نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت‌های تنيس دبی باز هم حساسیت را به تنیس دنیا خواهد آورد.

راجر- اندی به ياد بازی برگزار نشده در استراليا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، رقابتهاي سطح اول تنيس دنيا در بخش مردان از چند روز آينده دوباره جان ميگيرد؛ اين بار به خاطر تورنمنت دبي است كه دوباره تعدادي از مردان سرشناس دنيا به صف شدهاند تا براي رسيدن به عنوان قهرماني اين تورنمنت مبارزه كنند. راجر فدرر، اندي ماري و استانيسلاس واورينكا چهرههاي سرشناسي هستند كه قرار است در اين تورنمنت به مصاف هم بروند. راجر فدرر درست سه هفته بعد از اينكه فاتح رقابتهاي اوپن استراليا شده، خودش را به دبي رسانده تا دوباره در اين جام افتخارآفريني كند. او تا همينجاي كار در اين رقابتها 7 عنوان قهرماني دارد: 2003، 2005، 2007، 2012، 2014 و 2015. شايد يكي از محبوبترين جامهاي تورنمنتهاي غير از گرنداسلم براي راجر فدرر همين رقابتهاي دبي باشد كه سالهاست راه قهرمان شدن در آن را از بر است.

 

سدي به نام ماري

البته اگر قرار باشد فدرر براي هشتمين بار به قهرماني در دبي برسد، بايد سطح بازياش را بالاتر از چيزي ببرد كه بوده؛ ماجرا از اين قرار است كه طبق قرعهكشي اين رقابتها راجر فدرر و اندي ماري اگر از سد رقبايشان بگذرند، در مرحله نيمهنهايي اين تورنمنت به هم ميرسند. به عبارت ساده فقط يكي از اين دو ممكن است به فينال برسد. البته فدرر كه بخت چهارم قهرماني در اين تورنمنت محسوب ميشود، بايد در دور اول به مصاف بونوآ پر فرانسوي برود؛ اين براي چهارمين بار است كه فدرر با بونوآ قرار است بازي كند و خبر خوب براي تنيسباز سوئيسي اينكه در هر سه تقابل قبلي برنده كه شده هيچ، بلكه هيچ ستي را هم به رقيب فرانسوياش نداده است. ديگر فرانسوي كه ممكن است قبل از صعود به نيمهنهايي به راجر فدرر بخورد لوكا پويي است؛ بخت شماره 7 قهرماني اين تورنمنت. موردي كه درباره پويي و فدرر بايد گفت، اين است كه دو رقيب تمريني همديگر هستند و مدتهاست با هم تمرين ميكنند. اينكه قرار باشد در مرحله يكچهارم نهايي تنيس دبي با هم مبارزه كنند، ميتواند جذابيت نهفته اين جام تلقي شود.

 

واورينكا برگشته

اندي ماري مرد شماره يك تنيس دنيا، سال جديد ميلادي را با يك شوك بزرگ شروع كرده؛ او در اوپن استراليا اولين گرنداسلم سال در ميان شگفتي در مرحله يكهشتم نهايي مقابل ميشا زفرف آلماني- روسي تن به شكست داد و از گردونه بازيها كنار رفت. او كه قرار بود در آن تورنمنت در يكچهارم نهايي به فدرر برسد، در نهايت از آن تقابل محروم شد تا راه براي راجر براي رسيدن به ديدار نهايي باز شود. البته ماري در تورنمنت دبي تا قبل از رسيدن به فدرر در نيمهنهايي كار به مراتب راحتتري در مقايسه با همتاي سوئيسياش دارد چون بايد با مالك جزيري و ژيل مولر تقابل كند.

 

البته در قسمت پايين جدول هم يك چهره جذاب براي تنيسدوستان وجود دارد: استانيسلاس واورينكا. بخت شماره دوي قهرماني اين رقابتها كه بعد از سپري كردن دوران مصدوميتش قرار است دوباره راكت به دست شود. او قرار بود هفته گذشته در تورنمنت روتردام به ميدان برود كه خوب نشدن مصدوميت زانويش مانع اين كار شد. قرعه براي استن البته از بقيه دشوارتر به نظر ميرسد چون رقباي سرشناسي مثل گائل مونفيس، توماس برديچ و بائوتيستا آگوت انتظارش را ميكشند؛ هرچند كه او تورنمنت را با يك بازي تقريباً ساده مقابل محمد صفوت از مصر كه با وايلدكارت به اين مسابقات رسيده، شروع ميكند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی