نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حكایت استقلال سال 95، حكایت غریبی بود! تیمی كه این روزها بهترین بازی را به نمایش می‌گذارد و «هی می‌برد و هی می‌برد» درست همان تیمی است كه بازی‌اش صدای همه را درآورده بود!

1-بعد از آنكه چشمها را شستند، بعد از آنكه جور دیگری دیدن را آغاز كردند، فوتبالبلدی و بازیهای صحیح خود را هم آغاز نمودند! بازیهای دیدنی و بازیهای تماشایی را؛ استقلال به یكباره از درون دچار تحول شد! استقلال به یكباره از درون كیفیتاً دگرگون شد!

در استقلال كسانی «بودند» كه نابوده انگاشته میشدند!

در استقلال كسانی بودند كه نادیده گرفته میشدند!

استقلال آنچه خود داشت را از بیگانهها تمنا میكرد! استقلال كاری به كار بودهها نداشت! استقلال كاری به كار داشتهها نداشت! مزد بدسلیقگی اولیه نتایج روزهای اول بود! پاداش چشم بستن بر ثروت انسانی استقلال، بازیهای نامطلوب روزهای نخست بود!

استقلال اول باور خود را عوض كرد! استقلال اول نگاه خود را واقعبین كرد و سپس تیم خوب كنونی شد! بعد از باورمندی به خودش! به جوانان خودش!

2- استقلال تن به تغییر لازم و بایسته داد! قبل از آنكه دیر شود! استقلال وارد مدار جوانگرایی هم شد! پیش از آنكه جوانانش هم در حین جوانی، پیر شوند!

استقلال به بازی صحیحی روی آورد كه اساسش و فلسفهاش دو حرف بود: ...همه حمله ...همه دفاع! جوانان، اینجا بود كه دیده شدند! جوانان برای این نوع از بازی بود كه پسندیده شدند! راه انداختن بازی پرفشار! وادار كردن حریفان به بیش دویدن و در نتیجه، خسته شدن، كم آوردن و باختن!

استقلال میدانست كه هر قویای، اول ضعیف شد و بعد باخت! استقلال با مردان جوانش هجومی بازی كرد كه هر حریفی را اول ضعیف كرد و سپس «طوق باخت» را به گردنش انداخت!

اینجور بازی كردن، لازمهاش جوانی است! ولع و اشتها است! سیریناپذیر بودن است! حرف گوش كردن است و تاكتیكپذیر بودن! همه خواصی كه در جوانهاست و در باتجربهها، اگر هم پیدا شود، كمرنگ و كممقدار و اندك است و نامؤثر!

3- استقلال از بازی با السد بود كه «هفتخوان» آسیایی خود را آغاز كرد! استقلال، از بازی با السد بود كه جوانباوریاش را عملاً به عرصه نمایش گذارد!

حالا، آقای تیم استقلال- آقای علیرضا منصوریان- یك «ششخوان» دیگر پیش رو دارد! برای تكمیل هفتخوان آسیاییاش!

دست منصوریان پر است! بازیكنان او، باهوشند و بازیبلد! هم حرف را میفهمند و هم حرف را پیاده میكنند! گفتن و درست گفتن از منصوریان، به كار بستن و كاربردی كردن اصول درست از بازیكنان! سرعت در انتقال مفاهیم از منصوریان، سرعت عمل و سرعت در حركت از بازیكنان!

***

امروز استقلال در ورزشگاه آلمكتوم دبی، چگونه بازی خواهد كرد؟ مثل بازی با ذوبآهن؟ عین بازی با السد؟ نظیر فوتبالی كه در شهرآورد تهران عرضه نمود؟

اگر اینطور باشد، كار تمام است! اگر اینطور باشد، استقلال گام بلندی برخواهد داشت! با جوانانش، یعنی با تیم بهترش!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی