۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارسایی‌ها امید زیادی به درخشش لیونل مسی و نتیجه گرفتن تیم‌شان برابر پاری‌سن‌ژرمن دارند.

تأثیرگذار مثل لئو

به گزارش روزنامه خبرورزشی، لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسا ستاره تیمش در بازی شنبهشب مقابل سلتاویگو بود. او که در این بازی عملکردی درخشان داشت، در 37 دیداری که دراین فصل برای بارسا انجام داده، 38 گل زده و 13 پاس گل داده. این یعنی ستاره آرژانتینی در 42/8 درصد از گلهای تیمش در این فصل تأثیری مستقیم داشته و بارسا به لطف درخشش او و سایر ستارههایش در این فصل به 122 گل رسیده.

 

مسی در عین حال بازیکنی است که در رقابتهای لالیگا بیشترین گلها را زده و بیشترین پاس گلها را داده. ستاره شماره 10 بارسا در 9 بازی دستکم یک پاس گل داده و از این حیث از همتیمیاش، لوئیس سوارس (با دادن پاس گل در 7 بازی) و یاگو آسپاس، بازیکن سلتاویگو که او نیز در7 بازی پاس گل داده، برتر است.

 

در رنکینگ برترین پاسور گلها، نام 4 بازیکن از بارسا دیده میشود؛ (مسی، لوئیس سوارس، آردا توران و نیمار) و سه بازیکن از اتلتیکو (گامیرو، گریزمن و کورئا) و تنها یک بازیکن از رئالمادرید (کریم بنزما) در لیست برترینها قرار دارند.

 

شادی تلفنی مسی

گل اول بازی شنبهشب توسط لئو مسی به ثمر رسید. او بعد از باز کردن دروازه سلتا، رو به سکوها با چهرهای کاملاً جدی دست راستش را به کنار صورتش آورد و ژست تلفن زدن را اجرا کرد و چند باری دستش را به بالا و پايین حرکت داد. این شادی عجیب مسی بحث و گمانهزنیهای فراوانی را ایجاد کرد. به خصوص اینکه در جریان بازی دو بار دیگر نیز این ژست را تکرار کرد. در هر سه بار چهره مسی کاملاً جدی بود. این شادی، حرکت غیرمعمولی از مسی بود چرا که او به ندرت ژستهای متفاوتی را به نمایش میگذارد و معمولاً بعد از گلزنی به آسمان اشاره کرده و گلش را به مادربزرگ فقیدش هدیه میکند. البته او قبل از تقلید ژست تلفن هم به آسمان اشاره کرد و مادربزرگش را فراموش نکرده بود.

 

بعد از این ژست عجیب گمانهزنیهای زیادی در مورد اینکه مخاطب این پیغام مسی چه کسی بوده انجام شد؛ خیلیها میگفتند که این ژست او خطاب به مسئولان بارسا و در مورد تمدید قراردادش بوده؛ اما بعد از اتمام بازی و بازخورد فراوان این اتفاق، مسی اعلام کرد که مخاطبش یکی از اقوام (یکی از برادرزادههایش) بوده که در طول روز چندین بار با او تماس گرفته تا بابت یک مناسبت خانوادگی به او تبریک بگوید ولی او جوابگوی تلفن لئو نشده و بدین ترتیب در زمین چمن این مورد را به او یادآوری کرده. در بازی شنبه، رودریگو برادر مسی همراه با فرزندانش در سکوهای نوکمپ حضور داشت و شاهد درخشش برادرش بود.

 

خیز مسی برای کسب پیچیچی و کفش طلا

ستاره آرژانتینی بارسا با باز کردن دروازه سلتا، تعداد گلهایش در رقابتهای این فصل لالیگا را به 23 رساند و بدینترتیب نامش را در صدر لیست برترین گلزنان این فصل لالیگا میبیند. با این گلها او خیز بزرگی برای کسب کفش طلا نیز برداشت. تا پیش از این نام او و اوبامیانگ در کنار هم دیده میشد.

 

حالا مسی در 37 بازی این فصل، 38 گله شد و در 11 تا از 12 بازیهای اخیر تیمش در لالیگا گلزنی کرده و فقط مقابل بتیس در گلزنی ناکام ماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی