانيا تنها ليگ بزرگ اروپايي است كه هرگز چنين اتفاقي را تجربه نكرده است. مارسي (در ليگ فرانسه)، يوونتوس و ميلان (ايتاليا)، نورنبرگ (آلمان) و منچسترسيتي (انگليس) با اين بحران مواجه شدهاند. سقوط منچسترسيتي در سال 1938 يكي از عجيبترين اتفاقات تاريخ فوتبال انگليس است. آنها در آن فصل برترين تيم ليگ از نظر تعداد گلهاي به ثمر رسيده بودند (با 80 گل) و با تفاضل گل 3+ در جايگاه يكي مانده به آخر قرار گرفتند. 79 سال بعد لسترسيتي در شرايط مشابهي قرار دارد.

 

يك مورد غيرقابل توضيح ديگر براي تيم ايي. پي ستيف الجزاير رخ داد. اين تيم در ليگ 1987-1986 به قهرماني رسيد و سهميه حضور در ليگ قهرمانان آفريقا براي فصل 1988-1987 را كسب كرد. آنها در آن تورنمنت به قهرماني رسيدند ولي در ليگ الجزاير به دسته پائينتر سقوط كردند.

 

در اين گزارش تقريباً 70 تيم هستند كه در فصلي كه براي دفاع از عنوان قهرمانيشان ميجنگيدند به دسته پائينتر سقوط كردند و حالا شرايط لستر به نحوي پيش ميرود كه ممكن است به زودي مجبور باشيم تا نام اين تيم را هم به اين ليست اضافه كنيم. بايد تا پايان فصل منتظر ماند و ديد كه آيا رؤياي شيرين فصل قبل به كابوس تبديل خواهد شد يا خير؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی