نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چه عادت بدی داریم در بیان سخنان بی‌پایه! چه راحت كرده‌ایم خود را در به زبان آوردن هر چیز و همه چیز!

1-با یكسری كلیگویی، سعی داریم خود را دانای كل نشان دهیم! با یكسری تعاریف تاریخ مصرف گذشته، میكوشیم خود را مطلع و روزآمد نشان دهیم! گاه این سعی بیفایده، گاه این كوشش بیسرانجام، چه وارونه از آب درمیآید!

مثلاً در همین بازی استقلال تهران و لوكوموتیو تاشكند، بازی ازبكها، هیچ ربطی به فوتبال شرطی و فوتبال ماشینی و فوتبال لَخت و سنگین شوروی سابق نداشت! بازی كم و بیش سریعی بود كه توپ را، توپگیری را و توپداری را، هم هدف میدانست و هم وسیله! فوتبالی كه قدرت بدنی هم داشت، سریع نیز بود، اما در زمینه خلاقیت كم میآورد!

فوتبالی كه حواسش به ارسالهای حیدری بود، پس علی قربانی را روی هوا مهار میكرد و هوای استارتهای انفجاری كاوه رضایی را داشت ولی در عین حال نمیتوانست حركات لحظهای قربانی و اسماعیلی را بپاید!

برای هافبكهای ازبكها، گرفتن فضای شوت امید ابراهیمی یك هدف بود اما از كار انداختن توأمان برزای و زكیپور كه سریعتر از حریف مستقیم خود بودند، امری ناممكن!

2- استقلال برد و خوب هم برد! استقلال مالكانه بازی كرد و در این راه هم حوصله داشت و هم سرعت! هم تكرار داشت و هم خلاقیت! هم از یك راه بارها حملهور شد و هم در هر حمله، از راه تازهای رفت! راههای تازه منجر به گل! هم گل اول كه پایهاش دریبلی بهموقع و لحظهشناسی بود و شوت دقیق فرشید اسماعیلی! هم گل دوم كه عاملش «فشار از بالای» علی قربانی بود و پرسینگ ختم شونده به یك ضربه دقیق و هم گلهای سوم و چهارم كه برزای، كاوه و خود قربانی نزدند!

بازی استقلال، ارزش 2 بر صفر بردن را داشت و نیز برخوردار بود از فرصتهای لازم برای گلهای بیشتر! جوانان استقلال، تجربه لازم- اما هنوز، نه تجربه كافی را- صاحب میشوند!

در دفاع متمركز خود، به لطف همپیوندی پادوانی، رحمتی و رابسون! در خط هافبك پرتعداد، با تكیه به هوش و تاكتیكپذیری، امیدها و اسماعیلی و برزای! تجربه تهاجمی استقلال هم با وظیفهسپاری به كاوه و قربانی كه هر آیینه میتواند بدل شود به زوج كاوه- كریمی! استقلال حالا پر است هم از جوانی و هم از تجربه!

استقلال حالا آنچه باید بدارد، خود میسازد و پرورش میدهد!

3- ذوبآهن را دورادور دیدیم! حالش خوب بود! استحكام در دفاع، سرعت و تیز بودن در حمله!

مرتضی تبریزی خودش بود! رجبزاده هم! جری بنتسون را پسندیدیم ولی حساب احسان پهلوان را باید از بقیه جدا كرد! برای ذوبآهن پهلوان مثل امید ابراهیمی است، برای استقلال! یا سروش رفیعی برای پرسپولیس!

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی