۰
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سال 95 تیم‌های فوتبال ایرانی از به‌كارگیری بازیكنان درجه چندم خارجی ضررهای هنگفتی كردند‌‌؛ بازیكنانی كه معلوم نیست بر پایه چه اساس و مبنایی با رقم‌های آنچنانی وارد تیم‌های ایرانی می‌شوند و دست آخر هم بدون بازدهی و با اولین قسط پرداخت نشده قهر می‌كنند و به كشورشان بازمی‌گردند و بلافاصله هم داد شكایتشان را به كمیته‌های انضباطی فیفا و دادگاه «كاس» می‌برند.

بقیه داستان هم كه معلوم است؛ فیفا حكم به محكومیت تیمهای ایرانی میدهد و مبلغ قرارداد به اضافه جریمه دیركرد و حق وكیل و... هم به بدهیها اضافه میشود و مثلاً میشود مانند 5 میلیارد تومان بدهی به مانوئل ژوزه سرمربی اسبق پرسپولیس یا بدهیهای استقلال و تراكتور و ملوان و... كه سبب محرومیت از نقل و انتقالات و كسر امتیاز و... میشود.

دردسر اغلب بازیكنان و مربیان خارجی حاضر در فوتبال ایران و برگشت دردسرها و مكافاتشان برای فوتبال ایران را میشود به كفشهای میرزانوروز تشبیه كرد.

فیلم سینمایی میرزانوروز را كه یادتان هست؛ «كفشهای میرزانوروز» یك فیلم كمدی ایرانی است به كارگردانی محمد متوسلانی و نویسندگی داریوش فرهنگ؛ میرزانوروز عطاری است كه حاضر نیست كفشهای كهنه و پر از وصله خود را از رده خارج كند.

او پس از ماجراهایی سرانجام راضی میشود كفشهای كهنه خود را دور بیندازد، ولی به هر جا كه پرتابشان میكند، كفشها برایش دردسرساز میشوند، میرزا را حتی به نزد قاضی شهر میبرند. این ماجرا تا آنجا پیش میرود كه میرزانوروز در شرف قصاص و اعدام و از دست دادن سر خویش قرار میگیرد و... 

پینوشت: چون این مطلب را در حال و هوای نوروزی میخوانید پای كفشهای میرزانوروز وسط آمد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی