۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیدجلال حسینی به دلایل خاصی اصلاً نمی‌خواست بازی با نفت تهران را از دست بدهد. او دل پرخونی از دست مسئولان این باشگاه دارد و به همین خاطر تمام تلاش خود را به خرج داد که به رغم مصدومیت به این دیدار برسد. دیروز که با کاپیتان پرسپولیس صحبت می‌کردیم متوجه شدیم چقدر باهوش و حرفه‌ای است.

با رحمتی قهر نیستم اما بعد از دربی هنوز حرف نزده‌ایم

به گزارش خبرورزشی، او نه تحت تأثیر بردهای اخیر پرسپولیس است و نه حرف از قهرمانی میزند. سیدجلال حتی تلاش کرده در رختکن پرسپولیس بعد از بازی با نفت تهران هم جوانان احساساتی تیمش را به خود بیاورد و... بهتر است خودتان با ما و حسینی باشید تا انتهای یک مصاحبه نیمروزی.

 فکر میکنیم بازی با نفت تهران برای سیدجلال حسینی خیلی مهم بود، اینطور نیست؟

برای همه ما مهم بود و برای پرسپولیس مهم بود. شما دیدید 20 هزار تماشاگر پرسپولیس به استادیوم تختی آمدند تا مشوق ما باشند. این نشاندهنده اهمیت این مسابقه است.

 ولی برای شخص سیدجلال حسینی کمی فرق میکرد، نمیکرد؟

بله، حق مطلب را آقای علی دایی ادا کرد. او گفت که نفرین پشت سر نفت تهران است. از علیآقا ممنونم که حرف حق را زد.

 نفرین سیدجلال حسینی هم پشت سر نفت تهران است؟

شک نکنید! نفرین من، بیرانوند، امیری، کامیابینیا و تمام بازیکنانی که برای نفت زحمت کشیدند و حقشان داده نشد پشت سر این تیم است. کار دیگری که از دستمان برنمیآید. واقعاً متأسفم که هیچکس هیچ کاری نمیکند.

 ظاهراً نفت تهران با مشکلات مالی فراوانی روبهرو است و حتی علی دایی هم مدعی شده زمین تمرین هم ندارند!

خب چرا میآیند و تیمداری میکنند؟ مطمئن هستم سال بعد هم همین آقایان تیمداری میکنند. هیچکس هم جلوی آنها را نمیگیرد. شرایط پارسال ما هم همین بود. ساعت 11 میرفتیم رختکن یک چیزی میخوردیم و ساعت 3 بعدازظهر بازی میکردیم. اینکه نمیشود تیمداری!

 بگذریم! قبل از مسابقه عنوان شد که سیدجلال به بازی با نفت تهران نمیرسد. مصدومیت تو جدی بود؟

پایم درد میکرد و همین مشکل پارسال اذیتم کرد. در بازی با الوحده امارات این اتفاق افتاد. متخصصان میدانند عضله چهارسر ران که کش میآید باید با آن مدارا کرد. فشار که بیاوری بدتر میشود. وقتی در بازی الوحده احساس درد کردم اشاره کردم تعویضم کنند. بیرون آمدم و بلافاصله روی آن یخ گذاشتم. چند روزی هم مدارا کردم و خدا را شکر به نفت رسیدم.

 سیدجلال حسینی از معدود مدافعانی است که سوتی نمیدهد یا اشتباه مهلک نمیکند اما روی گل دوم الوحده امارات... آن چه حرکتی بود؟!

قانون دفاع این است. با خط دفاعی باید روی یک خط باشی و سریع عکسالعمل نشان بدهی و من یک لحظه توپ را دیدم و فقط همانطور میشد دفع کرد. متأسفانه جلوی مهاجم حریف افتاد و...

 برانکو گفته بود که دو شب به خاطر تو نخوابیده است. نظری نداری؟

این لطف و اعتماد سرمربی را میرساند. 5 بازیکن محروم داشتیم و شاید به همین خاطر فکر آقای برانکو مشغول شد. خدا را شکر بالاخره توانستم بازی کنم.

 یکی از سختیهای کار تو در فصل جاری این بوده که کنار بازیکنانی بازی کردی که پست اصلی آنها دفاع وسط نبوده است؛ محمد انصاری، حسین ماهینی و این بازی آخر محسن ربیعخواه!

همگی فوتبالیستهای خوب و زحمتکشی هستند. خیلی تلاش میکنند نظر سرمربی را جلب کنند و این جای قدردانی دارد.

 برای تو سخت نیست کنار بازیکنانی بازی کنی که دفاع وسط تخصصی نیستند؟

کار برای همه ما سخت است. لیگ 16 تیمی فشردهتر شده و همه باید ششدانگ باشیم تا موفق شویم.

 شنیدیم همین حرفها را پس از پایان بازی با نفت در رختکن زدی، درست میگوییم؟

کدام حرفها؟!

 اینکه الان وقت خوشحالی نیست و بازیهای سختتری در پیش رو داریم و...

بله، در رختکن به بازیکنان پرسپولیس گفتم همین یک ساعت شادی در رختکن بس است!

 دیگر چه گفتی؟

اینکه خوشحال باشید ولی بروید خانه، خوب غذا بخورید و به موقع بخوابید چون پنجشنبه بازی سختی با استقلال خوزستان داریم، بعدش هم الریان قطر و... خلاصه آنکه برای شادی کردن حالا حالاها وقت داریم.

 ظاهراً در دبی و پس از درگیری رضاییان و علیپور سر میز شام نقش ویژهای در آرام کردن علیپور داشتی. شنیدیم تو و حسین ماهینی که کنار علیپور نشسته بودید به این جوان گفتید آرام باشد، حرفی نزند و هر چه برانکو گفته گوش بدهد. کاش آن لحظه به رامین هم نزدیک بودی...

بله، این اتفاق افتاد. البته رامین رضاییان هم بازیکن ملیپوش و تأثیرگذاری است. تلاش میکنم او هم برگردد...

 ولی برانکو امروز مصاحبه کرده و گفته به رضاییان نیازی ندارم. به عنوان کاپیتان با سرمربی صحبت میکنی؟

من همان شب در دبی هم با آقای برانکو صحبت کردم. اتفاقاتی سر میز شام افتاد که کار را سخت کرد. انشاءا... به زودی همه چیز ختم به خیر شود.

 برخی معتقدند پرسپولیس با برد مقابل نفت تهران 50 درصد راه را رفته است. این را که قبول داری؟

اصلاً و ابداً! تجربه به من میگوید تا زمانی که قهرمانی قطعی نشده نباید حرفی از آن زد. این حرفها فشار را روی بازیکنان جوان زیاد میکند. ما در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر هستیم و برای ماندن در صدر هم میجنگیم. بعد از بازی در میکسدزون هم گفتم هنوز 7 هفته باقی مانده و قرار است 21 امتیاز تقسیم شود. اگر ما بخواهیم دلخوش به این حرفها باشیم کارمان سخت میشود.

 یکسری حرف و حدیثها هم در فضای مجازی پیچید که علی دایی به پرسپولیس راه داده تا قهرمان شود. یا اینکه میخواهند کمک کنند پرسپولیس را قهرمان کنند و...

واقعاً متأسفم. علی دایی را همه میشناسند. او شناسنامه فوتبال ایران است و تیمهایش همیشه جنگنده ظاهر میشوند. بازی با پرسپولیس هم دیدید که کاملاً فیزیکی بود. به نظر من این حرفها اصلاً ارزش ندارد که بخواهیم به آن فکر کنیم (یک لحظه مکث میکند و سپس ادامه میدهد) همه ایران بازیهای پرسپولیس در فصل جاری را دیدهاند. ما فقط یک کمک داریم و آن هم هواداران بامعرفت و پرشور پرسپولیس هستند.

 اتفاقاً در بازی با نفت تهران سر یک برخورد محمد قاضی با صادق محرمی با بازیکن نفت جر و بحث کردی.

جر و بحث نکردیم. محمد قاضی را خوب میشناسم. همبازیام بوده و فوتبالش فیزیکی و محکم است. آن لحظه گفتم محمد آرامتر بازی کن ولی جر و بحث نکردیم.

 راستی با مهدی رحمتی هنوز قهر هستید؟

(بعد از مکثی نسبتاً بلند) قهر نیستیم اما بعد از شهرآورد هنوز با مهدی صحبتی نکردم.

 ولی شما که رفت و آمد خانوادگی داشتید.

الان هم مشکلی نداریم. رفاقت من و رحمتی به خاطر فوتبال به هم نمیخورد.

 دوست مشترکی هم واسطه شده که آشتی کنید؟

انشاءا... همه چیز حل میشود. من مشکلی با مهدی ندارم و آن اتفاقات هم در زمین فوتبال افتاد.

 این روزها بحث تمدید قرارداد تو، کمال کامیابینیا و سروش رفیعی مطرح شده که در پایان لیگ شانزدهم قراردادتان به اتمام میرسد. تمدید میکنی؟

هنوز از طرف باشگاه به شکل رسمی با من صحبت نشده ولی برای این کار هم زود است. اجازه بدهید قهرمانی پرسپولیس مسجل شود و بعد به این موضوع میپردازیم.

 اما این امری متداول در دنیای فوتبال است. کریستیانو رونالدو هم سال 2016 در حالی که قراردادش تا 2018 اعتبار داشت قراردادش را تا سال 2021 تمدید کرد!

گفتم که هنوز صحبتی با من نشده است.

 بسیار خوب، بازی با استقلال خوزستان را چطور میبینی؟

استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی است. تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست که دو برد در این رقابتها داشته است بنابراین حریف سرسختی است. البته ما هم در آزادی و جلوی چشمان هواداران خود بازی میکنیم. بازی دشواری است و به همین خاطر از هواداران پرسپولیس میخواهم که پنجشنبه استادیوم آزادی را پر کنند. پر شدن ورزشگاه آزادی ما را برای برد دلگرم میکند.

 بعد از بازی با نفت تهران درباره تیم ملی حرفی نزدی، الان هم نمیخواهی صحبتی کنی؟

بگذارید یک چیزی را در مورد آقای کارلوس کیروش بگویم. من فکر میکنم سرمربی تیم ملی از روزی که به ایران آمده برای خیلی چیزها جنگیده است. برای توپ جنگیده، برای لباس جنگیده، برای زمین تمرین جنگیده، برای بازی تدارکاتی جنگیده و واقعاً اذیت شده است. او به فوتبال ما کمک کرده است و فوتبال ایران باید قدردانش باشد.

 درباره ماجرای اخیر بین برانکو و کیروش چه نظری داری؟

منِ بازیکن باید حد و حدود خودم را بدانم. وظیفه من نیست درباره مربیانم حرف بزنم. من فقط یک وظیفه دارم و آن هم تمرین کردن است، تمرین کردن است و تمرین کردن! ( 3 بار تکرار میکند) ضمن آنکه همه ما سرباز تیم ملی کشورمان هستیم.

 راستی داشت یادمان میرفت، در نظرسنجی برنامه 90 به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شدی، اگر دست خودت بود چه کسی را انتخاب میکردی؟

دوست داشتم سردار آزمون مرد سال ایران شود. یا علیرضا جهانبخش که در لیگ هلند فوقالعاده بازی میکند. جا دارد دو تشکر داشته باشم؛ یکی از مردم و هواداران پرسپولیس که مرا شرمنده خود کردند و دیگری از سردار آزمون!

 از سردار آزمون؟!

بله، بلافاصله بعد از برنامه 90، سردار به من زنگ زد و تلفنی تبریک گفت. این کار برای من خیلی ارزشمند بود. امیدوارم سردار با ادامه همین روند پیراهن بهترین تیمهای اروپایی را بر تن کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی