۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارت دادن به خوانمی و کارت ندادن به گریزمن شبه در اجرای قانون برای بالا دادن پیراهن ایجاد کرد.

قانون دقيق كارت زرد برای بالا دادن پيراهن در جريان مسابقات چيست؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، در يكي از بازيهاي هفته گذشته لاليگا بود كه خوانمي بازيكن رئال سوسيهداد بعد از گلزني مقابل ايبار، براي نمايش شعار روي پيراهن زيرياش، پيراهنش را بالا زد اما با كارت زرد داور روبهرو شد. او روي پيراهن زيرياش در بزرگداشت پابلو رائس، ورزشكار جوان و فقيد اسپانيايي نوشته بود: «هميشه قوي بودي؛ روحت شاد پابلو رائس».

 

اما اونديانوماينكو، داور آن بازي بدون لحظهاي درنگ و طبق قوانين فوتبال، كارت زردي را به او نشان داد. قانون اين است كه نبايد در جريان بازيها، هيچگونه پيغامي به نمايش گذاشته شود. دقايقي بعد از آن بود كه خوانمي در دقيقه 59 به خاطر كشيدن پيراهن بازيكن حريف كارت زرد ديگري را از داور گرفت و از زمين مسابقه اخراج شد.

 

چرا گريزمن كارت نگرفت؟

در دقيقه 10 بازي دو تيم اتلتيكومادريد و والنسيا، آنتوان گريزمن موفق به باز كردن دروازه ديگو آلوس شد. مهاجم فرانسوي پيراهنش را بالا زد تا جملهاي كه روي پيراهن زيرياش نوشته بود را به نمايش بگذارد. جمله اين بود: «تولدت مبارك گورديتا» و استرادا فرناندس داور مسابقه به گريزمن كارت نداد.

 

اما بحثي كه مطرح ميشود اين است كه تفاوت در چيست؟ چرا خوانمي از داور كارت زرد گرفت و گريزمن نه؟ دليلش اين است كه گريزمن پيراهنش را تا بالاي سرش، بالا نبرد و تا ناحيه زيربغل پيراهنش را بالا زد و اين كاري بود كه خوانمي آن را انجام نداد و او پيراهنش را بالا برد و روي سرش جمع كرد. طبق قوانين بورد اتحاديه بينالمللي فوتبال «IFAB » كه قوانين فوتبال را كنترل ميكند، فوتباليستي كه پيراهنش را از تن خارج كند، بايد جريمه شود؛ اين اتفاق زماني ميافتد كه پيراهنش را روي سرش جمع كرده و يا سرش را با پيراهن بپوشاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی