نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب دیدار منچستریونایتد و سنت‌اتين‌‌با جدال برادران پوگبا جذابتر خواهد شد.

پوگبــا عليه پوگبــا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، رقابتهاي مرحله يكشانزدهم نهايي ليگ اروپا در شرايطي از امشب پيگيري ميشود كه بدون ترديد يكي از جذابترين رقابتهاي اين مرحله مربوط به تقابل تيمهاي سنتاتين فرانسه و منچستريونايتد انگليس است؛ نه به اين خاطر كه اين بازي ميتواند «ته» جذابيت فني باشد بلكه به اين خاطر كه قرار است دو برادر رودرروي هم قرار بگيرند؛ اولي پل پوگبا گرانقيمتترين بازيكن فوتبال است و دومي هم فلورنتين (به فرانسوي فلورنتَن) كه قرار است در سنتاتين مانع گلزني برادر و همتيميهاي برادرش شود. البته برادران پوگبا به همين دو نفر ختم نميشوند و يكي ديگر هم به احتمال فراوان از روي سكو بازي را تماشا ميكند؛ ماتياس. خيلي از رسانهها از همين حالا از اين بازي به عنوان «برادركشي پوگباها» و يا «تقابل فرهنگ پوگباها» صحبت كردهاند ولي ماتياس برادري كه نظارهگر تقابل دو برادر ديگرش است در گفتوگو با ژورنال دو ديمانش ميگويد نتيجه اين بازي برايش كوچكترين اهميتي ندارد: «نتيجه آخرين چيزي است كه نگرانش هستم و تمام تلاشم اين است كه خودم را به اين مسابقه برسانم. به عبارت سادهتر بگويم كه مجبورم كه باشم. راستش وقتي قرعهكشي را ديدم و فهميدم كه پل و فلورنتين به هم خوردهاند باورم نميشد. اين قشنگترين روز زندگيام خواهد بود».

 

پوگبا قهرمان پينگپنگ شد

شايد باورش كمي سخت باشد ولي برادران پوگبا (ماتياس و فلورنتين دوقلو هستند) هر روز با هم از طريق واتسآپ و فيستايم صحبت ميكنند و حال يكديگر را ميپرسند ولي براي شروع ماجراي برادران پوگبا بايد سري به سالهاي اخر دهه 90 زد. همان زمان كه خانواده پوگبا در محله رناردير در سن مارن زندگي ميكردند. ماتياس درباره پل كه كوچكتر از دو برادر ديگر است ميگويد: «پل از همان زمان استعدادش را نشان داده بود. اسمش را سوباسا گذاشته بودند در حالي كه ما دوقلوها را برادران تاچيبانا (شخصيتهاي كارتون فوتباليستها) صدا ميكردند». البته شرايط زندگي براي برادران پوگبا به گونهاي پيش رفته كه خيلي شبيه به سناريو يك افسانه ژاپني نيست. هر سه بزرگ شدهاند و با قابليتهاي مختلف در پستهاي مختلف و البته تيمهاي متفاوتي بازي ميكنند. حتي تيمهاي ملي اين برادران هم متفاوت است (پل براي فرانسه بازي ميكند و دوقلوها براي گينه). ماتياس ميگويد: «همان موقع كه بچه بوديم اين موضوع در سرمان بود كه سخت كار كنيم. به خودمان ميگفتيم بايد خيلي تلاش كنيم. امكان نداشت تا با توپ چيز جديدي ياد نگرفتيم به خانه برگرديم. از همان زمان مجسم كرده بوديم در يك تيم كنار همديگر يا در تيمهاي مختلف مقابل يكديگر بازي كنيم. حالا اين آرزو برآورده شده هرچند كه كامل نيست ولي خب دو تا از سه برادر هم بازي كنند براي خودش خيلي است». ماتياس بعد از كشورگرديهاي مختلف و بازي در انگليس، ايتاليا و اسكاتلند حالا به هلند رفته و در روتردام بازي ميكند: «اين عوض كردن تيمها برگرفته از خاصيت ماجراجويي خانواده ما دارد». ماتياس مثل دو برادر ديگرش نتوانسته به ثبات خوبي در فوتبال برسد ولي ميگويد: «ديدن اينكه دوتاي ديگر قرار است در يك مسابقه اروپايي با هم بازي كنند به من انگيزه زيادي ميدهد».

 

تقابل در پينگپنگ

البته تقابل و بازي در كنار يكديگر موضوع تازهاي براي برادران پوگبا نيست؛ آنها زماني كه 11 ساله بودهاند در فينال رقابتهاي پينگپنگ سن مرن با هم روبهرو شدهاند! در آن فينال فلورنتين توانست ماتياس را ببرد و قهرمان شود: «در پينگپنگ خيلي قوي بوديم؛ ميتوانستيم اصلاً پينگپنگباز شويم ولي در نهايت فوتبال را انتخاب كرديم». ماتياس درباره اختلاف سنيشان با پل هم ميگويد: «تفاوت ما دوتا با پل در سن و سال است وگرنه ما با هم يك «هتتريك» كامل هستيم!». برادران پوگبا به غير از فوتبال در حركات موزون هم با يكديگر فعاليت و بعضاً رقابت ميكنند؛ ويدئوهاي منتشر شده از آنها در شبكههاي اجتماعي به خوبي بيانگر اين موضوع است. البته اين سه نفر ترجيح ميدهند غالباً با هم باشند؛ دو سال پيش هر سه نفر آنها به ميامي سفر كردند تا براي اولين بار هم تعطيلاتشان را كنار يكديگر سپري كنند.

 

هي برادر پوگبا!

شرايط براي برادران پوگبا از زماني كه پل به منچستريونايتد برگشته و برچسب «گران قيمتترين بازيكن دنيا» را به خودش ديده فرق كرده؛ البته نه براي پل بلكه براي فلورنتين و ماتياس. ماتياس در اين مورد ميگويد: «جديداً اگر كسي من را ببيند ميگويد «برادر فلاني». اين موضوع البته بد هم نيست ولي هركدام از ما هويتهاي مستقل خودمان را داريم. اسم كوچك من «برادر فلاني» نيست! حتي بعضي وقتها در خيابان به من ميگويند «هي برادر پوگبا!»؛ بامزه است چون پوگبا فاميل ما است نه اسم برادرم. خب وقتي ميگويند پوگبا، خودم هم پوگبا هستم...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی