نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به خوبی و خوشی برای استقلال تمام شد.

اقتدار استقلال در آسيا

به گزارش خبرورزشی این تیم كه مرحله فوق را با شكستی نگرانكننده مقابل الاهلی امارات شروع كرده بود، در ادامه مقتدرانه از سد التعاون عربستان گذشت و دوشنبه هم تیغ خود را به تن لوكوموتیو ازبكستان كشید تا مقتدرانه بر صدر جدول تكیه زده باشد و حالا اگر در تاشكند هم ازبكستانیها را مقهور كند، آنگاه راه صعود برایشان تا حد بسیار زیادی هموار خواهد شد. داستان استقلال در دور رفت ادواری كه جزو حاضران در لیگ قهرمانان آسیا بوده هم در نوع خود بسیار جالب توجه است. آبیپوشان در پایان دور رفت هم نتایج درخشانی داشتهاند و هم شرایط ناامیدكننده، از فصولی كه فقط یك امتیاز گرفته تا فصلهایی كه با 7 امتیاز بالانشین جدول بودهاند. حالا به بهانه همین مسئله بد نیست كه عملكرد استقلال در پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به اتفاق هم مرور كنیم.

پایینتر از صمد و امیر

اگر چه علیرضا منصوریان الان در دور رفت لیگ قهرمانان 6 امتیاز كسب كرده ولی استقلال قبلاً نتایج بهتر از این هم داشته است. آبیها در فصل 2010 همراه با صمد مرفاوی دور رفت لیگ قهرمانان را با 7 امتیاز تمام كردند و جالب اینكه در فصل 2013 نیز همین شرایط را با امیر قلعهنویی داشتند. بنابراین علیمنصور حالا به نوعی پشت سر آقاصمد و امیر قلعهنویی حركت میكند.

ادوار ناكامی

استقلال 2 فصل بسیار ناموفق هم در دور رفت لیگ قهرمانان داشته و در پایان آن مسابقهها اصلاً از گروهش بالا نیامد. در فصول 2009 و 2014 استقلالیها مرحله رفت را در حالی تمام كردند كه فقط یك امتیاز كسب كرده بودند. در هر دو فصل فوق هدایت آبیپوشان پایتخت بر عهده امیر قلعهنویی بود.

چهارمین برد

اگر از دوره اول لیگ قهرمانان كه به شكلی متفاوت از ادوار كنونی برگزار میشد، فاكتور بگیریم، پیروزی مقابل لوكوموتیو تاشكند، چهارمین برد استقلال در سومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان محسوب میشود. استقلال پیش از این هم در سالهای 2010، 2011 و 2013 بازیهای سوم خود را برده بود. جالب اینكه از میان این 4 پیروزی، نصف آن مقابل تیمهای ازبكستانی بوده است. استقلال تاكنون در روز سوم مرحله گروهی طی 7 دورهای كه حضور داشته (دوره اول را با توجه به شكل متفاوت برگزاری آن لحاظ نكردهایم) صاحب 4 برد، یك مساوی و 2 باخت شده است. این نتایج مقابل ازبكستانیها، اماراتیها و قطریها (هر كدام 2 تیم) و یك تیم عربستانی رقم خورده است.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی