۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب اولی فینال فصل جاری انگلیس برگزار خواهد شد و منچستریونایتد و ساوتهمپتون برای قهرمانی جام اتحادیه خواهند جنگید.

آقای ‌خاص اولین جام را در ومبلی می‌گيرد؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، امشب در ورزشگاه ومبلي شهر لندن از ساعت 20 به وقت ايران تيمهاي منچستريونايتد و ساوتهمپتون به مصاف هم خواهند رفت تا نخستين قهرمان فصل فوتبال انگليس مشخص شود. 

 

منچستريونايتد؛ اولين فصل، اولين جام براي ژوزه

با شروعي كه منچستريونايتد در فصل جاري داشت كسي فكر نميكرد تيمِ ژوزه مورينيو بتواند فيناليست اولين جامِ فصل شود. شكست سنگين برابر چلسي نقطه عطف شياطينسرخ بود. بعد از بازي ماهِ اكتبر سال 2016 يونايتد در 16 ديدار ليگ برتري شكست نخورد و در رقابتهاي حذفي بالاتر و بالاتر آمد؛ در جامحذفي تا دور ششم رسيدهاند و در جام اتحاديه هم سرانجام فيناليست شدند. باخت در زمينِ هالسيتي خللي در روند حركتي تيمِ آقاي خاص ايجاد نكرد و حالا اين شانس را دارند تا اولين تيمي باشند كه در فصل جاري فوتبال انگليس و اروپا جام ميگيرند. شايد ارزش جام اتحاديه بسيار پايينتر از جامحذفي و ليگ برتر باشد اما ميتواند براي ادامه كار روحيهاي مضاعف به منچستريها بدهد. يونايتد با شكست نورتهمپتون، منچسترسيتي، وستهميونايتد و هالسيتي رقيب ساوتهمپتون شده، تيمي كه روي كاغذ ميتواند حريف آساني باشد ولي سادهانديشي ميتواند همين جام را از دستِ مورينيو و شاگردانش دربياورد. 

 

ساوتهمپتون؛ فيناليست غيرمنتظره

هميشه جام اتحاديه بيش از جامحذفي در فوتبال انگليس شاهد حضور تيمهاي شگفتيساز در مراحل بالا و حتي فينال بوده. در سالهاي اخير ديدهايم كه تيمهايي مثل ساندرلند، سوآنزي، بردفورد، بيرمنگام و بسياري از تيمهاي كوچك ديگر تا فينال هم رسيدهاند. اگرچه ساوتهمپتون نسبت به تيمهاي نام برده شده تيم قدرتمندتري محسوب ميشود اما پس از جدايي رونالد كومان از اين تيم كسي فكر نميكرد با هدايت كلود پوئل فرانسوي فيناليست اتحاديه شوند. با وجود حضور در ليگ اروپا از مرحله گروهي حذف شدند و در ليگ برتر شرايط خوبي ندارند. ساوتهمپتون در 6 بازي از 8 ديدار اخيرش در ليگ برتر شكست خورده و نشاني از آن تيم سرسخت فصول اخير با مربي هلندي سابقش را ندارد اما مرور مسيري كه اين تيم در جام اتحاديه طي كرده نشان ميدهد حريف دستوپا بستهاي براي يونايتد نخواهد بود. شكست كريستالپالاس، ساندرلند، آرسنال و ليورپول نشان ميدهد آنها راه پيروزي در ديدارهاي حذفي را به خوبي بلدند.  

 

مصدومان و محرومان

مايكل كريك، هنريخ مخيتاريان و فيل جونز سه مصدوم منچستريونايتد هستند كه البته احتمال رسيدن آنها به بازي امشب وجود دارد. ساوتهمپتون يك لشكر مصدوم دارد كه كار را در فينال براي آنها سخت خواهد كرد. ويرجيل فانديك، الكس مككارتي، مت تاگارت، مارتين كاسرس، ژرمي پايت و چارلي آستين همگي امشب به طور قطع بازي نخواهند كرد.

 

آخرين جدال

بازي رفت دو تيم در فصل جاري روز نوزدهم آگوست 2016 برگزار شد كه منچستريونايتد با دو گلِ زلاتان ايبراهيموويچ موفق شد ساوتهمپتون را شكست بدهد.  

 

آمار بازي

4) منچستريونايتد با كسب 4 قهرماني چهارمين تيم پرافتخار جام اتحاديه است. اين تيم 4 مرتبه هم نايب قهرمان شده.

0) ساوتهمپتون تا به حال فقط يك مرتبه در سال 1979 به فينال جام اتحاديه رسيده و همان يك مرتبه هم با شكست برابر ناتينگامفارست قهرمان نشد.

9) شياطينسرخ براي نهمين مرتبه فيناليست جام اتحاديه شدهاند و تنها ليورپول با 12 حضور ركورد بهتري از آنها دارد.

0) ساوتهمپتون در حالي بدون گل خورده به فينال جام اتحاديه رسيده كه اين ركورد را فقط يك مرتبه تاتنهام در فصل 1982-1981 داشت و در نهايت آنها با شكست برابر ليورپول نايب قهرمان شدند.

3) ژوزه مورينيو با سه قهرماني جام اتحاديه پس از برايان كلاف و الكس فرگوسن با 5 و 4 قهرماني پرافتخارترين مربي است.

41) منچستريونايتد و ساوتهمپتون 41 سال پيش در يك فينال ديگر به مصاف هم رفتند كه جامحذفي بود. آن بازي را ساوتهمپتون از منچستر برد و تنها قهرمانياش در رقابتهاي حذفي را جشن گرفت.

0) آقاي خاص هيچگاه در فينالهاي حذفي انگليس (جام اتحاديه و جامحذفي) شكست نخورده است.

1) كلود پوئل، سرمربي ساوتهمپتون، پيش از اين فصل يك مرتبه فيناليست يك رقابت حذفي بوده كه جام اتحاديه فرانسه در سال 2001 بود. آن زمان او مربي موناكو بود و در فينال برابر ليون شكست خوردند.  

 

تركيب احتمالي دو تيم

منچستريونايتد: دخئا، والنسيا، بايلي، اسمالينگ، بليند، فليني، اِررا، پوگبا، ماتا، مارسيال و ايبراهيموويچ

ساوتهمپتون: فورستر، سوارس، استفنز، يوشيدا، برتراند، ديويس، رومئو، وارد پراوس، تاديچ، ردموند و گابياديني

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی