نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از اینکه تیمش در بزرگ‌ترین بازی فوتبال ایران شرکت می‌کند، ابراز خرسندی کرد.

برانکو: برای بازی دفاعی استقلال برنامه داریم

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار استقلال - پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خدمت همه دوستان سلام عرض میکنم و بابت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تبریک میگویم. البته باید به مناسبت سالگرد شهدای چوار هم تسلیت بگویم.

خوشحالیم که بزرگترین بازی فوتبال ایران را پیشرو داریم
 وی در ادامه افزود: ما بازی حساسی پیشرو داریم و همیشه به بازیکنان میگویم باید افتخار کنیم که در بازیهایی مانند دربی شرکت میکنیم. آنها باید طوری بازی کنند که در پایان شادیشان را نشان بدهند، شور و شوقشان را باید در بازی نشان بدهند و این شادی همیشه به هواداران ما منتقل شده است. خوشحالیم که دربی و بزرگترین بازی فوتبال ایران را پیشرو داریم.

نیازی نیست که به بازیکنان انگیزه مضاعف بدهیم
 «بیشترین تماشاگران در کل دنیا در این بازیها حاضر میشوند»،  برانکو با بیان این جمله خاطر نشان کرد: فکر میکنم دیگر با این شرایط نیازی نیست که به بازیکنان انگیزه مضاعف بدهیم.

تلاش میکنیم در روند بردهای متوالی اخیرمان باقی بمانیم
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: شرایط این دربی متفاوت با دربی قبل است، چون هم ما و هم استقلال پس از پنج شش برد متوالی به دربی میآییم. استقلال هم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است و باید یک بار دیگر به آنها تبریک بگویم. آن چیزی که باید بگویم یک نمایش کاملاً ورزشی، یک جنگ ورزشی و هواداری پرشور ورزشی بین هواداران ما و استقلال را شاهد خواهیم بود. ما تلاش میکنیم در روند بردهای متوالی اخیرمان باقی بمانیم و استقلال هم این شرایط را دارد. درباره تیم خودم باید بگویم همه بازیکنان سلامت هستند، حتی ربیعخواه. تنها بازیکنی که همراه ما نخواهد بود، کمال کامیابینیاست که او هم محروم است.

جای خالی کمال حس میشود
 برانکو در مورد اینکه چه بازیکنی جانشین کمال کامیابینیا خواهد شد و از بین شهاب کرمی یا حسین ماهینی کدامیک را باید در پست هافبک دفاعی دید، گفت: طبیعی است که جای خالی کمال حس میشود و باید بگویم او تا به حال بهترین بازیکن یا یکی از بهترین بازیکنان ما بوده است. البته تیم ما قائم به فرد نیست و بدون او هم میتوانیم کار کنیم.

استقلالیها هم دنبال پیروزی هستند اما ما کار خودمان را میکنیم
 وی درباره اینکه استقلال با شکست السد شرایط خوبی دارد و این کار پرسپولیس را سخت نمیکند، گفت: بله، آنها سرحال هستند و شرایط خوبی دارند. گفتم که با بردهای اخیر از دور رفت شرایطشان بهتر است. استقلالیها السد را شکست دادند و انگیزهشان برای دربی هم بالاست. همانطور که گفتم استقلال انگیزه مضاعف دارد و طبیعی است آنها هم برای پیروز شدن و رسیدن به اهدافشان برنامهریزی میکنند و به دنبال پیروزی هستند، اما ما کار خودمان را میکنیم.

دورهمی قبل از دربی میتواند تمرکز تیم را بههم بزند و موافق آن نبودم
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به شایعه مساوی شدن بازی پس از میهمانی مشترک دو تیم، گفت: قطعاً این درست نیست. طبیعی است خیلیها هر طور دوست دارند، میتوانند فکر کنند. البته باید بگویم این دور هم جمع شدن خواست اسپانسر بود که من با آن موافق نبودم. این به من مربوط نمیشود و در اختیار باشگاه است، اما این گردهماییها میتواند تمرکز تیم را به هم بزند. من رفاقت در این شرایط و در بازی را متوجه نمیشوم و سَرم نمیشود و فقط به دنبال برد هستم. بعد از بازی رفاقت ما سر جای خودش است.

به رکوردها فکر نمیکنم و هدفم بازی خوب و پیروزی در دربی است
 برانکو در مورد رکورد شکستناپذیری علیرضا منصوریان مقابل پرسپولیس اظهار داشت: من به رکوردها فکر نمیکنم. آنها بیایند یا نه و رکورد داشته باشند یا نه، من فقط به بازی با استقلال فکر میکنم که خوب بازی کنیم و برنده شویم. فقط به همین فکر میکنم.

توجه خاصی روی نقاط ضعف استقلال داریم
 وی راجع به ضعف استقلال و سیدمهدی رحمتی که از راه دور گلهای بدی خورده  و اینکه آیا روی این نقطه ضعف کار کردهاند یا نه، گفت: خوشحالم که ضعفهای استقلال را به من میگویید و به من گوشزد میکنید! ما توجه خاصی روی این مسئله داریم، اما به این شکل منصوریان را ناراحت میکنید که اسرارش را فاش میکنید. ما به هر طریقی میتوانیم به تیم تاکتیک بدهیم، اما این بازیکنان هستند که در زمین بازی میکنند و باید تاکتیکها را اجرا کنند، آن هم مقابل 100 هزار هوادار که حضورشان کار را سخت میکند و باید ببینیم شرایط در بازی چه میشود.

استقلالیها 3 بازیکن را ببندند، 5 یا 6 بازیکن دیگر وارد عمل میشوند
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که منصوریان گفته است اگر مقابل سه بازیکن پرسپولیس را بگیرند میتوانند برنده دربی باشند، گفت: ما فردا بازی را با 11 نفر شروع میکنیم و لیستمان مجموعاً 20 نفره است. اگر آنها سه بازیکن را ببندند، پنج یا شش بازیکن دیگر عمل خواهند کرد. آره داداش!

همه ما خواب بازی مقابل 100 هزار تماشاگر را میبینیم
برانکو در خصوص اینکه بازیکنان پرسپولیس در این فصل بارها مقابل 1000 هزار هوادار بازی کردهاند و این برای اولین بار است که بازیکنان جوان استقلال مقابل این همه هوادار به میدان خواهند رفت و آیا این ضعفی برای تیم حریف نیست، گفت: قطعاً نمیتوان گفت این ضعف است. در نهایت همین بازیکنان جوان را ما هم داریم. بازیکنان جوان استقلال مقابل السد تواناییهای خود را نشان دادند. من به عنوان یک بازیکن قدیمی و البته مربی، معتقدم انگیزه و لذت بالاتر از این وجود ندارد و همه ما خواب این را میبینیم که مقابل 100 هزار هوادار بازی کنیم. این حضور به همه ما انگیزه میدهد و به نظرم این اتفاق هم اصلاً برای استقلال ضعف نیست.

میدانیم که استقلال مهرههای بسیار خطرناکی دارد
 وی در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان نفر اول کادرفنی پرسپولیس چه وظایفی به بازیکنان خود در دربی سپردهاید، عنوان کرد: من و شاگردانم همه برای استقلال احترام زیادی قائل هستیم و میدانیم که این تیم مهرههای بسیار خطرناکی دارد. به طور مثال اگر جابر انصاری بازیکن رزرو باشد، میتواند به بازی آمده و مثل بازیهای قبل گل سرنوشتسازی بزند یا کاوه رضایی و چند بازیکن دیگر استقلال که نمیخواهم از آنها اسم ببرم. آنها در بازیهای اخیر خود بسیار عالی نتیجه گرفتهاند و ما بدون توجه به شرایط جدول به مصاف استقلال میرویم. من کاری به بازی استقلال ندارم و به طور کلی میگویم ما فقط برای برد به میدان میرویم و هدفی غیر از این نداریم.

برنامهریزی مسابقات لیگ توسط ما صورت نگرفته است
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به اینکه گفته میشود منصوریان اعلام کرده است پرسپولیس در شرایط بهتری به استقبال دربی میآید از این جهت که بازیکنان این تیم استراحت بیشتری داشتهاند، خاطرنشان کرد: برنامه مسابقات را ما تدوین نکردهایم. به طور مثال خود ما هم بعد از بازی با استقلال باید خیلی زود به مصاف سپاهان برویم، در حالی که حریفمان بیش از یک هفته استراحت کرده است و ما فقط چهار روز فرصت استراحت داشتهایم. به هر حال این برنامهریزی توسط ما صورت نگرفته است. من فقط نظرم را گفتهام و امیدوارم برداشت غلطی از صحبتهایم نشود.

مطمئنم استقلال در 20 دقیقه اول بازی فردا حمله خواهد کرد
 برانکو در واکنش به اینکه گفته میشود استقلال فردا با تفکرات دفاعی منصوریان راهی میدان خواهد شد و این مربی اعلام کرده از تاکتیک اتلتیکومادرید استفاده خواهد کرد،  تأکید کرد: آیا منصوریان به شما خبرنگاران گفته است که میخواهد مقابل ما دفاعی بازی کند؟! آیا اتلتیکومادرید بسته بازی میکند؟! نه، این حرفها نیست. فلسفه هر تیمی در زمین مشخص میشود. این حرفها را به ما غالب نکنید! من مطمئن هستم استقلال در 20 دقیقه اول بازی فردا حمله خواهد کرد.

به بازیکنانم گفتهام با قلب داغ و مغز خنک راهی میدان شوند
 وی در واکنش به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه فکر میکند مهمترین عامل پیروزی در دربی چه میتواند باشد، یادآور شد: دربی بازی خاصی است، مسابقهای که نمیشود نتیجه آن را پیشبینی کرد. اینگونه بازیها نه معیاری دارد و نه قانونی. من دو سال پیش را مثال میزنم، زمانی که ما برای بقا میجنگیدیم و استقلال برای قهرمانی، اما این پرسپولیس بود که دربی را با گل علی علیپور یک بر صفر برد. منظور ما این است که اصلاً نمیشود دربی را پیشبینی کرد. تیمی که بیشتر امتیاز دارد ملاک نمیشود حتماً دربی را ببرد. بازیکنان در این مسابقه با قلب و مغز خود بازی میکنند و عامل موفقیت انگیزه و هوش آنهاست. من به بازیکنانم گفتهام با قلب داغ و مغز خنک راهی میدان شوند.

اگر استقلال دفاعی بازی کند، راه حل داریم
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اگر استقلال به بازی بسته روی بیاورد چه تدبیری خواهد داشت، گفت: بازی مقابل تیمهایی که به دفاع فشرده روی میآورند سخت است، فرقی نمیکند استقلال باشد یا هر تیم دیگری. ما هم باید در اینطور بازیها نشان دهیم که چطور از سد دفاع عبور کنیم. برای این کار راه حل داریم و در بازیهای قبل به خوبی این را نشان دادهایم. من یک مثالی بزنم. ما فصل پیش با نتیجه 4 بر 2 استقلال را بردیم. آمار آن بازی را نگاه کرده و آن را با بازی رفت ما مقایسه کنید. با این مقایسه به این نتیجه میرسید که در بازی رفت که نتیجه صفر- صفر شد موقعیتهای ما بیشتر بوده است.

همانطور که فصل را شروع کردیم، به اتمام خواهیم رساند
 برانکو درباره اینکه برخیها عنوان میکنند چون استقلال و تراکتورسازی نتوانستند نیمفصل بازیکن بگیرند پس دیگر پرسپولیس رقیبی ندارد و راحت قهرمان لیگ میشود، اظهار داشت: من مقابل این حرفها فقط میخندم. ما تیمی بودهایم که از اول فصل نشان دادیم که چه کیفیتی داریم. دوست دارم یکی بیاید و به ما ثابت کند آیا حتی در یک بازی هم شده است که ما مستحق کسب امتیاز نبوده باشیم یا به خاطر اشتباه داور بازی را برده باشیم. من به شاگردانم افتخار میکنم و اگر الان صدرنشین لیگ هستیم به خاطر زحمات زیاد و کیفیت کارمان است. این حرفها نمیتواند تلاش ما را زیر سؤال ببرد. برخی دنبال این هستند که این اتفاق رخ دهد. شما خودتان میدانید که من چقدر تیمم را قبول دارم و اعتقاد دارم بازیکنانم حرفهای هستند پس بار دیگر به آنها بابت صدرنشینیشان تبریک میگویم. مطمئن باشید ما همانطور که فصل را شروع کردیم، به اتمام خواهیم رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی