۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ازدحام جمعیت در دیداری از رقابت‌های لیگ آنگولا چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

17 كشته و 56 مصدوم در فوتبال آنگولا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، شروع ليگ فوتبال در آنگولا تلخ بود؛ درست مثل خبري كه از اين ليگ مخابره شد: در هفته اول ليگ اين كشور 17 تماشاگر جان خودشان را از دست دادند و 56 نفر هم مصدوم شدند. اين خبر كوتاه و تلخ را پليس آنگولا تأييد كرد تا ديگر همه شايعات تبديل به واقعيت شود. اورلاندو برناردو سخنگوي پليس آنگولا در گفتوگويي كه با خبرگزاري فرانسه داشته، ميگويد: «بازي در جريان بوده كه در ورودي ورزشگاه «4 ژانويه» ازدحام گستردهاي صورت ميگيرد. ازدحامي كه به مرگ 17 نفر ميانجامد و 56 نفر هم مصدوم شدند كه به بيمارستان منتقل شدهاند». بخش تلختر ماجرا اين است كه در ميان كشتهشدگان تعداد زيادي كودك ديده ميشود.

 

ورزشگاهي با گنجايش 12 هزار نفر

در گزارشي كه پليس ارائه كرده، آمده است كه صدها نفر از تماشاگران قصد داشتند با زور به ورزشگاه 12 هزارنفري كه گنجايشش از قبل پر شده بود، وارد شوند كه منجر به حادثهاي تلخ شده است. جمعيت بسياري به يكي از درها هجوم ميبرند و با شكستن آن به سرعت قصد ورود به ورزشگاه را داشتهاند كه در اين ميان بسياري زير دست و پا گير ميكنند و غالباً به علت خفگي جان خودشان را از دست ميدهند.

 

باشگاه ركرتيوو دو ليبولو كه به ورزشگاه 4 ژانويه رفته بود تا با سانتا ريتا ديدار كند، در نهايت با يك گل به برتري رسيد ولي سايت همين باشگاه هم روي خروجي سايتش به اين حادثه اشاره كرد و نوشت: «3 امتياز و يك پايان تراژيك». اين باشگاه هم با نوشتن سناريويي مشابه آنچه كه پليس آنگولا گفته، مينويسد: «دو تيم در زمين مشغول بازي بودند كه هواداران سعي كردند به زور وارد ورزشگاه شوند و بازي را ببينند. يكي از درها با فشار زيادي كه تماشاگران وارد كردهاند، باز ميشود و 17 نفر زير دست و پا جان خودشان را از دست ميدهند. اين فاجعهاي بيسابقه در فوتبال آنگولاست».

 

پليس مقصر است؟

آنطور كه سايت «آنگوپ»، خبرگزاري رسمي آنگولا نوشته، وزير ورزش اين كشور از فدراسيون فوتبال و مسئولان محلي خواسته هرچه سريعتر تحقيقاتشان در اينباره را تكميل كنند و گزارش اصلي اين فاجعه را ارائه كنند. وزير ورزش آنگولا در صحبتهايش به اين موضوع اشاره كرده كه «تصميمات لازم بعد از ارائه گزارش حتماً اتخاذ ميشود». با اين حال، رئيس باشگاه سانتا ريتا كه تيمش ميزبان اين بازي بود، در صحبتهايي از «خطاي فاحش» پليس حرف زده و گفته: «پليس هرگز نبايد اجازه ميداد اين عده از هواداران خودشان را به ورزشگاه و اطراف آن ميرساندند». پدرو انزولوزي همچنين به خبرگزاري پرتغالي لوزا ميگويد: «خيليها نميخواستند براي تماشاي اين بازي پولي پرداخت كنند، در نتيجه آنهايي كه بليت نداشتند، موفق به ورود به ورزشگاه نشدند. درست از همينجا بود كه آشوبها شروع شده و اين موضوع خيلي ناراحتكننده است. مورد مشخص اين است كه همه اين اتفاقات تقصير پليس است. خيلي راحت ميشد جلوي چنين فاجعهاي را گرفت؛ فقط كافي بود پليس حصار امنيتي ورود ممنوع به ورزشگاه را كمي بيشتر اطراف ورزشگاه ميكشيد». اين اتفاق در شرايطي بيرون از ورزشگاه افتاده كه حاضران در ورزشگاه خبري از آن نداشتهاند. سرجيو تارگيل، سرمربي سانتا ريتا به روزنامه پرتغالي دياريو دي نوتيسياس ميگويد: «هيچ شخصي در ورزشگاه متوجه اتفاقي كه بيرون از ورزشگاه افتاده بود، نشد».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی