نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرحله حذفی لیگ اروپا امشب شروع خواهد شد و منچستریونایتد و رم در مهمترین بازیها به مصاف رقبا خواهند رفت.

يونايتد مورينيو در فكر اولين قهرمانی اروپایی

به گزارش روزنامه خبرورزشی، مرحله حذفي رقابتهاي ليگ اروپا هم امشب با برگزاري 16 ديدار از دور رفت آغاز خواهد شد و در مهمترين بازيها منچستريونايتد ميزبان سنتاتين است و رم در اسپانيا مهمان ويارئال خواهد بود. 

 

شياطينسرخ؛ شانس اول قهرماني

فصل جديد ليگ اروپا با بيميلي ستارههاي بزرگ منچستريونايتد آغاز شد. ژوزه مورينيو هم هيچگاه از قهرماني اين رقابتها صحبت نكرد و مشخص بود حضور در رقابتي جز ليگ قهرمانان اروپا او را راضي نميكند. نتايج بد ابتداي فصل در ليگ برتر باعث شد تا كمكم رقابتها براي شياطينسرخ جديتر شود. پس از اينكه در خطر حذف شدن قرار گرفتند به يكباره با دو برد ارزشمند برابر فاينورد و زوريا صعودشان را جشن گرفتند. حالا وضعيت فرق كرده و منچستريونايتد هم در ليگ برتر خوب نتيجه ميگيرد و هم مدعي اول قهرماني ليگ اروپا به حساب ميآيد. در مرحله يكشانزدهم نهايي روي كاغذ قرعه خوبي براي منچستريونايتد درآمده. سنتاتين فرانسه با وجود اينكه به عنوان صدرنشين گروه C به مصاف منچستريونايتد خواهد رفت اما مشخصاً در سطح پايينتري قرار ميگيرد و شانس صعودش هم به مراتب كمتر خواهد بود. تيم پنجم جدول ردهبندي ليگ فرانسه يك بازيكن ويژه هم در تركيب خودش دارد؛ فلورنتين پوگبا برادرِ گرانقيمتترين بازيكن جهان. البته برادرِ پل پوگبا برخلاف او پيراهن فرانسه را نپوشيده و بازيكني گينهاي به حساب ميآيد. فصل 1978-1977 در رقابتهاي جام در جام باشگاههاي اروپا دو تيم به مصاف هم رفتند كه در مجموع بازي با برتري 3 بر يك منچستريونايتد تمام شد. منچستريونايتد در رقابتهاي ليگ اروپا و جام يوفاي سابق 24 مرتبه برابر فرانسويها بازي كرده كه 12 برد، 10 تساوي و فقط 2 باخت حاصل كار آنها بوده است. 

 

كار سخت رم برابر زيردريايي زرد

در كنار منچستريونايتد بدون شك يكي ديگر از شانسهاي قهرماني ليگ اروپا تيم دوم جدول سري A است. رميها در مرحله پليآف ليگ قهرمانان شكست خوردند و در نهايت به كارشان در ليگ اروپا ادامه دادند. رم در گروه E شكست نخورد اما در برخي بازيها در خط دفاعي متزلزل نشان داد و 3 مرتبه برابر تيمهاي كمنام و نشان گروه خودش به تساوي رسيد. رم هم اين هفتهها در ليگ ايتاليا وضعيت خوبي دارد و همين اتفاق روحيه شاگردان اسپالتي براي موفقيت در ليگ اروپا را بهتر ميكند. حريف امشب رم در ورزشگاه «المادريگال» سخت به رقبا باج ميدهد. فصل قبل ويارئال تا مرحله نيمهنهايي رسيد و بزرگاني همچون ناپولي و بايرلوركوزن را حذف كرد. وجه تشابه آنها با رم حضور در مرحله پليآف ليگ قهرمانان است. زيردريايي زرد هم با شكست در آن رقابتها به ليگ اروپا رفت و در مرحله گروهي هم با 9 امتياز در رده دوم گروه L قرار گرفت. در جام يوفا سال 2004 دو تيم با يكديگر ديدار كردهاند كه ويارئال در خانه 2 بر صفر پيروز شد و رم هم در خانه خودش 2 بر يك حريف را مغلوب كرد. 

 

قرعه خوب براي تاتنهام؛ سخت براي آلكمار

در يكي ديگر از ديدارهاي مهم اين مرحله تاتنهام بايد به مصاف خنت بلژيك برود. تاتنهام كه برخلاف ليگ برتر انگليس در ليگ قهرمانان اروپا نمايش خوبي نداشت تنها موفق شد با حضور در رده سوم گروه E به كار در رقابتهاي اروپايي ادامه بدهد. آنها براي اولين مرتبه در تاريخ به مصاف خنت خواهند رفت كه اين فصل در گروه H ليگ اروپا پشت سر شاختار دونتسك دوم شد. بوروسيا مونشنگلادباخ كه در گروه C ليگ قهرمانان اروپا كار سختي داشت در نهايت پايينتر از بارسلونا و منچسترسيتي و بالاتر از سلتيك سوم شد. اين تيم آلماني به مصاف فيورنتينا خواهد رفت و انتظار ميرود جدالي پاياپاي بين دو تيم برگزار شود. فيورنتينا يكي از تيمهاي خوب مرحله گروهي بود و در گروه J صدرنشين شد. آلكمار هلند با عليرضا جهانبخش به ليون فرانسه برخورد كرده. تيمي كه با خريد ممفيس دپاي شرايط بهتري پيدا كرده و شب سختي را در ورزشگاه «آفاس» براي تيم هلندي رقم خواهد زد. آلكمار در گروه D به سختي صعود كرد و ليون هم در گروه H ليگ قهرمانان سوم شد و به ليگ اروپا رسيد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی