نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درست در آستانه حساس‌ترین بازی آسیایی پرسپولیس در آسیا كه تكلیف این تیم را روشن میكند، برانكو ایوانكوویچ كه تیمش در لیگ ایران سزاوارانه قهرمان شد، الهلال را با رئال‌مادرید مقایسه كرد و گفت ما دوشنبه با رئال‌مادرید آسیا بازی داریم!

پرسپوليس رئال‌مادريد‌تر است يا الهلال؟!

به گزارش خبرورزشی، برای بررسی این حرف برانكو به یكسری نكات آماری پرداختیم با این توضیح كه امیدواریم پرسپولیس فردا به هر شكل ممكن رئالمادرید آسیا! را شكست دهد.

فقط غرب آسیا

سالهاست كه تیمهای غرب آسیا برای رسیدن به فینال فقط با غرب آسیاییها بازی میكنند و فقط در فینال با شرقیها روبهرو میشوند. در واقع از سال 2013 به این سو چنین اتفاقی افتاد و قرعهكشی آسیا به سود تیمهای ایرانی و عربی شد.

چرا به نیمهنهایی هم نمیرسیم؟

در 11 سال گذشته به طرز عجیبی 10 بار تیمهای شرق آسیا قهرمان شدهاند و یك بار تیمهای غرب آسیا! چنین آماری بدون شك بیانگر قدرت بالای تیمهای شرق آسیاست و عجیب اینكه با وجود این مسئله تیمهای ایرانی به نیمهنهایی آسیا هم نمیرسند (در 10 سال گذشته فقط یك بار ذوبآهن و سپاهان به نیمهنهایی رسیدهاند و استقلال هم یك بار سوم شده.)

17 سال است قهرمان نشده

الهلال عربستان با اینكه ملیپوشان زیادی دارد اما در 17 سال اخیر قهرمان آسیا نشده و كلاً افتخاراتش در حد استقلال است (البته یك نایبقهرمانی بیشتر دارد) جالب اینكه امسال هم الهلال خیلی تیم پرقدرت و ترسناكی نشان نداده و پرسپولیس میتواند این تیم عربستانی را شكست دهد.

هر 4 تیم لیاقت نیمهنهایی دارند؟

برانكو در جایی گفته بود هر 4 تیم گروه ما لیاقت رسیدن به نیمهنهایی را دارند در حالی كه همه میدانند حداقل الوحده امارات تیم ضعیفی است و الریان هم تیم سوم قطر است (پرقدرتترین تیم قطر لخویاست كه با استقلال خوزستان همگروه است) البته پرسپولیس هم تیم خوبی است و به اندازه كافی شایستگیهایش را ثابت كرده ولی حتی اگر الریان را هم در حد پرسپولیس و الهلال بدانیم، نباید یادمان برود كه از این سه تیم، دو تیم صعود میكنند و...

7، 8 پرسپولیسی در بهترین تیم آسیا

نه تنها الهلال بلكه فوتبال عربستان در 10 سال اخیر افت محسوسی داشته و نمیتوان منكر این موضوع شد. این در حالی است كه 7، 8 پرسپولیسی معمولاً از سوی كیروش به تیم ملی ایران (بهترین تیم چند سال اخیر آسیا) دعوت میشوند. حالا سؤال اینجاست كه آیا پرسپولیس رئالمادریدتر از الهلال نیست؟!

خبری از ایرانیها نیست

در 14 دوره آخر لیگ قهرمانان آسیا كرهایها 5 بار، چینیها 2 بار، ژاپنیها 2 بار، عربستانیها 2 بار، قطریها یك بار، اماراتیها یك بار و استرالیاییها هم یك بار قهرمان شدهاند و خبری از تیمهای ایرانی نبوده!

اگر تفكرات عوض شود

امسال تیمهای ایرانی میتوانند (و باید) طلسمشكنی كنند و حداقل به فینال آسیا برسند. وقتی نفت تهران میتواند به 8 تیم برتر راه یابد، طبعاً پرسپولیس و استقلال و... این پتانیسل را دارند كه با تقویت خود به نیمهنهایی و فینال برسند. البته به شرطی كه تفكرات مدیرانی مثل افتخاری (كه میگویند ما فقط 2 بازیكن میخواهیم) عوض شود و البته امثال برانكو هم از رقبای خود غولهایی در حد رئالمادرید نسازند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی